Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Σικάγο. Το άγνωστο αυτοκίνητο του Γιάννη Γουλανδρή και η ιστορία του

E-mail Εκτύπωση PDF

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/12/2018

 

Μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να επισκεφθείτε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για να δείτε το Fiat 500 F, το μοντέλο που θα αποτελέσει μέρος της έκθεσης «Η αξία του καλού Design» που θα διαρκέσει μέχρι το Μάιο του 2019, αλλά μπορείτε σίγουρα να θαυμάσετε από κοντά τη βενζινοκίνητη μεγάλη λιμουζίνα που έφτιαξε ο εφοπλιστής Γουλανδρής, την ονόμασε «Σικάγο» και βρίσκεται στο «ΝΟΗΣΙΣ» στη Θεσσαλονίκη!

 

????

Το "Σικάγο" βρίσκεται στη μόνιμη Έκθεση του ΝΟΗΣΙΣ

 

4.000.000 Fiat αποδεικνύουν τη σημασία του καλού design

Το Fiat 500 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα Design Icons στην ιστορία του αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, το Fiat 500 F θα αποτελέσει μέρος της έκθεσης «Η αξία του καλού Design» που θα διαρκέσει από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 27 Μαΐου 2019.

«Το 500 είναι ένα σύμβολο του ιταλικού στιλ και παρέμεινε στη μόδα επί σειρά δεκαετιών σε όλο τον κόσμο λόγω των χαρακτηριστικών και της ισχυρής του προσωπικότητας», δήλωσε ο Luca Napolitano, επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή EMEA. «Το Fiat 500 έφερνε πάντα την αισιοδοξία και το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων και αποτέλεσε ένα ξεχωριστό πρεσβευτή του "made in Italy", στιλ και Design».

Το αυτοκίνητο που θα μπορούν να δουν από κοντά οι επισκέπτες της έκθεσης, είναι δείγμα της πιο δημοφιλούς σειράς του μοντέλου, του 500 F, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή από το 1965 έως το 1972. Συνολικά, περισσότερα από 4.000.000 Fiat 500, πέρασαν τη γραμμή παραγωγής. Το Fiat 500 αποτέλεσε μια ξεκάθαρη έκφραση της ιδέας ότι το στιλ ακολουθεί τη λειτουργικότητα, μέσω της έξυπνης χρησιμοποίηση των υλικών και της δυνατότητας το προϊόν να είναι προσιτό για όλους. Η εξέλιξη προσιτών, αξιόπιστων αυτοκινήτων ήταν απαραίτητη για την εξάπλωση της αυτοκίνησης στην μεταπολεμική Ευρώπη. Μέσω του σχεδιασμού του, το 500, εκφράζει συνολικά τη φιλοσοφία της εποχής, η οποία έφερε επανάσταση σε πολλά επίπεδα στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Η τεράστια επιτυχία του μοντέλου Nuova 500 επαναλήφθηκε με την παρουσίαση του νέου Fiat 500 το 2007.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 11 Ιανουάριος 2019 15:17 Περισσoτερα...
 

Τί είναι και πώς δουλεύει ένας κινητήρας τζετ;

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Ο κινητήρας αεριώθησης ή τζετ, επίσης και αεριωθούμενος κινητήρας, στροβιλοκινητήρας, στροβιλοαντιδραστήρας και κινητήρας εκτόξευσης αερίων, είναι ένας κινητήρας ο οποίος προκαλεί ώθηση με την εκτόξευση ενός πίδακα αεριών με μεγάλη ταχύτητα εξαιτίας της δράσης του τρίτου νόμου του Νεύτωνα. Κατά το νόμο αυτό, οι δυνάμεις που εξασκούνται από την αλληλεπίδραση δύο σωμάτων είναι πάντα ίσες κατά το μέτρο και αντίθετες κατά τη φορά.

Κινητήρες αεριώθησης θεωρούνται οι τουρμποτζέτ, τουρμποφάν, πύραυλοι, ραμτζέτ και τα παλμικά τζετ. Γενικά οι κινητήρες αεριώθησης είναι μηχανές εσωτερικής καύσης, αλλά υπάρχουν μορφές στις οποίες δεν γίνεται ανάφλεξη.

Οι κινητήρες αεριώθησης αποτελούνται από ένα περιστρεφόμενο αεροσυμπιεστή που κινείται από ένα στρόβιλο (κύκλος του Μπράιτον) και η υπόλοιπη ισχύς παράγει έργο μέσω ενός ακροφυσίου. Η αρχή λειτουργίας των κινητήρων εκτόξευσης αερίων (στροβιλοκινητήρες) στηρίζεται στη συμπύκνωση του εισερχόμενου αέρα, στον οποίο προστίθεται καύσιμο και στην ανάφλεξη αυτού του μίγματος. Τα υπέρθερμα καυσαέρια εκτονώνονται κατά ένα μέρος στο στρόβιλο, ο οποίος κινεί το συμπυκνωτή και άλλους μηχανισμούς, και τα υπόλοιπα εκτονώνονται στην έξοδο οπότε, σύμφωνα με την αρχή διατήρησης της ορμής, ασκείται στον κινητήρα προωθητική δύναμη. Οι κινητήρες αεριώθησης χρησιμοποιούνται κυρίως στα αεροπλάνα με μεγάλης απόστασης διαδρομές. Τα πρώτα αεροσκάφη χρησιμοποιούσαν τουρμποτζέτ ενώ σήμερα προτιμόνται για την υποηχητική πτήση οι κινητήρες τουρμποφάν.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 09 Ιανουάριος 2019 22:28 Περισσoτερα...
 

Ιστορικό διαστημικό επίτευγμα από την Κίνα: Πάτησε πρώτη στη «σκοτεινή» πλευρά του φεγγαριού (Φωτογραφία)

E-mail Εκτύπωση PDF


1--16

Η Κίνα σημείωσε ένα ιστορικό διαστημικό επίτευγμα, καθώς έγινε η πρώτη χώρα που πρώτη «πάτησε» τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, όπου προσεληνώθηκε το ρομποτικό σκάφος της Chang'e-4.

Το σκάφος, που είχε εκτοξευθεί στις 7 Δεκεμβρίου με ένα πύραυλο Long March-3B, με σκοπό να μελετήσει τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης, η οποία είναι μόνιμα αόρατη από τη Γη, περιλαμβάνει μια στατική άκατο και ένα μικρό ρόβερ, ενώ πολλά από τα επιστημονικά όργανα του είναι ευρωπαϊκής κατασκευής.

Μέχρι σήμερα, όλες οι αμερικανικές και σοβιετικές-ρωσικές αποστολές είχαν γίνει στη «μπροστινή», φωτεινή πλευρά. Ποτέ έως τώρα κάποιο σκάφος ή αστροναύτης δεν είχε επιχειρήσει να «πατήσει» τη λεγόμενη σκοτεινή πλευρά, τη «Luna Incognita», η οποία στην πραγματικότητα δεν είναι σκοτεινή, αφού δέχεται το φως του Ήλιου, όταν το φεγγάρι βρίσκεται ανάμεσα στη Γη και στο μητρικό άστρο μας. Η μόνη εξαίρεση ήταν το 1962, όταν το σκάφος Ranger 4 της NASA είχε συντριβεί στην «πίσω» πλευρά της Σελήνης.

Οι παρατηρήσεις από ψηλά της σκοτεινής πλευράς του φεγγαριού, τόσο από δορυφόρους, όσο και από τους αστροναύτες μέσα στις διαστημικές ακάτους, έχουν αποκαλύψει ότι -για άγνωστο λόγο- διαθέτει παχύτερο και μεγαλύτερης ηλικίας φλοιό, καθώς επίσης περισσότερους και βαθύτερους κρατήρες απ' ό,τι η φωτεινή πλευρά.

Η πρώτη φωτογραφία

Την πρώτη κοντινή φωτογραφία της «σκοτεινής» πλευράς του φεγγαριού, που τράβηξε το ρομποτικό μη επανδρωμένο σκάφος της Chang'e-4, το οποίο μόλις προσεληνώθηκε εκεί, γράφοντας διαστημική ιστορία, έδωσε στη δημοσιότητα η Εθνική Υπηρεσία Διαστήματος της Κίνας (CNSA).

Έως τώρα η πίσω και πάντα αόρατη από τη Γη πλευρά της Σελήνης είχε φωτογραφηθεί μόνο από ψηλά από σεληνιακούς δορυφόρους.

Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η ιστορική προσελήνωση σημειώθηκε στις 04:26 ώρα Ελλάδας της Πέμπτης.

Για «εντυπωσιακό επίτευγμα» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), Τζιμ Μπριντεστάιν.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 03 Ιανουάριος 2019 10:02 Περισσoτερα...
 

Τι προφήτευσε ο Ισαάκ Ασίμοφ το 1983 για το 2019

E-mail Εκτύπωση PDF

Οι προβλέψεις του για την κατάκτηση του Διαστήματος, την αυτοματοποίηση του κόσμου και τον? πυρηνικό πόλεμο

 

???? ?€????†???„???…?ƒ?? ?? ?™?ƒ?±?¬?? ?‘?ƒ???????† ?„?? 1983 ?³???± ?„?? 2019

Ήταν στα τέλη του 1983 όταν η εφημερίδα «Toronto Star» ζήτησε από τον γίγαντα της επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ να προβλέψει πώς θα ήταν ο κόσμος το 2019.

Κι ενώ κάποιες από τις «προφητείες» του έμελλε να αποδειχθούν εξαιρετικά αισιόδοξες, όσα είπε για μια σειρά από άλλα θέματα ήταν ανησυχητικά ακριβή!

Ως ένας από τους παραγωγικότερους και πιο γνωστούς συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας του καιρού του, ο Ασίμοφ των 500 βιβλίων και άρθρων και των 40 ετών λογοτεχνικής καριέρας φάνταζε ο πλέον κατάλληλος να μιλήσει για την τεχνολογία του μέλλοντος.

Η επιλογή μάλιστα της χρονιάς 2019 δεν ήταν καθόλου τυχαία, γιατί το 1983 (το 1984 ουσιαστικά) σηματοδοτούσε 35 χρόνια από το «1984» του Τζορτζ Όργουελ που εκδόθηκε το 1949. Οι συντάκτες της «Toronto Star» θεώρησαν λοιπόν ταιριαστό να τον ρωτήσουν «Πώς θα μοιάζει ο κόσμος το 2019», σε άλλα 35 χρόνια δηλαδή. Και λέμε 35 γιατί το δημοσίευμα κυκλοφόρησε στις 31 Δεκεμβρίου 1983, μια μέρα πριν την αυγή του 1984 δηλαδή.

 


Ο Ασίμοφ τους χρέωσε 1 δολάριο τη λέξη και έγραψε όσα πίστευε πως θα συμβούν το 2019. Αφού έσπευσε πρώτα να παρατηρήσει πως θα ήταν μάταιο να φανταστούμε οποιοδήποτε μέλλον αν ΗΠΑ και Σοβιετική Ένωση επιδίδονταν τελικά σε πυρηνικό πόλεμο. «Αν υποθέσουμε πως αυτό δεν θα συμβεί», παρατηρεί δαιμόνια («όχι απαραίτητα μια ασφαλής υπόθεση»), τότε μπορούμε να πούμε μερικά πράγματα για το αύριο της ανθρωπότητας.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2019 16:49 Περισσoτερα...
 

Επιστήμη / Τεχνολογία» : δυο όψεις του ίδιου νομίσματος ή δύο διαφορετικές έννοιες»

E-mail Εκτύπωση PDF

 

?•?€???ƒ?„?????· / ?????‡?½???»???³???±?» : ???…?? ?Œ?ˆ?????‚ ?„???… ?????????… ?½???????ƒ???±?„???‚ ?? ????? ?????±?†??????„?????­?‚ ?­?½?½???????‚

της Έλενας Στύλιου


Αναζητώντας κανείς την ακριβέστερη απάντηση στο ερώτημα «τι είναι η τεχνολογία», αντιλαμβάνεται άμεσα πως δεν είναι εύκολο να ανακαλύψει μια πλήρη και επαρκή ανάλυση. Ένας εκ των συνηθέστερων σύγχρονων ορισμών περιγράφει μονοδιάστατα το τεχνολογικό πλαίσιο ως «πρακτική εφαρμογή της επιστήμης στη βιομηχανία».

Με τον τρόπο αυτό η έννοια της τεχνολογίας ορίζεται εσφαλμένα ως υποδεέστερο, πλήρως εξαρτώμενο από την επιστήμη πεδίο δραστηριοτήτων και όχι με βάση τα χαρακτηριστικά που την καθιστούν ανεξάρτητο τομέα πρακτικών εφαρμογών

Η άποψη πως η τεχνολογική δραστηριότητα εξαρτάται μόνο από το επιστημονικό πλαίσιο είναι ανεπαρκής αλλά όχι παράλογη δεδομένου πως ουσιαστικά αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Πράγματι η Επιστήμη και η Τεχνολογία του 21ου αιώνα αλληλεξαρτώνται και αλληλοεπιδρούν σε τόσο μεγάλο βαθμό που καθίσταται αδύνατον να διαχωριστούν και να εντοπιστούν τα όρια του κάθε πεδίου μεμονωμένα.

Δικαιολογημένα λοιπόν η σχέση επιστημονικού και τεχνολογικού πεδίου συγχέεται και εκλαμβάνεται αυθαίρετα ως το βασικό και μοναδικό χαρακτηριστικό που ορίζει την τεχνολογία.

Σαφώς είναι αδιαμφισβήτητος ο σπουδαίος ρόλος της επιστήμης στην υλοποίηση οποιουδήποτε τεχνολογικού σχεδίου. Παραδείγματος χάριν η άριστη γνώση μαθηματικών και φυσικής είναι απαραίτητη είτε για την κατασκευή μιας γέφυρας, είτε για την πραγμάτωση της τεχνολογίας του I Phone.

Αλλά μια γρήγορη ματιά στην ιστορία της ανθρώπινης εφευρετικότητας μας μαρτυρεί πως η τεχνολογική κοινότητα «γεννά» εξίσου νέους ορίζοντες επιστημονικής έρευνας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εξάρτησης της επιστημονικής προόδου από την τεχνολογία εντοπίζεται στο ιστορικό κατασκευής της πρώτης κλωστικής μηχανής κινούμενης με «νερόμυλο» το 1769 από τον Richard Arkwright, που αποτέλεσε το αίτιο εξέλιξης της επιστήμης της χημείας.

Οι χημικοί από τον 18ο αιώνα και έπειτα διεξήγαγαν επιστημονικές έρευνες σχετικά με τις ιδιότητες του θειικού οξέως και των φυσικών και χημικών χρωστικών ουσιών, όπως το λουλακί και η αλιζαρίνη, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν ως μέθοδοι λεύκανσης και αντίστοιχα βαφής των υφασμάτων στην κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία και τη βαμβακουργία.

Έτσι η οργάνωση ενός μεγάλου τμήματος της χημείας με άμεσο σκοπό την εφαρμογή της στην τεχνολογία οδήγησε στην ανάπτυξη του τομέα της σύγχρονης Χημικής Βιομηχανίας που κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά.

Το παράδειγμα αυτό δεν είναι το μοναδικό γεγονός που αποδεικνύει πως οι εκπρόσωποι της τεχνολογίας προάγουν την επιστήμη.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 30 Δεκέμβριος 2018 14:05 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 2 από 154

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1981

Εκτοξεύεται διαστημικό λεωφορείο.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου