Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

ΑΡΧΗ | Μαθ. Συνέδρια | 10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής | Θεσσαλονίκη: Μαθητές παρουσιάζουν καινοτόμες εφαρμογές στο Νόησις

Θεσσαλονίκη: Μαθητές παρουσιάζουν καινοτόμες εφαρμογές στο Νόησις

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που διεξάγεται από τις 17 έως τις 20 Απριλίου


 

18 Apr 201810.30

 

«Θα χρησιμοποιήσουμε ένα στόλο από τηλεκατευθυνόμενα ασύρματα Hydrobots, σε μέγεθος μεγαλύτερα από το δικό μας και συνδεδεμένα μεταξύ τους με απορροφητικά φίλτρα. Τα ρομπότ θα πλησιάσουν την πετρελαιοκηλίδα, θα απλώσουν τα δίχτυα και θ απορροφήσουν πετρέλαιο..».

Αυτή είναι μία από τις εκατοντάδες εφαρμογές που παρουσιάζονται στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που διεξάγεται στο Νόησις από τις 17-20 Απριλίου.

Φέτος παρουσιάζονται 240 πρωτότυπες εργασίες μαθητών δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από 145 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και όμορων περιοχών. Εργασίες πρωτότυπες, δημιουργικές, που αποδεικνύουν πως στην εκπαίδευση το μεράκι μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και γονιών είναι πολλές φορές αρκετό για να καλύψει άλλα κενά.

Ο νάρθηκας κορμού κηδemanager που υπολογίζει την κλίση και στρέψη της σπονδυλικής στήλης, στέλνοντας μηνύματα στον θεράποντα γιατρό, οι έξυπνοι κάδοι, τα υδρορομπότ, ο οδηγός ιαματικών πηγών , η βραβευμένη σελίδα Smarkk Team που δίνει λύσεις και απαντήσεις σε προβλήματα μαθητών στη σχολική κοινότητα, η αυτοματοποιημένη συγκομιδή με ρομποτικό σύστημα, και άλλα πολλά, παρουσιάζουν την καινοτομία και την ευρηματικότητα των μαθητών της χώρας μας! 

Οι αριθμοί της Καινοτομίας!
Τρεις χιλιάδες μαθητές (3000) από 145 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και όμορων περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, παρουσιάζουν από την Τρίτη 17 μέχρι τις 20 Απριλίου, στο Νόησις 240 εργασίες πρωτοποριακές εργασίες , αναδεικνύοντας τον πλούτο και την ευρηματικότητα των Ελλήνων μαθητών.

? Μαθητές του 14ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης μας εντυπωσιάζουν με μια ξεχωριστή κατασκευή. Το εξακόπτερο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που φτιάχτηκε με σκοπό την Εποπτεία Δασικών Περιοχών για την έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιών.

? Μαθητές του 8ου Γυμνασίου Καλαμαριάς παρουσιάζουν δύο Hydrorobots με τηλεχειριστήριο και αισθητήρες για τον καθαρισμό της θάλασσας από μια πετρελαιοκηλίδα.

? Η ομάδα Ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας Ημαθίας θέτουν σε λειτουργία ένα ρομπότ το οποίο στην μπροστινή του πλευρά έχει προσαρμοσμένο έναν μαρκαδόρο. Το σύστημα ελέγχεται εξ αποστάσεως και είναι ιδανικό για όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.



Το μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής , ένας θεσμός που φέτος συμπληρώνει δέκα (10) χρόνια ζωής, εξελίσσεται σε μια γιορτή τεχνολογίας και καινοτομίας που αναδεικνύει τις φρέσκιες ιδέες του?διπλανού θρανίου.

? Όπως για παράδειγμα η πρόταση που έρχεται από τους μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Σερρών για ένα πολύ διαφορετικό πιάνο. To πιάνο Arduino Bananiano, είναι? εναλλακτικό γιατί αντικαθιστά τα ασπρόμαυρα πλήκτρα ενός κλασσικού πιάνου με αυτά μιας? μπανάνας!

? Οι εφαρμογές που παρουσιάζουν οι μαθητές δίνουν λύσεις σε πρακτικά ζητήματα, όπως ο κηδεμόνας (νάρθηκας κορμού) , μια ιδέα που ξεκίνησε από το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ο οποίος παρουσιάζεται φέτος σε μια εξελιγμένη έκδοση « Κηδεmanager v2,5, από μαθητή της Β Λυκείου (ΙΒ1) του Αnatolia College IBDP. 

? Μαθητές από την Ελληνογαλική Σχολή Καλαμαρί δημιούργησαν έναν ρομποτικό αυτοματισμό με αυτόματο έλεγχο και τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης σε όλα τα επίπεδα γεωργικής παραγωγής. Το ρομποτικό σύστημα που αναπτύχθηκε αναγνωρίζει μέσω αισθητήρων τα ώριμα φυτά και τα συλλέγει , ενώ φροντίζει για τη σωστή ανάπτυξη των υπολοίπων φυτών.

?
Μαθητές από ειδικό σχολείο όπως το 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη, ΕΕΕΕΚ Κιλκίς, 1ο ΤΕΕ ΕΙΔ Αγωγής Β Βαθμιας , 1ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης, δίνουν ένα διαφορετικό χρώμα στο Συνέδριο παρουσιάζοντας έξυπνα φανάρια, ηλεκτρονικές εφημερίδες, οικολογικά ρομπότ, παιχνίδια περιπέτειας που δημιούργησαν στο σχολείο καθώς και ηλεκτρονικό οδηγό πόλης, κερδίζοντας για μία ακόμη χρονιά τις εντυπώσεις.

? Ένας κατ?οίκον μετρητής σκολίωσης που παρουσιάστηκε στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής από το Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, φέτος εξελίσσεται ακόμη περισσότερο αφού ο Κηδεmananger που δημιούργησε ο μαθητής Β Λυκείου του Anatolia College IBDP , δίνει τη δυνατότητα της συχνής παρακολούθησης της κατάστασης και επομένως της πρόληψης επιδείνωσης από τον γιατρό , αλλά και τον περιορισμό των ακτινογραφιών, οι οποίες είναι ακριβές και περιλαμβάνουν έκθεση σε ακτινοβολία. Το κηδεmanager v2.5 μετράει με μεγάλη ακρίβεια τόσο την κλίση όσο και τη στρέψη των σπονδύλων ενός ατόμου που πάσχει από σκολίωση. Η συγκεκριμένη έκδοση αποθηκεύει τις μετρήσεις στην mikro sd καρτα έχει δυνατότητα ζωντανής προβολής των δεδομένων των μετρήσεων για γρήγορη αποστολή τους στο γιατρό.

? Έξυπνα συστήματα ελέγχου , πρωτότυποι κάδοι σκουπιδιών ,όπως αυτοί που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Αγίου Αθανασίου, όπου ο κάδος ανοίγει το καπάκι του μόλις ?αισθανθεί πως πλησιάζει ένα χέρι.
? Άλλα συστήματα ασφάλειας όπως για παράδειγμα ο «έξυπνος σχολικός τροχονόμος» που έφτιαξαν οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, για να ειδοποιεί τους μαθητές ακόμη και για απρόβλεπτους κινδύνους, παρουσιάζονται στη διάρκεια του 10 Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που έγινε πλέον ένας πετυχημένος θεσμός.

Εφαρμογές που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα 
Οι παράλληλες δράσεις στη διάρκεια του τετραήμερου 10ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, περιλαμβάνει σεμινάρια, workshops, διαλέξεις προς εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επίσης θα λειτουργήσει ένα ESCAPE ROOM και Θέατρο Σκιών στο χώρο του Νόησις.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Ίδρυμα Νόησις ?Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας καθώς και το Σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής.

 

 

ΠΗΓΗ: http://www.typosthes.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 19 Απρίλιος 2018 22:53  

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1969

Ο Νιλ αρμστρονγκ είναι ο πρώτος άνθρωπος, που περπάτησε πάνω στη Σελήνη.

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου