Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Δημήτρης Νανόπουλος: Αν έχεις κότσια και παραδέχεσαι το λάθος σου, οι άλλοι θα σε σέβονται

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Από dinfo - Ιούν 23, 2018

Ο Δημήτρης Νανόπουλος είναι ένας άνθρωπος που τα τελευταία 30 χρόνια έχει ταχθεί στην υπηρεσία του μέλλοντος, άρα στην υπηρεσία του ανθρώπου. Φυσικός επιστήμονας, που γεννήθηκε Ελληνας, έφυγε και διέπρεψε εκτός Ελλάδος ..... εκεί όπου τα μυαλά ανθούν, εκεί όπου τα μυαλά νιώθουν απαραίτητα, εκεί όπου το καλό διακρίνεται και ξεχωρίζει, ξεφεύγει από τη μετριότητα του «δεν βαριέσαι, αργά ή γρήγορα όλοι θα πεθάνουμε».

 


 

Ας τα πάρουμε με τη σειρά ..... Μια φορά κι έναν καιρό γεννήθηκε ένα παιδί ......

«Εδώ, στην Αθήνα. Στην Παλλήνη συγκεκριμένα».

Ναι, θυμάμαι, γιατί παλαιότερα, που έψαξα να σας βρω, διαπίστωσα ότι εκεί έμεναν οιγονείς σας.

«Βεβαίως. Και εκεί μένουν ακόμη. Κάποια στιγμή μείναμε στου Ζωγράφου, εγώ το ΄71 τελείωσα το Πανεπιστήμιο και έφυγα στην Αγγλία».

Γιατί φύγατε;

«Γιατί η κατάσταση εδώ «έβραζε» ...... Δεν μπορούσα να πιστέψω, ανεξάρτητα από την πολιτική τοποθέτησή μου, ότι ήταν δυνατόν να συμβαίνουν όλα αυτά σε μια ευρωπαϊκή χώρα».

Πόσων χρόνων ήσασταν τότε;

«Είμαι γεννημένος το ΄48, Σεπτέμβρη του ΄48. Η δικτατορία, δηλαδή, με βρήκε πρωτοετή στο Πανεπιστήμιο. Η γενιά μου είμαστε όλοι παιδιά του Παπανούτσου και του Γεωργίου Παπανδρέου, παιδιά που στο γυμνάσιο ζήσαμε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και όλα αυτά. Μετά μπήκαμε στο Πανεπιστήμιο, είχαν ήδη αλλάξει κάπως τα πράγματα. Με το που μπαίνουμε, πρωτοετείς φοιτητές, έρχεται η 21η Απριλίου, μας τυχαίνει το πρώτο λαχείο και προσωπικά τσιμπιόμουν, γιατί δεν μπορούσα να πιστέψω αυτό που συνέβη. Νόμιζα ότι ζούσα σε άλλη χώρα. Και ήμουν ένας απλός άνθρωπος, ένας φοιτητής ­ με κάποιες αρχές βεβαίως».

Οι γονείς σας είχαν καμία σχέση με την επιστήμη;

«Οχι. Καμία. Περίεργο πράγμα».

Και πώς το εξηγείτε σήμερα;

«Τύχη .... Είχα την εξής μεγάλη τύχη. Γυμνάσιο πήγαινα στου Ζωγράφου, αλλά για κάποιο λόγο ήρθα σε σύγκρουση με έναν καθηγητή και αναγκάστηκα στην Δ΄ τάξη να φύγω και να αλλάξω σχολείο. Πήγα στο 3ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων. Τότε το 10ο ήταν το καλύτερο αλλά πήγα στο 3ο, γιατί το 10ο ήταν γεμάτο».

Με μαθηματικό μαλώσατε;

«Οχι, με έναν θεολόγο .... (γέλια) Στο 3ο λοιπόν συνάντησα τον Βαγγέλη τον Τσιγκούνη, έναν σπουδαίο καθηγητή, φυσικό, ο οποίος με βοήθησε πάρα πολύ. Ως την Γ΄γυμνασίου το μυαλό μου ήταν όλο στο γήπεδο και την μπάλα. Ήμουν, δηλαδή, ένα φυσιολογικό παιδί της εποχής μου, της αλάνας και όλα αυτά. Ούτε μεγάλη αλητεία ­ με την κακή έννοια ­ ούτε το καλό παιδάκι που άκουγε τη μαμά. Και να σας πω και κάτι, εκείνη την εποχή δεν επιζούσες άμα δεν ήσουν και έτσι. Αλλά στην Δ΄ γυμνασίου συνέβη ένα περίεργο πράγμα ..... λες και μου ήρθε επιφοίτηση».

Πώς έγινε αυτό;

«Πραγματικά δεν ξέρω. Εγώ είχα διαλέξει το πρακτικό, γιατί ­ παρ΄ όλο που μου άρεσαν τα κλασικά δεν έβλεπα μέλλον. Τι να γινόμουν, ας πούμε, φιλόλογος; Το σεβόμουν και το εκτιμούσα αλλά δεν ήταν και πολύ της μόδας τότε. Στο πρακτικό, παρ΄ όλο που δεν δούλευα πολύ, έβγαζα καλούς βαθμούς. Ήμουν δηλαδή ένας μέτριος μαθητής του 16-17. Από τη στιγμή όμως που ανακάλυψα τη φυσική, έπεσα με τα μούτρα στο διάβασμα. Έβλεπα ότι πήγαινε το πράγμα».

Τι ήταν που σας μάγεψε στη φυσική;

«Τι να σας πω .... δεν ξέρω. Ένιωθα λιγάκι σαν να ανακαλύπτω πρώτη φορά εγώ όλα αυτά τα φαινόμενα και τους νόμους. Είχα δε την εντύπωση ότι αυτά που αισθανόμουν εγώ τα αισθάνονταν και όλοι οι άλλοι. Νόμιζα δηλαδή ότι ήταν κάτι που μπορούσα να το μοιραστώ και να με καταλάβουν και άλλοι. Αισθανόμουν όπως όταν παίζαμε μπάλα με τους φίλους μου. Αρχισα να τους ρωτώ αν έλυσαν την άσκηση, πώς τους φάνηκε και όλα αυτά, αλλά δεν έβρισκα τελικώς ανταπόκριση. Δεν έβαζαν όλοι γκολ με τις ασκήσεις φυσικής, δηλαδή (γέλια). Εγώ έλυνα τα προβλήματα πάρα πολύ γρήγορα και με έναν πολύ περίεργο τρόπο. Το έβλεπε αυτό ο Τσιγκούνης και μου έλεγε: «Παιδί μου, σωστό είναι, αλλά πώς το σκέφτηκες αυτό;». Του Τσιγκούνη του άρεσε πολύ η φυσική, δεν το έκανε δηλαδή καταναγκαστικά, γι΄ αυτό θα τον λατρεύω πάντα. Το ευχαριστιόταν. Έβαζε λοιπόν καμιά περίεργη άσκηση και ερχόταν εκεί που καθόμουν εγώ πίσω πίσω και με σκουντούσε. «Σήκω», μου έλεγε. Χωρίς να με ρωτήσει αν την έχω λύσει ή όχι. Πολλές φορές ήταν κουρασμένος και έβαζε εμένα να λέω στην τάξη διάφορα περίεργα. Είχαμε δηλαδή μια τέτοια σχέση. Μου έλεγε λοιπόν: «Εσύ θα πας για φυσικός». Κοιτάξτε τώρα σύμπτωση. Εγώ έχω έναν ξάδελφο ­ Γιάννης Σιγάλας λέγεται ­, ο οποίος είναι πολιτικός μηχανικός και έχω να τον δω χρόνια. Αυτός πήγαινε στο 10ο και ήταν ανακατεμένος με κύκλους πιο πάνω από μένα. Είχε μια μανία στα μαθηματικά και είχε ψάξει διάφορα γύρω από την έρευνα, γύρω από σπουδές στο Πρίνστον κλπ. Χωρίς να ξέρει ότι και μένα μου άρεσαν τα μαθηματικά, όποτε συναντιόμασταν μου μιλούσε για όλα αυτά. Εγώ όμως, από το περιβάλλον που προερχόμουν, το μόνο που σκεφτόμουν ήταν να βρω μια δουλειά για να βγάζω το ψωμί μου. Οχι ότι αυτά που μου έλεγε δεν τα άκουγα ή δεν με έβαζαν σε σκέψεις. Τελειώνοντας το σχολείο, περνάω στο Φυσικό. Δεν είχα μπει από τους πρώτους. Σας είπα, ήμουν μέτριος μαθητής. Στο Πανεπιστήμιο όμως υπήρχε η ομάδα των πρώτων ­ το θυμάμαι σαν να είναι τώρα. Αυτοί ήταν οι σνομπ. Κάποια στιγμή άρχισαν να μας βάζουν ασκήσεις. Καθηγητής μας ήταν ο Αλεξόπουλος, τον οποίο τον είχε και ο Τσιγκούνης. Αυτά, λοιπόν, που μας έβαζε εμένα μου φαίνονταν αστεία, γιατί από τον Τσιγκούνη είχα συνηθίσει να λύνω τέτοιες ασκήσεις. Αυτοί λοιπόν ­ η ομάδα των πρώτων ­ με πρόσεξαν και αρχίσαμε σιγά σιγά να συνδεόμαστε. Με ενέταξαν και εμένα στον κύκλο τους. Τα παιδιά αυτά προέρχονταν από σχολές όπως η Φαρμακευτική κλπ. ­ και πάλι άρχισα να ακούω συζητήσεις περί ερεύνης και τέτοιων μυστηρίων. Κάποιος μια φορά είπε κάτι για τον Δημόκριτο. Παίρνω λοιπόν και εγώ το λεωφορείο, πάω στον Δημόκριτο, μπαίνω μέσα ­ μου άρεσε πολύ ο Δημόκριτος. Ξέρετε, τεράστια διαφορά από το Χημείο. Μετά ήρθε ο κύριος Χατζηιωάννου, ο οποίος μόλις φέτος πήρε σύνταξη στη Θεωρητική Φυσική και ο οποίος πραγματικά μας άνοιξε τα μάτια γύρω από αυτά τα θέματα. Κατάλαβα ότι η θεωρητική φυσική ήταν ο χώρος όπου «θα έπαιζα μπάλα»».

Πώς το καταλάβατε;

«Δεν ξέρω. Εγώ πιστεύω ότι κάτι συμβαίνει με το DNA του ελληνικού μυαλού και δεν το εννοώ μοιρολατρικά. Αλλά, αν ανατρέξουμε πίσω στην εποχή του Πλάτωνα και ως σήμερα, θα δούμε ότι οι Ελληνες είναι πολύ καλοί στα μαθηματικά. Ισως ο κόσμος να μην το ξέρει, αλλά έχουμε μια μεγάλη παράδοση στα μαθηματικά. Δεν το λέω με καμία τελολογική έννοια, αλλά είναι μια τάση του μυαλού μας που μπορεί να έχει σχέση και με το περιβάλλον. Δεν ξέρω ακριβώς, είναι κάτι που βγαίνει από την παρατήρηση. Νομίζω ότι η Ελλάδα ­ γενικά, μέσα και έξω ­ έχει στη σύγχρονη επιστήμη τρομακτική αιχμή. Κυρίως στη θεωρητική φυσική και ίσως παράλληλα και στη βιολογία. Αλλά τα μεγάλα ονόματα διεθνώς προέρχονται από τη θεωρητική φυσική. Αν και εμένα δεν με νοιάζει αν είναι μέσα ή έξω από την Ελλάδα. Αυτά είναι ανοησίες. Και έξω είμαστε κανονικότατοι Ελληνες. Πάμε και ερχόμαστε, ζούμε σε ένα διεθνές χωριό και ο καθένας προσπαθεί από όπου μπορεί. Σας έλεγα λοιπόν ότι έχουμε μια πολύ μεγάλη παράδοση. Κάτι μας τραβάει σε αυτό το πράγμα ­ δεν ξέρω τι ακριβώς. Στη συνέχεια, λοιπόν, πηγαίνω με υποτροφία στην Αγγλία, στο Σάσεξ. Ρωτάνε μερικοί γιατί δεν πήγαν κατευθείαν στην Αμερική. Είχα μάθει ότι στην Αμερική σού παίρνει πάρα πολύ χρόνο το διδακτορικό. Εγώ δεν ήθελα να πέσω σε τέτοιο λούκι. Στην Αγγλία είναι διαφορετικά τα πράγματα. Τελικώς κατόρθωσα και το πήρα μέσα σε ενάμιση χρόνο το διδακτορικό μου. Επεσα με τα μούτρα στο διάβασμα. Νόμιζαν ότι είμαι τρελός, αλλά δεν έχει σημασία. Εμπαινα μέσα στο δωμάτιο Παρασκευή και ξανάβγαινα τη Δευτέρα και χτύπαγαν την πόρτα μήπως έχω πάθει τίποτε. Δηλαδή δεν πήγαινα ούτε σε πάρτι ούτε σε τίποτε. Ελεγα ή θα κάνουμε δουλειά ή δεν θα κάνουμε. Και έτσι τελείωσα γρήγορα, για να μπορώ μετά να «πέσω» στην έρευνα».

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 27 Ιούνιος 2018 08:02 Περισσoτερα...
 

Θερινό ηλιοστάσιο 2018: Σήμερα η μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Newsroom

 

 

Newsroom , CNN Greece

Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2018

 

 

Στις 13:07 ώρα Ελλάδας σήμερα, Πέμπτη 21 Ιουνίου, ξεκινάει το φετινό καλοκαίρι και επίσημα καθώς θα συμβεί το θερινό ηλιοστάσιο.

Από την Πέμπτη, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια μέρα του έτους, και μετά, οι μέρες θα αρχίσουν σιγά-σιγά να μικραίνουν, ώσπου σχεδόν να εξισωθούν με τις νύχτες κατά την φθινοπωρινή ισημερία, ενώ στο χειμερινό ηλιοστάσιο του Δεκεμβρίου θα υπάρχει πια η μικρότερη μέρα.

 


 

Όπως κάθε χρόνο, το θερινό ηλιοστάσιο εγκαινιάζει αστρονομικά την έναρξη του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο, όπου ανήκει και η Ελλάδα. Ταυτόχρονα, στο νότιο ημισφαίριο θα σημειωθεί το χειμερινό ηλιοστάσιοκαι θα αρχίσει ο χειμώνας.

Στο βόρειο ημισφαίριο, ο Ήλιος θα βρίσκεται στο βορειότερο σημείο του στον ουρανό και η μέρα θα έχει την μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, καθώς ο βόρειος πόλος της Γης θα είναι στραμμένος προς τον Ήλιο. Αντίθετα, στο χειμερινό ηλιοστάσιο, ο Βόρειος Πόλος βρίσκεται στο πιο απομακρυσμένο σημείο από τον Ήλιο.

Απόψε, το Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου διοργανώνει εκδήλωση με δωρεάν είσοδο. Στο θόλο του Πλανηταρίου θα προβληθεί «To φάντασμα του Σύμπαντος: Το κυνήγι της σκοτεινής ύλης», μία ψηφιακή παράσταση που επιχειρεί να «οπτικοποιήσει» τη σκοτεινή ύλη, η οποία είναι αόρατη και έχει ανιχνευτεί μόνο από τη βαρυτική της επίδραση.

?˜??????½?Œ ?·?»?????ƒ?„?¬?ƒ???? 2018: ?‘?†??????‰???­?½?? ?ƒ?„?·?½ ?€??Ž?„?· ???­??± ?„???… ???±?»?????±???????? ?„???… Google Doodle

 

Θερινό ηλιοστάσιο 2018: Αφιερωμένο στην πρώτη μέρα του καλοκαιριού του Google Doodle

 

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές, στις 19:00 και στις 20:00, με δωρεάν είσοδο. Την παράσταση θα προλογίσει ο Δρ. Αντώνης Γεωργακάκης, ερευνητής στο Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Παράλληλα, μόλις νυχτώσει, τα τηλεσκόπια της Ελληνικής Αστρονομικής Ένωσης στο χώρο έξω από το Πλανητάριο θα βοηθήσουν το κοινό να παρατηρήσει τον Δία, τον Κρόνο, καθώς και διπλά συστήματα αστέρων. Η παρατήρηση του νυκτερινού ουρανού θα πραγματοποιηθεί από 21:00-23:00 και η συμμετοχή θα είναι ελεύθερη.

ΠΗΓΗ: https://www.cnn.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 27 Ιούνιος 2018 08:02
 

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου τιμά τον Στίβεν Χόκινγκ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

?Ÿ ?’?±?³?³?­?»?·?‚ ? ?±?€?±???±?½?±?ƒ?????… ?„?????¬ ?„???½ ?£?„???²???½ ?§?Œ?????½?³??

 

Μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου θα συνοδεύσει σήμερα την εναπόθεση της τέφρας του Στίβεν Χόκινγκ σε τύμβο δίπλα σε εκείνον του Νεύτωνα και του Δαρβίνου στο Αβαείο του Γουεστμίνστερ στο Λονδίνο.

Ο διεθνούς φήμης συνθέτης του «Blade Runner», του «1492», των «Δρόμων της φωτιάς» και πολλών πρωτοποριακών άλμπουμ συνέθεσε ένα μουσικό κομμάτι διάρκειας 6 λεπτών και 21 δευτερολέπτων προς τιμήν του διάσημου Βρετανού κοσμολόγου, ο οποίος πέθανε τον Μάρτιο σε ηλικία 76 ετών.

 


Επιλεγμένα λόγια του επιστήμονα περιέχονται στο τραγούδι, το οποίο θα μεταδοθεί, μέσω της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας, στο διάστημα προς την κατεύθυνση της πλησιέστερης μαύρης τρύπας, 1Α 0620-00, με συνοδεία μουσικής του Έλληνα συνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου. «Αντιλαμβάνομαι την πολύτιμη αξία του χρόνου», ακούμε να λέει ο Χόκινγκ. «Άδραξε τη στιγμή. Δράσε τώρα».

Η σύνθεση ήταν μια αυθόρμητη πρωτοβουλία του Έλληνα δημιουργού, με την οποία θέλησε να τιμήσει την προσωπικότητα και το έργο του Βρετανού επιστήμονα. Ο κ. Παπαθανασίου απέστειλε τη μουσική σύνθεση στην οικογένεια Χόκινγκ, η οποία αποφάσισε να την αξιοποιήσει για να επισφραγίσει τη σημερινή ιστορική στιγμή.

Το τραγούδι σε συνδυασμό με την αποστολή του στο διάστημα, πρόκειται, σύμφωνα με την κόρη του, Λούσι, «για μία όμορφη και συμβολική χειρονομία, που δημιουργεί έναν δεσμό ανάμεσα στην παρουσία του πατέρα μας σε αυτόν τον πλανήτη, στην επιθυμία του να πάει στο διάστημα και στην εξερεύνηση του σύμπαντος στο μυαλό του».

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 27 Ιούνιος 2018 08:02 Περισσoτερα...
 

ΟΠΤΙΚΗ ΟΛΟΓΡΑΦΙΑ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Οπτική ολογραφία είναι η τεχνική της τρισδιάστατης απεικόνισης αντικειμένων σε φωτοευαίσθητες επιφάνειες ειδικών φιλμς. Η τεχνική αυτή αξιοποιεί τα φαινόμενα της συμβολής και περίθλασης του φωτός. Ο Denis Gabor είναι αυτός που πρώτος, το 1947, επινόησε τη θεωρητική αρχή της μεθόδου, αν και η ουσιαστική ανάπτυξη της ολογραφίας πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του 1960, μετά το σχεδιασμό και την επιτυχή κατασκευή των πρώτων Lasers. Οι απεικονίσεις αυτές -που καλούνται ολογράμματα- έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό: παρουσιάζουν και τις τρεις διαστάσεις του αντικειμένου, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν το φαινόμενο της παράλλαξης. Αυτό σημαίνει ότι, καθώς ο παρατηρητής ενός ολογράμματος μετακινεί δεξιά - αριστερά το κεφάλι του, αλλάζοντας έτσι τη γωνία θέασης, βλέπει διαφορετικές όψεις του ίδιου αντικειμένου που ολογραφήθηκε. Η διαδικασία αυτή θυμίζει την αντίληψη που αποκτά ο προηγούμενος παρατηρητής σαν να έβλεπε «ζωντανό» το πραγματικό αντικείμενο μέσα από το άνοιγμα ενός «παράθυρου» με διαστάσεις αυτές του φιλμ. Η μοναδική αυτή ιδιότητα των ολογραμμάτων τα κάνει να θυμίζουν στερεοσκοπικές φωτογραφίες, αν και η αίσθηση της παρατήρησης ενός ολογράμματος είναι ασύγκριτα καλύτερη από αυτήν της στερεοσκοπικής φωτογραφίας.

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Η ολογραφία, αν και χρησιμοποιεί -όπως άλλωστε και η φωτογραφία- το ανακλώμενο από το αντικείμενο φως που προσπίπτει στο ολογραφικό φιλμ, εντούτοις είναι μια μέθοδος απεικόνισης ουσιαστικά διαφορετική από τη φωτογράφιση. Το ολογραφικό φιλμ καταγράφει όχι μόνο την κατανομή της έντασης του ανακλώμενου φωτός αλλά και την αντίστοιχη κατανομή της φάσης. Η επιπλέον αυτή δυνατότητα της διάκρισης των κυμάτων που έχουν διαφορετικές φάσεις προκύπτει από την εσκεμμένη παρουσία μιας αδιατάρακτης δέσμης «κυμάτων αναφοράς», που συμβάλλουν με τα ανακλώμενα κύματα στο επίπεδο του φιλμ. Έτσι σε μια διάταξη που παράγει ένα ολόγραμμα το αντικείμενο φωτίζεται από το σύμφωνο, μονοχρωματικό φως ενός Laser. Το αντικείμενο ανακλά το φως και μάλιστα τα δημιουργούμενα μέτωπα κύματος έχουν τη μορφή της εξωτερικής του επιφάνειας.

Στο σχήμα που ακολουθεί παρουσιάζεται διαγραμματικά η οπτική διάταξη που χρησιμοποιείται για τη λήψη ενός ολογράμματος αντικειμένου (τηλεφωνική συσκευή). Στη διάταξη αυτή φαίνονται καθαρά οι πορείες των δύο φωτεινών δεσμών του Laser, όπως επίσης και η περιοχή συνάντησης των μετώπων κύματος στην επιφάνεια του ολογραφικού φιλμ στο αριστερά κάτω άκρο του σχήματος.

 

Εικόνα

 

Αυτά τα μέτωπα κύματος συμβάλλουν με τα αντίστοιχα της δέσμης αναφοράς και έτσι δημιουργείται στο φιλμ ένας σύνθετος σχηματισμός άσπρων και μαύρων λεπτών γραμμών, που ονομάζονται κροσσοί συμβολής και δε θυμίζουν σε τίποτα το αντικείμενο που ολογραφήθηκε. Στο διάγραμμα συμβολής που

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 19 Ιούνιος 2018 12:13 Περισσoτερα...
 

Βγήκε στη σύνταξη η 58χρονη που έμεινε στο διάστημα περισσότερο απ; τον καθένα

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Μετά από 22 χρόνια προϋπηρεσίας ως αστροναύτης στην Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA), η 58χρονη Πέγκι Γουίτσον βγήκε στη σύνταξη την Παρασκευή. Έχοντας παραμείνει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) 665 μέρες στη διάρκεια τριών αποστολών (2002, 2008, 2016-17), κατέχει το ρεκόρ μακρύτερης παραμονής στο διάστημα από κάθε άλλο Aμερικανό αστροναύτη και από κάθε άλλη γυναίκα αστροναύτη παγκοσμίως.

Έχει επίσης στο ενεργητικό της δέκα διαστημικούς περιπάτους (συνολικά 60 ώρες και 21 λεπτά), περισσότερους από κάθε άλλη γυναίκα αστροναύτη στον κόσμο. Υπήρξε επίσης η μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκα αστροναύτης που πέταξε στο διάστημα, στην ηλικία των 57 ετών.

Η Γουίτσον, που γεννήθηκε στην Αϊόβα και πήρε το διδακτορικό της στη βιοχημεία από το Πανεπιστήμιο Ράις το 1985, ήταν επιστήμονας στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον της NASA στο Χιούστον, προτού γίνει αστροναύτης.

Άρχισε την εκπαίδευσή της ως αστροναύτης το 1996 και πραγματοποίησε το πρώτο ταξίδι της στον ISS το 2002, ενώ το 2008 υπήρξε η πρώτη γυναίκα που ανέλαβε τη διοίκηση του Διαστημικού Σταθμού.

Ανάμεσα στις πολλές πρωτιές της, διετέλεσε επικεφαλής του σώματος των αμερικανικών αστροναυτών μεταξύ 2009-2012, η πρώτη γυναίκα και η πρώτη μη στρατιωτικός σε αυτή τη θέση.

Το ρεκόρ παραμονής στο διάστημα κατέχει ο ρώσος Γκενάντι Παντάλκιν με 878 μέρες.

 

Από parallaxi - June 16, 20180

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 16 Ιούνιος 2018 11:31
 


Σελίδα 9 από 147

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1986

Tο αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο εξερράγει κατά το πρώτο λεπτό της απογείωσής του.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου