Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Στο διάστημα ο Hellas Sat 4

E-mail Εκτύπωση PDF

Εκτοξεύτηκε με απόλυτη επιτυχία λίγο μετά τις 11 το βράδυ από τη Γαλλική Γουιάνα ο ελληνικός δορυφόρος Hellas Sat 4. To vima.gr στην επιτυχή εκτόξευση


?£?„?? ?????¬?ƒ?„?·???± ?? Hellas Sat 4 ?€“ To vima.gr ?ƒ?„?·?½ ???€???„?…?‡?? ?????„?Œ?????…?ƒ?· | tovima.gr

 

Το ΒΗΜΑ Team - 05.02.2019

O νέος δορυφόρος θα τοποθετηθεί στην τροχιακή θέση της Ελλάδος και της Κύπρου στις 39 μοίρες ανατολικά, όπου θα «συναντήσει» τον Hellas Sat 3 που είναι ήδη σε τροχιά από το 2017.

Ο δορυφόρος Hellas Sat 4 θα παρέχει καινοτόμες δορυφορικές υπηρεσίες, διευρύνοντας τις εργασίες της Hellas Sat στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Νότια Αφρική και είναι ένας από πιο σύγχρονους στον κόσμο. Πρόκειται για έναν εκσυγχρονισμένο, βελτιστοποιημένο με νέες τεχνολογικές λύσεις δορυφόρο, που βασίζεται μεν στη σειρά των δορυφόρων τύπου LM 2100 με την πετυχημένη παρουσία στην συγκεκριμένη αγορά, διαθέτει όμως «μια εκσυγχρονισμένη τεχνολογική μορφή αφού χρησιμοποιεί δομές που βασίζονται στα ηλιακά ιστία μεταξύ άλλων καινοτόμων συστημάτων» όπως εξήγησε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο ο Κεντέας Καραντώνης, Hellas Sat 4 Program Manager, επικεφαλής της ομάδας που βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό την κατασκευή και την εκτόξευση του δορυφόρου.

 

https://tv.in.gr/uploads/20190205/231314_hellas_sat_4.mp4?_=1

 


Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 08 Φεβρουάριος 2019 13:10
 

Οι μέλισσες ξέρουν να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση ισχυρίζονται επιστήμονες

E-mail Εκτύπωση PDF

 

mel

 

Οι μέλισσες δεν φτιάχνουν μόνο μέλι, αλλά επίσης καταλαβαίνουν τα μαθηματικά και μπορούν να κάνουν βασικές αριθμητικές πράξεις, όπως η πρόσθεση και η αφαίρεση, χρησιμοποιώντας αυτή την ικανότητα για να λύνουν πρακτικά προβλήματα.

Αυτό είναι το αναπάντεχο -και επίμαχο- συμπέρασμα μιας νέας αυστραλο-γαλλικής επιστημονικής έρευνας, σύμφωνα με την οποία η κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών είναι εφικτή όχι μόνο από τον άνθρωπο, αλλά ακόμη και από ένα έντομο με πολύ μικρότερο εγκέφαλο. Ο εγκέφαλος μιας μέλισσας δεν έχει ούτε ένα εκατομμύριο νευρώνες, έναντι περίπου 86 δισεκατομμυρίων του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Προηγούμενα πειράματα των ίδιων επιστημόνων είχαν οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι οι μέλισσες καταλαβαίνουν την έννοια του μηδενός και μπορούν να διακρίνουν ανάμεσα σε δύο ομάδες αντικειμένων ποιά είναι η μικρότερη. Η νέα μελέτη έρχεται να διευρύνει το μαθηματικό «ρεπερτόριο» των μελισσών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή 'Αντριαν Ντάιερ του Πανεπιστημίου RMIT της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", διαπίστωσαν, μέσα από πειράματα με 14 μέλισσες, ότι αυτές μπορούν να διδαχθούν να αναγνωρίζουν διαφορετικά χρώματα ως συμβολικές αναπαραστάσεις της πρόσθεσης (μπλε) και της αφαίρεσης (κίτρινο). Στη συνέχεια, είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν αυτή την πληροφορία για να λύσουν αριθμητικά προβλήματα.

Περισσoτερα...
 

Διεθνές πρόγραμμα Science Inspired

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Σχετικά με το Διεθνές πρόγραμμα Science Inspired

Το πρόγραμμα Science Inspired στοχεύει στην ανάδειξη των κέντρων επιστημών (science centers) ως εξαιρετικούς χώρους για να γνωρίσουν οι νέοι την επιστήμη, όπου οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με διευκολυντές μπορούν να τους εμπνεύσουν και να τους μεταδώσουν τις γνώσεις τους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος 4 κέντρα επιστημών ενώνουν τις δυνάμεις τους: Το Experyment Science Center από την Πολωνία, το Ag?ra Science Centre από την Ουγγαρία, το VIDA! Science Centre από την Τσεχία και το ΝΟΗΣΙΣ από την Ελλάδα.

Έρευνες αναφέρουν ότι οι μαθητές βρίσκουν τα μαθήματα που σχετίζονται με την επιστήμη ενδιαφέροντα, παρά το ότι είναι δυσκολότερα και περισσότερο απαιτητικά. Οι έφηβοι δεν έχουν τα εργαλεία που θα τους επέτρεπαν να αποκτήσουν τις σχετικές γνώσεις ευκολότερα. Στο πλαίσιο του προγράμματος Science Inspired θα δημιουργηθούν νέα εργαλεία που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους διευκολυντές να ενθαρρύνουν τους νέους να αναλάβουν νέες προκλήσεις.

Στόχοι του προγράμματος
- Ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και διευκολυντών από κέντρα επιστημών της Ευρώπης.
- Ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών να μοιραστούν τις γνώσεις τους στα περιβάλλοντα εργασίας τους.
- Συνεργασία μεταξύ κέντρων επιστημών της Πολωνίας, της Τσεχίας, της Ουγγαρίας και της Ελλάδας.
-Ενθάρρυνση των νέων να δημιουργήσουν το δικό τους επιστημονικό περιεχόμενο.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εκπαιδευτικοί και διευκολυντές σε κέντρα επιστημών:
- Θα συμμετάσχουν σε 4 επισκέψεις στα κέντρα επιστημών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
- Θα δημιουργήσουν το δικό τους επιστημονικό video, όπου, χρησιμοποιώντας διαδραστικά εκθέματα, θα εξηγούν τα πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα.
- Θα γνωρίσουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, πχ . gamification, storytelling, ICT.
- Θα καταστήσουν σαφή τα κίνητρα και τις ανάγκες των νέων και θα προσπαθήσουν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές χρησιμοποιώντας τη μέθοδο design thinking.
- Θα δημιουργήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και δραστηριότητες εκτός σχολείου.

Οι έφηβοι:
- Θα δοκιμάσουν τα εργαλεία που θα δημιουργηθούν από τους διευκολυντές και τους εκπαιδευτικούς.
-Θα συμμετάσχουν σε workshops, στη διάρκεια των οποίων θα μάθουν πως να δημιουργούν εμπνευσμένα επιστημονικά video.
- Θα συμμετάσχουν σε διαγωνισμό για τη δημιουργία σύντομου επιστημονικού video.
- Θα ανταλλάξουν απόψεις για τα video με έφηβους από την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Ελλάδα και την Πολωνία.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Erasmus+.

Διάρκεια προγράμματος: 1.12.2018-30.1.2021

 


Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 27 Φεβρουάριος 2019 11:31
 

Οι εφευρέσεις του Leonardo da Vinci - ΝΕΑ περιοδική έκθεση

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Έναρξη λειτουργίας έκθεσης: Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Εγκαίνια: Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019, ώρα 18.00


Στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 500 ετών από το θάνατο του Leonardo da Vinci, το ΝΟΗΣΙΣ, από τις 2/2 μέχρι 30/6/2019, πρόκειται να φιλοξενήσει την έκθεση «Οι εφευρέσεις του Leonardo da Vinci».

Ο da Vinci ήταν ζωγράφος, μηχανικός, γλύπτης, αρχιτέκτονας, μουσικός, γεωλόγος, βιολόγος. Θεωρείται ως και τις μέρες μας κορυφαίος επιστήμονας, καλλιτέχνης και εφευρέτης. Δεν παρακολούθησε σχολικά μαθήματα. Παρατηρούσε, πειραματίζονταν και δημιουργούσε, με το αστείρευτο εφευρετικό πνεύμα του. Θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία μόνο από το αποτύπωμά του ως ζωγράφος, ή επειδή εμπνεύστηκε το αλεξίπτωτο, ή γιατί επινόησε το ρουλεμάν. Ανήσυχος και ιδιοφυής, είναι καλύτερα να αναρωτιέται κανείς αν υπάρχει τομέας με τον οποίο δεν ασχολήθηκε.

Μπορεί να μην έφερε στην πραγματική ζωή όλα όσα φαντάστηκε, αλλά θεμελίωσε το ενδιαφέρον και έσπειρε την προοπτική ύπαρξης του ποδηλάτου, του αυτοκινήτου, του ελικοπτέρου, του υποβρυχίου και πολλών άλλων μεταγενέστερων εφαρμογών. Η ευρύτητα του πνεύματός του και το βάθος της διείσδυσής του, μετουσίωσε στο πρόσωπό του τον «καθολικό άνθρωπο» της αναγέννησης, την οποία και προσωποποίησε.

Σήμερα που η επιστήμη, η τεχνολογία, η καινοτομία και η τέχνη αποτελούν κορυφαία ζητούμενα, η προσωπικότητα του Leonardo da Vinci εμπνέει τον σύγχρονο άνθρωπο περισσότερο ίσως από ποτέ. Αν θα έπρεπε να βρεθεί η ευφυέστερη, δημιουργικότερη και παραγωγικότερη προσωπικότητα της ιστορίας, πιθανότατα κάποιος θα την αναζητούσε ανάμεσα στον Αρχιμήδη, τον da Vinci και τον Tesla. Δεν είναι τυχαίο που καθένας τους θαύμαζε και μελετούσε τους προγενέστερούς του. Δικαιολογημένα, λοιπόν, σε όλο τον κόσμο ετοιμάζονται να τιμήσουν την επέτειο των 500 ετών από τον θάνατο του μεγάλου Ιταλού.

Στην έκθεση που θα φιλοξενήσει το ΝΟΗΣΙΣ παρουσιάζονται αντίγραφα από 27 εφευρέσεις, πολλές από τις οποίες είναι λειτουργικές, καθώς και 20 πίνακες.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 27 Φεβρουάριος 2019 11:32 Περισσoτερα...
 

Τα Zen Pencils τιμούν τους 47 επιστήμονες που άλλαξαν τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ζούμε

E-mail Εκτύπωση PDF

 

???± Zen Pencils ?„????????½ ?„???…?‚ 47 ???€???ƒ?„???????½???‚ ?€???… ?¬?»?»?±???±?½ ?„???½ ?„??Œ?€?? ?€???… ?ƒ?????†?„?Œ???±?ƒ?„?? ???±?? ?????????

 

Εικόνα υψηλής ανάλυσης

 

Αγαπάμε τον Zen Pencils έτσι κι αλλιώς, αλλά ακόμα περισσότερο με αυτό το καρτούν: 47 επιστήμονες, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, οι οποίοι άλλαξαν τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ζούμε. Ο άνθρωπος πίσω από αυτά τα καταπληκτικά καρτούν, ο Gavin Aung Than, ξεκίνησε αρχικά να φτιάξει ένα top 10, αλλά διαβάζοντας και ψάχνοντας τη δουλειά όλων αυτών των "γιγάντων", όπως τους αναφέρει ο Νεύτωνας, αποφάσισε να διευρύνει τον κατάλογό του.

Στο σχέδιο βλέπουμε από τον Δημόκριτο, τον Αρχιμήδη, και τον Ερατοσθένη, μέχρι τον Κινέζο αστρονόμο και μηχανικό Zhang Heng, την Αλεξανδριανή φιλόσοφο και μαθηματικό Υπατία, τον πατέρα της οπτικής Ibn al-Haytham (Alhazen), τον Γουτεμβέργιο, τον "συνήθη ύποπτο" Leonardo da Vinci, τον Κοπέρνικο και τον Giordano Bruno που τον υπερασπίστηκε.

Στους πιο σύγχρονους, ξεκινά από τον Γαλιλαίο, τον Κέπλερ, τον Καρτέσιο και το Νεύτωνα, τον οποίο ονομάζει "Michael Jordan της επιστήμης" και στον οποίο ανήκει η φράση ?If I have seen further it is by standing on ye shoulders of giants?, τον Βενιαμίν Φρανκλίνο, τον Henry Cavendish που ανακάλυψε το υδρογόνο και μέτρησε αποτελεσματικά τη μάζα της Γης, τον Φάραντεϊ, πρωτοπόρο του ηλεκτρομαγνητισμού, τον Δαρβίνο, τον Παστέρ, τον Maxwell με την ηλεκτρομαγνητική θεωρία του, τον Tesla ("The greatest geek ever lived"), τον Φρόιντ, τον πατέρα της κβαντικής θεωρίας Max Planck, τον βοτανικό και γεωπόνο George Washington Carver, τη Marie Curie, την αστρονόμο Henrietta Swan Leavitt, της οποίας το έργο συνέχισε ο Edwin Hubble και τον Ernest Rutherford, πατέρα της πυρηνικής φυσικής.

Από έναν τέτοιο κατάλογο δε θα μπορούσαν βέβαια να λείπουν και τρανταχτά ονόματα, όπως του Αϊνστάιν, του Φλέμινγκ, του Μπορ, και του Σρέντινγκερ, του πρώτου Ασιάτη Νομπελίστα Chandrasekhara Venkata Raman, του δις Νομπελίστα Linus Pauling, της πρωτοπόρου της γενετικής Barbara McClintock και των θαλασσοπόρων Rachel Carson και Jaques-Yves Cousteau. Με την έλευση της τεχνολογίας των υπολογιστών, αναγνωρίζουμε τα ονόματα του Alan Turing και του Tim Berners-Lee, ενώ στους Francis Crick και James Dewey Watson αποδίδεται (λανθασμένα;) η ανακάλυψη της μοριακής μορφής του DNA, αν και η Rosalind Franklin είχε κάνει σχετικά πειράματα νωρίτερα. Ο πολυμαθής Richard Feynman, η ανθρωπολόγος και βιολόγος Jane Goodall και ο Stephen Hawking ολοκληρώνουν αυτήν την all-star λίστα από ευεργέτες του ανθρώπινου πνεύματος.


Εικόνα υψηλής ανάλυσης

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 25 Ιανουάριος 2019 22:26
 


Σελίδα 9 από 163

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1945

Δοκιμάζεται με επιτυχία η πρώτη αμερικανική ατομική βόμβα πυρηνικής σχάσεως.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου