Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Αλλαγές στην καθημερινότητά μας από τις τεχνολογίες του «έξυπνου κόσμου»

E-mail Εκτύπωση PDF

Μεγάλες αλλαγές, που θα αρχίσουν πρακτικά πλέον προς το τέλος του 2020 να γίνονται αισθητές και στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας στην πράξη τον καλούμενο «έξυπνο κόσμο», θα έχουν οι νέες τεχνολογίες που έκαναν την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουν εφαρμογές μέχρι σήμερα κυρίως σε πιλοτικό στάδιο.

ΤοΒΗΜΑ Team

26.01.2020, 09:29

 

Αλλαγές στην καθημερινότητά μας από τις τεχνολογίες του «έξυπνου κόσμου» | tovima.gr

 

Οι αλλαγές που έχουν ήδη έχουν ξεκινήσει διεθνώς και στη χώρα μας πηγάζουν από το Internet of Things, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, σε συνδυασμό με την εμπορική έλευση των νέων δικτύων κινητών επικοινωνίας πέμπτης γενιάς (5G).

Με απλά λόγια, σταδιακά θα δίνεται η δυνατότητα διασύνδεσης κάθε συσκευής που υπάρχει γύρω μας με το διαδίκτυο ή τοπικά δίκτυα, καθώς και με άλλες συσκευές και ταυτόχρονα με το έξυπνο κινητό τηλέφωνο (smartphone).

Ειδικότερα, η ανάπτυξη της νέας γενιάς δικτύων κινητών επικοινωνιών 5G αλλά και του 4G σε ορισμένες περιπτώσεις θα επιτρέπει δικτύωση συσκευών και διαδικτύου σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων διεθνώς μπορεί να δημιουργήσει έως το 2021 αξία περίπου 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα έσοδα, εξοικονόμηση πόρων και κέρδος από την βελτίωση στην παραγωγικότητα.

Οι βάσεις για τον «έξυπνο κόσμο» έχουν τεθεί

Οι βάσεις για τη δημιουργία του «έξυπνου κόσμου» έχουν ήδη τεθεί και στη χώρα μας, καθώς «έξυπνα» προϊόντα κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο στην ελληνική αγορά.

Έξυπνα προϊόντα και συσκευές οικιακής χρήσης που μπορούν να συνδεθούν με το έξυπνο κινητό, διαθέτοντας τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), όπως πλυντήρια, ψυγεία, καφετιέρες, φούρνοι, λαμπτήρες, συναγερμοί, θερμοσίφωνες, θερμοστάτες και δεκάδες ακόμη διατίθενται από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στην Ελλάδα και έχουν αρχίσει και έχουν ζήτηση.

Με τον τρόπο αυτόν, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, τίθενται πλέον οι βάσεις για τη δημιουργία του «έξυπνου σπιτιού», που όλα θα ελέγχονται από το κινητό και πολλές λειτουργίες θα γίνονται πλέον αυτοματοποιημένα και από απόσταση, με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να χρειάζεται η μεσολάβηση του ανθρώπου.

Το έξυπνο σπίτι, καθώς δημιουργείται, θα ρυθμίζει, μεταξύ άλλων, αυτόματα θερμοκρασίες, φωτισμό, θα στέλνει απευθείας παραγγελίες από το ψυγείο στο σούπερ μάρκετ, ανάλογα με τον προγραμματισμό που έχει λάβει, θα έχει αισθητήρες στους τοίχους του σπιτιού που θα εντοπίζουν υγρασία και μούχλα πριν εμφανιστεί και θα στέλνουν σήμα στον υδραυλικό που θα είναι δικτυωμένος με το σπίτι και πολλά ακόμη.

Την ίδια στιγμή όμως δημιουργείται και η «έξυπνη πόλη».

Η «έξυπνη» στάση που δίνει πληροφορίες στο κινητό για την ώρα άφιξης του λεωφορείου ήδη υπάρχει, «έξυπνα» αυτοκίνητα που συνομιλούν με τους οδηγούς επίσης κυκλοφορούν στους δρόμους.

Σταδιακά όλα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, θα υπάρχουν παντού αισθητήρες που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από παντού και προς παντού, με αποτέλεσμα πολλά από όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα να πραγματοποιούνται αυτόματα.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ ? ΜΠΕ ο διευθυντής μάρκετινγκ του «Κωτσόβολου», Kώστας Σταματάκης, όλες πλέον οι συσκευές γίνονται «έξυπνες», από τις μικρότερες έως τις μεγαλύτερες, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «τολμώντας να πω και από τις φθηνότερες», και όλα αυτά με έναν τελείως «φυσικό» τρόπο.

«Όλοι οι μεγάλοι αλλά και μικρότεροι κατασκευαστές επανασχεδιάζουν ή αναβαθμίζουν τις συσκευές που διαθέτουν, προσθέτοντας hardware, software και συνδεσιμότητα, και έτσι καθιστούν τις συσκευές ικανές να επικοινωνούν και να διαδρούν με τους χρήστες τους αλλά και με παρόχους υπηρεσιών. Ο ρυθμός εισόδου τέτοιων συσκευών στην αγορά είναι τόσο γρήγορος, που οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμα αφομοιώσει ή -σε ορισμένες περιπτώσεις- καν φανταστεί τα οφέλη που μπορούν να έχουν. Υπάρχουν ακόμα και περιπτώσεις που οι νέοι κάτοχοι τέτοιων συσκευών δεν γνωρίζουν καν ότι αυτές έχουν τέτοιες δυνατότητες. Αλλά και οι κατασκευαστές προσαρμόζουν συνεχώς τη διάδραση, την εμπειρία και τις δυνατότητες των συσκευών τους, ώστε να έρθουν πιο κοντά στις ανάγκες των καταναλωτών» αναφέρει ο κ. Σταματάκης.

Επισημαίνει επίσης ότι «υπάρχουν κατηγορίες συσκευών που είναι αρκετά ή πολύ ώριμες όσον αφορά το βαθμό αποδοχής ή ζήτησης του κοινού, όπως π.χ. τα έξυπνα κινητά και οι τηλεοράσεις, και άλλες που ακόμα αναζητούν το δρόμο για να μπουν μέσα στο σπίτι, στην επιχείρηση μας, στη ζωή μας».

«Σε λίγο καιρό δε θα μπορούμε να ξεχωρίσουμε την τεχνολογία από τη ζωή μας, γιατί η πρώτη θα έχει ενσωματωθεί πλήρως σε αυτή. Και η τεχνολογία κρίνεται όμως. Και στην πορεία θα κριθεί από το πόσο καλύτερη μπορεί να κάνει τη ζωή μας» προσθέτει.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Ιανουάριος 2020 22:30 Περισσoτερα...
 

Η μαθηματική εξίσωση που έχει βάλει φωτιά στο twitter

E-mail Εκτύπωση PDF

Μια εξίσωση έφερε τα πάνω ? κάτω στην κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter

 

 

View image on Twitter

 

05.08.2019

Μια εξίσωση έφερε τα πάνω ? κάτω στην κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter

Ένας χρήστης ανέβασε την εξίσωση 8 ? 2(2+2) και ζήτησε τις απαντήσεις των χρηστών.

Αρκετοί υποστήριξαν ότι η σωστή απάντηση για το αποτέλεσμα είναι 16. Πολλοί όμως διαφώνησαν και επέμεναν ότι η απάντηση είναι 1.

Τότε ξεκίνησαν και οι έντονες συγκρούσεις μεταξύ των μαθηματικών, οι οποίοι συνήθως διακρίνονται για την μετριοπάθεια τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όλο το Twitter συμφώνησε ότι για να λυθεί η εξίσωση πρέπει να ξεκινήσει κανείς πρώτα από ό,τι βρίσκεται μέσα στην παρένθεση.

Έτσι 2+2=4. Άρα το επόμενο βήμα είναι 8?2?4. Και εδώ ξεκίνησαν τα προβλήματα. Όταν κάποιος έχει μία διαίρεση και έναν πολλαπλασιασμό με ποιο πρέπει να ξεκινήσει. Αν κάνουμε πρώτα την διαίρεση τότε έχουμε 4?4 = 16. Εάν όμως, κάνουμε πρώτα τον πολλαπλασιασμό τότε έχουμε 8?8 = 1.

Ποια είναι η σωστή λύση τελικά;

Σχετικό κείμενο έγραψε στους New York Times και ο καθηγητής μαθηματικών στο Κορνέλ, Steven Strogatz.

Όπως αναφέρει, εξηγώντας ότι η σωστή απάντηση είναι το 16, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πάντα προηγείται η παρένθεση, μετά έρχονται ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση και στο τέλος η πρόσθεση και η αφαίρεση.

Ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση έχουν την ίδια προτεραιότητα. Άρα τι κάνουμε πρώτα από αυτά; Ξεκινάμε από όποια πράξη είναι από αριστερά και συνεχίζουμε προς τα δεξιά.

Το ίδιο ισχύει και με την πρόσθεση και την αφαίρεση, που επίσης έχουν -μεταξύ τους- την ίδια προτεραιότητα: ξεκινάμε τις πράξεις από αριστερά προς τα δεξιά.

 

Τι είναι το πρόβλημα Φυσικής

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Είναι γεγονός ότι σήμερα η διδασκαλία της Φυσικής ταυτίζεται με εκμάθηση τεχνικών πάνω σε λύσεις προβλημάτων, χωρίς να υπάρχει η φροντίδα της εξοικείωσης των μαθητών με τη μέθοδο και τη φυσιογνωμία της επιστήμης στην οποία εμπλέκεται το εμπειρικό με το μαθηματικό και το αφηρημένο. Δεν δίνεται έμφαση στην κατανόηση των αρχών και των νόμων του προβλήματος, των διαδικασιών εκείνων που στοχεύουν ευρύτερα στην κατανόηση των φαινομένων στα οποία αναφέρεται το πρόβλημα.

Έτσι η αξία της διδασκαλίας της Φυσικής μέσω του προβλήματος υποβαθμίστηκε, αν και είναι ένα διδακτικό εργαλείο υψηλών προδιαγραφών, γιατί η δυνατότητα του διδασκομένου να το αντιμετωπίζει απορρέει από το ότι έχει κατανοήσει τις έννοιες και τους νόμους της Φυσικής.

Σύμφωνα με τον Κασσέτα (2004:σελ.275) κάθε πρόβλημα στη Φυσική είναι ένα μικρό συνήθως κείμενο, που συνοδεύεται κάποτε και από σχήμα, και το οποίο οφείλει να περιέχει αποσαφηνισμένα δεδομένα και ζητούμενα. Το πρόβλημα οικοδομείται πάνω στη λογική των ειδικών οδών της σκέψης που οδηγούν στη λύση του. Η αξιοποίησή του στη διδασκαλία της Φυσικής μπορεί να το κάνει εργαλείο ικανό να συμβάλλει σε διδακτικούς στόχους κατανόησης και εφαρμογής.

Η λύση ενός προβλήματος απαιτεί από αυτόν που την επιδιώκει να είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει το γενικότερο φαινόμενο
  • Να το μετατρέπει στη γλώσσα της Φυσικής
  • Να μπορεί να επιλέγει τις κατάλληλες έννοιες και τα κατάλληλα σύμβολα
  • Να μπορεί να επιλέγει τους φυσικούς νόμους που πρέπει να επικαλεστεί
  • Να είναι σε θέση να τους εφαρμόζει καταγράφοντας τις σχετικές εξισώσεις.
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 25 Ιανουάριος 2020 13:06 Περισσoτερα...
 

Η ελληνική σημαία στην κορυφή της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον

E-mail Εκτύπωση PDF

cosmote-the-real-robokids-5

Συνηθίζουμε να λέμε ότι τα παιδιά είναι το μέλλον, προσδοκούμε τη στιγμή της ενηλικίωσης, τη στιγμή που θα αρχίζουν να αλλάζουν τον κόσμο. Και όμως, χιλιάδες παιδιά, από άκρη σε άκρη της Ελλάδας φέρνουν το αύριο στο σήμερα, αλλάζουν ήδη τον κόσμο. Μέσα στις τάξεις των σχολείων, παθιάζονται, οραματίζονται, πειραματίζονται, αναπτύσσουν στρατηγική σκέψη, πειθαρχούν, δημιουργούν, κάνουν τα σχέδια πράξη στα εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής. Μια εμπειρία που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και δρουν, τα στρέφει προς τη διαρκή αναζήτηση και επίτευξη μιας ευζωίας που συνδέεται με την ανάπτυξη και την εξέλιξη, έχοντας όμως πάντα τον άνθρωπο στο κέντρο της. Το μέλλον έχει ήδη αρχίσει και το βλέπουμε στα πρόσωπα όλων αυτών των παιδιών. Στα πρόσωπα των μαθητών που τα εκπροσώπησαν και έγιναν οι παγκόσμιοι ολυμπιονίκες ρομποτικής 2019, σήκωσαν ψηλά την ελληνική σημαία, μας γέμισαν υπερηφάνεια και αισιοδοξία βάζοντας την χώρα μας δυναμικά στον χάρτη της ρομποτικής και της επόμενης μέρας της τεχνολογίας.

Τα παιδιά θαύματα, οι αληθινοί ήρωες της εκπαιδευτικής ρομποτικής, τα ... Real Robokids σάρωσαν τα βραβεία στη φετινή Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε στην Ουγγαρία και έφεραν την Ελλάδα -απρόσμενα για τις υπόλοιπες 73 χώρες- στην κορυφή κερδίζοντας μαζί με την Ρωσία τα περισσότερα μετάλλια σε σύνολο 423 ομάδων! Όταν ρωτήσει κάποιος την Εύα Λαμπροπούλου -από την ομάδα Smartbirds με μαθήτριες Γυμνασίου της Πάτρας που πήραν ασημένιο μετάλλιο- ποιες πέντε λέξεις περιγράφουν καλύτερα τη σχέση της με την ρομποτική απαντά: «Πάθος, Φαντασία, Πειθαρχία, Όνειρα, Υπομονή». Ένας κόσμος καλύτερος για όλους μπορεί να έλθει και μέσα από τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM, που αποτελούν τον στόχο της στρατηγικής συνεργασίας της COSMOTE με τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WRO Hellas.

Ένα ντοκιμαντέρ για τα πραγματικά Robokids

Την πορεία και την προσπάθειά τους να φτάσουν στην Ολυμπιάδα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής καταγράφει το ντοκιμαντέρ ?The Real Robokids?, που ετοιμάζει η COSMΟΤΕ και το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στις 17 Ιανουαρίου στο YouTube κανάλι της. Οι κάμερες καταγράφουν την προετοιμασία, την αγωνία, τη στιγμή που γεννιέται μια ιδέα, την ώρα που αυτή γίνεται πράξη και φυσικά την παρουσία των παιδιών στην Ολυμπιάδα και τον θρίαμβό τους. Βλέπουμε πως διαμορφώνεται όχι μόνο το μέλλον μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής, αλλά και οι χαρακτήρες, η προσήλωση, η επιμονή και διαρκής εξέλιξη των παιδιών. «Θα το αλλάξεις. Θα το ξαναλλάξεις. Και αυτό δεν θα σταματήσει ποτέ», λέει στην κάμερα με μια γαλήνια δύναμη ένα από τα παιδιά που συμμετείχαν στην παγκόσμια Ολυμπιάδα. Αληθινοί ήρωες.

 


Περισσoτερα...
 

Τα 12 μεγαλύτερα «πράγματα» στο Σύμπαν - Ποιά είναι

E-mail Εκτύπωση PDF

Όσο περνάνε τα χρόνια, ο κατάλογος με τα μεγαλύτερα αντικείμενα και δομές στο σύμπαν αλλάζει συνεχώς, καθώς οι επιστήμονες ολοένα κάνουν νέες ανακαλύψεις.

 

Τα 12 μεγαλύτερα «πράγματα» στο Σύμπαν ? Ποιά είναι | in.gr

Το σύμπαν είναι αδιανόητα μεγάλο και γεμάτο με μεγάλα «πράγματα».

19/1/2020

Όσο περνάνε τα χρόνια, ο κατάλογος με τα μεγαλύτερα αντικείμενα και δομές στο σύμπαν αλλάζει συνεχώς, καθώς οι επιστήμονες ολοένα κάνουν νέες ανακαλύψεις.

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά ρεκόρ και, με την ευκαιρία, ας αναλογιστούμε πόσο μικρή είναι η Γη μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος.

# O μεγαλύτερος εξωπλανήτης: GQ Lupi b. Ανακαλύφθηκε το 2005, κινείται γύρω από ένα νεαρό άστρο και εκτιμάται ότι έχει ακτίνα περίπου 3,5 φορές μεγαλύτερη του Δία, του γίγαντα του ηλιακού μας συστήματος. Μερικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για τεράστιο εξωπλανήτη, αλλά για μικρό άστρο (καφέ νάνο).

# Το μεγαλύτερο άστρο: UY Scuti (Ασπίδος). Έχει ακτίνα περίπου 1.700 μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας. Αν βρισκόταν στο κέντρο του δικού μας ηλιακού συστήματος, η άκρη του θα έφθανε πέρα από την τροχιά του Δία, ενώ τα αέρια και η σκόνη του πέρα από την τροχιά του Πλούτωνα ή 400 φορές την απόσταση Γης-Ήλιου.

# Το μεγαλύτερο νεφέλωμα: Ταραντούλα. Είναι επίσης η πιο ενεργή περιοχή δημιουργίας άστρων στη γαλαξιακή «γειτονιά» μας, ένα πραγματικό αστρικό «βρεφοκομείο». Εκτείνεται σε απόσταση άνω των 1.800 ετών φωτός και βρίσκεται σε απόσταση 170.000 ετών φωτός από τη Γη στο Μεγάλο Μαγγελανικό Νέφος, ένα μικρό γαλαξία δορυφορικό του δικού μας.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 19 Ιανουάριος 2020 16:51 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 2 από 183

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1934

Δημιουργείται τεχνητή ραδιενέργεια.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου