Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Για ποιό λόγο το σύμπαν δεν καταστράφηκε μόλις δημιουργήθηκε

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Το σύμπαν μας δεν θα έπρεπε να υπάρχει, λένε οι επιστήμονες, γιατί θα μπορούσε να είχε καταστραφεί μόλις δημιουργήθηκε με το Big Bang. Αυτό, λέει η επιστήμη, θα έπρεπε να είχε συμβεί, αλλά σαφώς δεν συνέβη.

 

universe

 

Στην αρχή του σύμπαντος, σύμφωνα με το πρότυπο μοντέλο, υπήρχαν ίσες ποσότητες ύλης και αντι-ύλης. Το πρόβλημα με αυτό είναι θα έπρεπε να είχε αφανίσει η μία την άλλη, διαλύοντας τα πάντα.

Οι ερευνητές αναζητούν μανιωδώς για κάποια διαφορά ανάμεσα στην ύλη και την αντι-ύλη που θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το σύμπαν υπάρχει ακόμα. Αλλά έχουν δοκιμάσει μια σειρά από διαφορετικές θεωρίες - όχι έχουν διαφορετική μάζα, ηλεκτρικό φορτίο ή κάτι άλλο, χωρίς ωστόσο να έχουν βρει καμία διαφορά.

 

big_bang_1

 

Αυτό οδήγησε τους ερευνητές να αναρωτηθούν γιατί το σύμπαν υπάρχει ακόμα.

«Όλες οι παρατηρήσεις μας βρίσκουν μια πλήρη συμμετρία μεταξύ ύλης και αντιύλης, γι? αυτό το σύμπαν δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην πραγματικότητα» εξήγησε ο Christian Smorra συγγραφέας της νέας μελέτης που διεξήχθη στο CERN.

«Μια ασυμμετρία πρέπει να υπάρχει κάπου εδώ, απλά δεν καταλαβαίνουμε πού είναι η διαφορά. Ποια είναι η πηγή του σπασίματος της συμμετρίας;»

Η τελευταία λύση θα ήταν ο διαφορετικός μαγνητισμός της ύλης και της αντιύλης. Αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι είναι πανομοιότυπα και κατ΄ αυτόν τον τρόπο - προσθέτοντας ακόμη ένα μυστήριο στο ερώτημα γιατί ο κόσμος υπάρχει ακόμα.

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής τον Christian Smorra, φαινόταν να μετρά αντιπρωτόνια για να ανακαλύψει πώς ήταν διαφορετικά από τα πρωτόνια που μας περιβάλλουν. Μέτρησαν το μαγνητισμό της αντιύλης με μεγαλύτερη λεπτομέρεια από ποτέ και εξεπλάγησαν όταν διαπίστωσαν πως η ύλη και η αντιύλη φαινόταν ακριβώς συμμετρική.

Οι ερευνητές τώρα ελπίζουν πως θα είναι σε θέση να εξετάσουν τα αντιπρωτόνια με ακόμη πιο ακριβείς τρόπους και να δουν αν υπάρχει διαφορά.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ www,physics4u.wordpress.com/

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 13:23
 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τα προσωπικά δεδομένα ειδικά στο e-shopping

E-mail Εκτύπωση PDF

 

28/01/2018


Σήμερα, 28 Ιανουαρίου είναι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων. Τα προσωπικά δεδομένα είναι δικά μας και προστατεύουν θεμελιώδη δικαιώματά μας.

Ειδικά στην εποχή του ίντερνετ και των διαδικτυακών αγορών (e-shopping) η ανάγκη να γνωρίζουμε βασικά πράγματα για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος υπενθυμίζει τι είναι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τι πρέπει να προσέχουμε.

Τι είναι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα;

Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, είναι όλες οι πληροφορίες εκείνες, οι οποίες αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο και το περιγράφουν. Προσωπικά δεδομένα θεωρούνται τα στοιχεία αναγνώρισης (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ηλικία κ.α.), το επάγγελμα, η οικονομική κατάσταση και πολλά ακόμα. Το φυσικό πρόσωπο ονομάζεται «υποκείμενο δικαιωμάτων».

Δεν αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα στοιχεία εκείνα από τα οποία δεν μπορεί να γίνει ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου φυσικού προσώπου.

Τι είναι τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα;

Κάποια δεδομένα, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και χρήζουν αυστηρότερης προστασίας από τον Νόμο γι' αυτό και χαρακτηρίζονται ευαίσθητα. Τέτοια είναι δεδομένα που αφορούν στη φυλετική ή εθνική προέλευση, στα πολιτικά φρονήματα, στις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, στη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια, στην ερωτική ζωή, στα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, καθώς και στη συμμετοχή σε συναφείς με τα ανωτέρω ενώσεις προσώπων.

Τι είναι η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων;

Είναι κάθε εργασία ή σειρά εργασιών σε προσωπικά δεδομένα, η οποία πραγματοποιείται από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, με τη βοήθεια αυτοματοποιημένων ή μη μεθόδων.

Τέτοιες εργασίες είναι η συλλογή, η καταχώριση, η οργάνωση, η διατήρηση ή αποθήκευση, η τροποποίηση, η εξαγωγή, η χρήση, η διαβίβαση, η διάδοση ή κάθε άλλης μορφής διάθεση, η συσχέτιση ή ο συνδυασμός, η διασύνδεση, η δέσμευση (κλείδωμα), η διαγραφή, ή η καταστροφή.

Περισσoτερα...
 

«Άστρο της Ανθρωπότητας»: Ένας πολύ φωτεινός δορυφόρος τέθηκε μυστικά σε τροχιά

E-mail Εκτύπωση PDF

 

«Άστρο της Ανθρωπότητας»: Ένας πολύ φωτεινός δορυφόρος τέθηκε μυστικά σε τροχιά

Newsroom , CNN Greece

Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το «Άστρο της Ανθρωπότητας» είναι ένας νέος δορυφόρος, που θυμίζει μια απαστράπτουσα σφαίρα ντισκοτέκ και τον οποίο μόλις έθεσε μυστικά, σε τροχιά γύρω από τη Γη, η νεοζηλανδική ιδιωτική εταιρεία Rocket Lab.

Ο δορυφόρος έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να είναι τρομερά ανακλαστικός και αναμένεται να γίνει το πιο φωτεινό νυχτερινό αντικείμενο στον ουρανό του πλανήτη μας. Ωστόσο οι αστρονόμοι δεν βλέπουν με «καλό μάτι» τον δορυφόρο αυτό καθώς, για να κάνουν τη δουλειά τους, ο ουρανός πρέπει να είναι σκοτεινός.

Θεωρούν, σύμφωνα με τις εφημερίδες Guardian και Washington Post, ότι το «Άστρο της Ανθρωπότητας» είναι ένα είδος διαστημικού γκράφιτι που «βανδαλίζει» τον ουρανό και θα φέρει προσκόμματα στην επιστημονική μελέτη του διαστήματος λόγω της πρόκλησης φωτορύπανσης.

«Πρόκειται για μια βλακεία που βανδαλίζει τον νυχτερινό ουρανό και παραμορφώνει την παρατήρηση του σύμπαντος», δήλωσε ο αστρονόμος Ντέιβιντ Κίπινγκ του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Άλλοι επισήμαναν ότι δεν χρειάζεται ένα τεχνητό άστρο για να διεγείρει τον θαυμασμό μας για τον ουρανό. «Δεν χρειαζόμαστε μια τεχνητή μπάλα ντίσκο σε τροχιά για να νιώσουμε αισθήματα θαυμασμού», δήλωσε η πλανητική επιστήμων Μεγκ Σουάμπ του Αστεροσκοπείου Τζέμινι της Χαβάης. Για «άλλη μια εισβολή στο προσωπικό σύμπαν μου», έκανε λόγο ο αστροβιολόγος Κάλεμπ Σαρφ του Κολούμπια.

Ο περιστρεφόμενος με ταχύτητα γύρω από τον εαυτό του σφαιρικός δορυφόρος, διαμέτρου περίπου ενός μέτρου, καλύπτεται από 65 πάνελ που αντανακλούν το φως του Ήλιου προς τη Γη, όπως κάνει μια σφαίρα ντίσκο στην οροφή ενός κλαμπ. Οι παρατηρητές από τη Γη θα βλέπουν ένα φωτεινό άστρο να διασχίζει γρήγορα τον ουρανό (οπότε αναμένονται να αυξηθούν και οι αναφορές για UFO?).

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 29 Ιανουάριος 2018 23:33 Περισσoτερα...
 

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

 


 

Την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, το Ίδρυμα Νόησις-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το Σωματείο Φίλοι του Κ.Δ.Ε.Μ.Τ και το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» , διοργανώνουν εκδήλωση με σκοπό την ανάδειξη του έργου του Δικτύου.

 


Δύο χιλιάδες πενήντα μαθητές (2.050) , διακόσιοι τριάντα (230) δάσκαλοι και καθηγητές, διακόσια τριάντα (230) Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια , ΕΠΑΛ, από 13 Διευθύνσεις Α/βαθμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Αιτωλοακαρνανίας, Αχαϊας, Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ηλείας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Κιλκίς, Λασιθίου, Πέλλας, Σερρών,  Χαλκιδικής, Χανίων), αποτελούν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο με τον τίτλο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο».

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Φεβρουάριος 2018 08:51 Περισσoτερα...
 

Τι αυτοκίνητο να διαλέξουμε;

E-mail Εκτύπωση PDF


Ποιό συμφέρει την τσέπη μας και ποιό το περιβάλλον; Πώς μετράμε την απόδοση; Αλλο όχημα για την πόλη και άλλο για ταξίδια; Απλές απαντήσεις σε σύνθετα ερωτήματα.

 

Τι αυτοκίνητο να διαλέξουμε;

 

Ομ. Καθηγητής Χάρης Βάρβογλης

 

Μόλις πριν από τρεις ημέρες η εταιρεία Volvo ανακοίνωσε ότι, εντός τριετίας, προχωρεί στην κατάργηση κάθε αυτοκινήτου με συμβατικό κινητήρα. Τα νέα της μοντέλα θα είναι εφεξής είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Ηταν ο πρώτος κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας που είπε επισήμως «αντίο» στον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Η αλήθεια είναι ότι ο πυρετός προετοιμασίας για την εποχή της ηλεκτρικής αυτοκίνησης έχει χτυπήσει κόκκινο. Ποιες είναι όμως σήμερα οι επιλογές για όποιον θέλει να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα του βενζινοκινητήρα, του ντιζελοκινητήρα, της ηλεκτροκίνησης ή των υβριδικών συστημάτων; Διαβάστε σχετικά με την ενεργειακή απόδοση της κάθε επιλογής, τις επιπτώσεις της στην τσέπη μας και στο περιβάλλον και τους υπόλοιπους παράγοντες που πρέπει να έχουμε υπόψη μας προτού προβούμε σε μια αγορά.

Το αυτοκίνητο έχει γίνει εδώ και καιρό αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής μας: το χρησιμοποιούμε για τη δουλειά μας, για ψώνια, για εκδρομές ή και απλά για διασκέδαση. Ποιο άραγε είναι το πιο κατάλληλο αυτοκίνητο για τον καθένα μας; Η απάντηση δεν είναι εύκολη, γιατί το πρόβλημα έχει πολλές πλευρές, όπως είναι η απόδοση, ο εξοπλισμός, η αξιοπιστία και, πάνω απ' όλα, η οικονομική πλευρά -δηλαδή η τσέπη μας. Πώς όμως μπορούμε να υπολογίσουμε το κόστος της επιλογής μας, πέρα από το απολύτως προφανές, που είναι η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου; Και, πέρα από αυτό, δεν θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας και την οικολογική πλευρά του προβλήματος, δηλαδή τις συνέπειες της επιλογής μας στον κόσμο στον οποίο ζούμε και τον οποίο θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές; Για την απάντηση των δύο παραπάνω ερωτημάτων, βασικό στοιχείο αποτελεί το είδος της ενέργειας που χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο για να κινείται. Οι σημερινές δυνατές επιλογές είναι δύο: ο ηλεκτρισμός και τα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο. Ποια από τις δύο επιλογές συμφέρει περισσότερο, ο ηλεκτρισμός ή κάποιο από τα ορυκτά καύσιμα - ή μήπως ένας συνδυασμός;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ιδέα ή πραγματικότητα;

Σε ένα τόσο πολύπλοκο πρόβλημα όσο είναι η επιλογή ενός αυτοκινήτου, θα πρέπει να προσπαθούμε να ιεραρχήσουμε τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε. Οπως ήδη ανέφερα, τα πιο σημαντικά ίσως είναι το συνολικό κόστος λειτουργίας και οι συνέπειες της χρήσης του στο περιβάλλον, και ειδικότερα στη μόλυνση της ατμόσφαιρας των πόλεων και στην ενίσχυση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Αυτά τα δύο στοιχεία δεν είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, επειδή κάποιος πρέπει να πληρώσει για τη ζημιά στο περιβάλλον! Αρχίζοντας λοιπόν με την οικονομική πλευρά του προβλήματος, παρατηρούμε ότι το βασικό στοιχείο του κόστους χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι η κατανάλωσή του, που είναι στενά συνδεδεμένη με τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα, δηλαδή με το πόση ενέργεια χρειάζεται να καταναλώσουμε για να μετακινηθεί το αυτοκίνητο σε μια συγκεκριμένη διαδρομή.

Από αυτή την πλευρά η επικράτηση του ηλεκτροκινητήρα είναι απόλυτη: πρακτικά όλη η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλίσκει ο κινητήρας μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Μια πιο προσεκτική εξέταση όμως των στοιχείων δείχνει ότι έτσι μεταθέτουμε το πρόβλημα: η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού, τα οποία διεθνώς λειτουργούν κατά κύριο λόγο με την καύση ορυκτών καυσίμων, δηλαδή άνθρακα και φυσικού αερίου. Ειδικότερα στη χώρα μας η συμμετοχή των υδροηλεκτρικών εργοστασίων, των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών στη συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι τόσο μικρή ώστε και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινούνται, σε τελευταία ανάλυση, με ορυκτά καύσιμα!

Εστιάζοντας στην απόδοση

Όλες οι θερμικές μηχανές, που παράγουν κινητική ή ηλεκτρική ενέργεια από την κατανάλωση θερμότητας, χαρακτηρίζονται από την απόδοσή τους, δηλαδή από το ποσοστό της θερμικής ενέργειας που μετατρέπεται τελικά σε κίνηση ή ηλεκτρισμό. Οι σύγχρονες ηλεκτρικές γεννήτριες έρχονται πρώτες, αφού για καύση λιγνίτη έχουν απόδοση γύρω στο 40% και για καύση φυσικού αερίου γύρω στο 50%. Για σύγκριση, μια καλή μηχανή ντίζελ αυτοκινήτου έχει καθαρή απόδοση (διαθέσιμη για την κίνηση) 36% και αντίστοιχα μια μηχανή βενζίνης ή υγραερίου μόνο 25%.

Ενεργειακά και οικολογικά λοιπόν φαίνεται ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα υπερτερούν σαφώς, με δεύτερα τα ντίζελ, ενώ στο τέλος μένουν βενζίνη και υγραέριο. Για τον υπολογισμό του κόστους του καυσίμου θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και την τιμή μονάδας, δηλαδή ευρώ ανά κιλοβατώρα για το ηλεκτρικό ρεύμα και ευρώ ανά λίτρο για τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και την ενέργεια κίνησης που μπορεί να αποδώσει κάθε λίτρο καυσίμου. Μία κιλοβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας κοστίζει σήμερα περίπου 0,25 ευρώ. Αντίστοιχα, μία κιλοβατώρα για την κίνηση ενός αυτοκινήτου ντίζελ κοστίζει περίπου 0,40 ευρώ, ενός αυτοκινήτου βενζίνης 0,60 ευρώ και ενός αυτοκινήτου υγραερίου 0,35 ευρώ. Είναι φανερό ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπερτερεί και οικονομικά, και ακολουθούν με μικρή διαφορά το ντίζελ και το φυσικό αέριο, αφήνοντας τη βενζίνη τελευταία. Αλλά αυτή δεν είναι η τελική απάντηση, επειδή υπάρχουν και άλλα στοιχεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.

Όταν στην εξίσωση μπαίνει το βάρος

Η βασική φιλοσοφία της εφεύρεσης του αυτοκινήτου περιέχεται στο όνομά του: είναι ένα όχημα που μεταφέρει μαζί του την ενέργεια που χρειάζεται για να κινηθεί. Κάθε φορά που το όχημα αρχίζει να κινείται, καταναλίσκεται ενέργεια για να επιταχυνθεί και για να υπερνικηθούν οι τριβές, η οποία είναι τόσο μεγαλύτερη όσο «βαρύτερο» είναι το όχημα, δηλαδή όσο μεγαλύτερη μάζα έχει. Σε αυτό το σημείο υστερούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία απαιτούν βαριές μπαταρίες για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επομένως για να έχουν «λογικό» βάρος θα πρέπει να έχουν και -σχετικά - μικρές μπαταρίες και μικρή δυνατότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, στοιχείο στο οποίο οφείλεται και η μικρή -σήμερα - αυτονομία τους.

Η ιστορία όμως διδάσκει ότι η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται, οπότε διαβλέπω ότι στο μέλλον το πρόβλημα αυτό μάλλον θα πάψει να υφίσταται. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει σήμερα και με το φυσικό αέριο, δηλαδή το μεγάλο βάρος της διάταξης αποθήκευσης, γεγονός που δυσχεραίνει και τη διανομή του. Ετσι, παρά τη σημαντικά μικρότερη επιβάρυνση που προκαλεί στη μόλυνση του αέρα των πόλεων και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, η χρήση του περιορίζεται μόνο σε μεγάλα οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά) και δεν αποτελεί - προς το παρόν - επιλογή για επιβατηγά αυτοκίνητα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 23 Ιανουάριος 2018 13:14 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 10 από 134

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1932

Εφευρίσκεται το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου