Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Ολική έκλειψη Ηλίου, ένα σχολείο για τους παρατηρητές

E-mail Εκτύπωση PDF

 

KENNETH CHANG / THE NEW YORK TIME

 

19s10college

Όλα τα μέσα επιστρατεύονται προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες παρατηρήσεις στην ολική έκλειψη της Δευτέρας.


Ολική έκλειψη του Ηλίου που θα είναι ορατή από ολόκληρη την αμερικανική ήπειρο πρόκειται να συμβεί τη Δευτέρα 21 Αυγούστου. Ο Ιππαρχος, ο αρχαίος Ελληνας αστρονόμος και μαθηματικός, ο οποίος έζησε πριν από 2.000 χρόνια, χρησιμοποίησε την ολική έκλειψη του Ηλίου προκειμένου να λύσει κάποια προβλήματα της ουράνιας γεωμετρίας. Γνώριζε πως σε ένα σημείο της βορειοδυτικής Τουρκίας η έκλειψη είχε καλύψει ολοκληρωτικά τον Ηλιο. Ομως στην Αλεξάνδρεια, περίπου σε απόσταση χιλίων χιλιομέτρων, μόνο τα τέσσερα πέμπτα του Ηλίου είχαν καλυφθεί. Από αυτό υπολόγισε την απόσταση ανάμεσα στη Γη και τη Σελήνη και κατάφερε να το επιτύχει σωστά κατά το 20%.

Ο Ιππαρχος ήταν ένας από τους πρώτους δασκάλους που χρησιμοποίησαν την έκλειψη για να φέρουν εις πέρας τα επιστημονικά τους σχέδια. Τους τελευταίους αιώνες οι επιστήμονες χρησιμοποιήσαν το ουράνιο αυτό φαινόμενο για να παρατηρήσουν το ηλιακό μας σύστημα και ιδιαίτερα τον Ηλιο. Συνήθως ο Ηλιος είναι υπέρλαμπρος και οι επιστήμονες δεν μπορούν να τον παρατηρήσουν, γι? αυτόν τον λόγο μία ολική έκλειψη αποτελεί την τέλεια ευκαιρία.

Το 1605, ο Γερμανός αστρονόμος Γιοχάνες Κέπλερ διατύπωσε τη θεωρία ότι η στεφάνη του Ηλίου που είναι ορατή κατά την έκλειψη μπορεί να είναι αποτέλεσμα της ατμόσφαιρας γύρω από τη Σελήνη που διαχέει το ηλιακό φως που περνά. Επίσης, οι παρατηρητές ανέφεραν ότι έβλεπαν τεράστιους πίδακες να ξεπηδούν από την ηλιακή επιφάνεια και να εκτείνονται εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο Διάστημα.

Η ανακάλυψη του φασματοσκοπίου στα μέσα του 19ου αιώνα έφερε νέες ηλιακές ανακαλύψεις. Το 1868, ο Γάλλος επιστήμονας Πιερ Γιάνσεν ταξίδεψε μέχρι την Ινδία για να παρακολουθήσει την ολική έκλειψη Ηλίου μέσα από ένα φασματοσκόπιο και κατέληξε ότι οι μεγάλοι πίδακες που εμφανίζονταν στην επιφάνεια του Ηλίου ήταν από θερμό αέριο υδρογόνο.

Κατά τη διάρκεια της ολικής έκλειψης Ηλίου του 1869, δύο Αμερικανοί ερευνητές, ο Τσαρλς Αουγκούστους Γιανγκ και ο Ουίλιαμ Χάρκνες, παρατήρησαν μια αχνή πράσινη γραμμή στη στεφάνη του Ηλίου. Υπέθεσαν ότι πρόκειται για κάποιο νέο στοιχείο που έβλεπαν να απελευθερώνεται και του έδωσαν μάλιστα και το όνομα «κορόνιουμ». Μόνον το 1930 οι ειδικοί συνειδητοποίησαν ότι το «κορόνιουμ» δεν ήταν κάποιο νέο στοιχείο αλλά σίδηρος που είχε τα μισά από τα 26 του ηλεκτρόνια. Η ανακάλυψη αυτή υπέδειξε και τις υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια του Ηλίου, όπου η μέση θερμοκρασία φτάνει τους 10.000 βαθμούς Φαρενάιτ. Μετρήσεις που έγιναν στη στεφάνη κατά τη διάρκεια της ολικής έκλειψης του 1932 έδειξαν ότι οι θερμοκρασίες εκεί πέρα είναι πολύ υψηλότερες. Εκτοτε οι ερευνητές αναζητούν απάντηση στο γιατί τελικά η στεφάνη γίνεται τόσο θερμή.

Οι ιδέες του Αϊνστάιν δημιούργησαν τη σκηνή για το διασημότερο πείραμα με έκλειψη όλων των εποχών, το 1919, κατά τη διάρκεια του οποίου ο σερ Αρθουρ Εντιγκτον παρατήρησε την κάμψη του αστρικού φωτός γύρω από τον Ηλιο.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ 19.08.2017

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 24 Αύγουστος 2017 10:29
 

Μπαταρία: η «καρδιά» κάθε φορητής συσκευής

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Βαρβόγλης Χάρης

 

Από τις ογκώδεις των αυτοκινήτων μέχρι τις λεπτότατες των κινητών τηλεφώνων, δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς τις μπαταρίες. Ιδού η ιστορία τους


Μπαταρία: η «καρδιά» κάθε φορητής συσκευής

Απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει μια ηλεκτρική συσκευή είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Αν δεν υπάρχει πρόβλημα μεγέθους, τότε μπορούμε απλά να βάλουμε τη συσκευή στην πρίζα. Αν όμως η συσκευή μας είναι φορητή, τότε χρειαζόμαστε μπαταρία. Το έξυπνο κινητό τηλέφωνό μας είναι εφοδιασμένο με μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία υψηλότατης απόδοσης, μακρινό απόγονο της πρώτης μπαταρίας, η οποία εφευρέθηκε από τον Ιταλό κόμη Αλεσάνρο Βόλτα στο τέλος του 18ου αιώνα.

Από τον Θαλή στο αλατόνερο

Ο Θαλής ο Μιλήσιος είχε ήδη παρατηρήσει από τον 6ο π.Χ. αιώνα την ιδιότητα του κεχριμπαριού να έλκει ελαφρά αντικείμενα, όταν το τρίψουμε με ένα μάλλινο ύφασμα. Την ιδιότητα αυτή την ονόμασε ηλεκτρισμό από το όνομα του κεχριμπαριού στα αρχαία ελληνικά (ήλεκτρο). Για δύο χιλιάδες χρόνια αυτή η ιδιότητα δεν είχε βρει κάποια σημαντική πρακτική εφαρμογή, έως ότου ο Ιταλός κόμης Αλεσάντρο Βόλτα εφηύρε την μπαταρία, και μπήκαμε στην εποχή των εφαρμογών του ηλεκτρικού ρεύματος. Απόγονος της μπαταρίας του Βόλτα είναι η μπαταρία του κινητού τηλεφώνου μας, με τη διαφορά ότι όχι μόνο έχει ασύγκριτα μεγαλύτερη χωρητικότητα για το ίδιο βάρος, αλλά και ότι μπορεί να επαναφορτιστεί για πάρα πολλές φορές, εξασφαλίζοντας έτσι φθηνή και εύχρηστη πηγή ενέργειας. Η ιστορία της μπαταρίας ξεκινά όταν ο Ιταλός γιατρός Λουίτζι Γκαλβάνι παρατήρησε ότι τα βατραχοπόδαρα συσπώνται όταν τα ακουμπήσει κανείς με ένα μέταλλο. 

Ο ίδιος ο Γκαλβάνι νόμισε ότι είχε ανακαλύψει ένα είδος ζωικού ηλεκτρισμού, διαφορετικού από τον μέχρι τότε γνωστό, αλλά ο συμπατριώτης του Βόλτα θεώρησε ότι ο ηλεκτρισμός που προκαλεί τις συσπάσεις προέρχεται από την επαφή του μετάλλου με τα ζωικά υγρά του βατράχου. Ετσι αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα, εμβαπτίζοντας δύο ράβδους από διαφορετικά μέταλλα σε αλατόνερο, το οποίο έπαιζε το ρόλο των ζωικών υγρών. 

Οταν πλησίαζε το επάνω μέρος των ράβδων παρατηρούσε έναν ασθενικό σπινθήρα μεταξύ των άκρων, απόδειξη της ροής ηλεκτρικού ρεύματος από τη μία ράβδο στην άλλη. Με βάση αυτήν την παρατήρηση ο Βόλτα κατασκεύασε, στα τέλη του 18ου αιώνα, την πρώτη μπαταρία, τοποθετώντας εναλλάξ δίσκους από ψευδάργυρο (τσίγκο) και χαλκό, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονταν δίσκοι από χαρτόνι μουσκεμένο σε αλατόνερο. Στην μπαταρία αυτή, όπως και σε όλες τις άλλες, η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από τις χημικές αντιδράσεις μεταξύ των δύο μετάλλων (που ονομάζονται ηλεκτρόδια) και του αλατόνερου (που ονομάζεται ηλεκτρολύτης).

Στα χρόνια που ακολούθησαν οι μπαταρίες βελτιώθηκαν εντυπωσιακά, τόσο σε χωρητικότητα όσο και σε διάρκεια λειτουργίας, διατηρούσαν όμως ένα σημαντικό μειονέκτημα. Οταν ένα μεγάλο μέρος των ηλεκτροδίων ή του ηλεκτρολύτη είχε καταναλωθεί από τις χημικές αντιδράσεις, η μπαταρία σταματούσε να λειτουργεί και έπρεπε να αντικατασταθεί με καινούρια. Το 1859 όμως έγινε ένα νέο άλμα με την εφεύρεση της μπαταρίας μολύβδου, η οποία μπορεί να επαναφορτισθεί αν διαβιβάσουμε δια μέσου της ηλεκτρικό ρεύμα με φορά αντίθετη από αυτήν που αναπτύσσεται κατά την εκφόρτισή της. Η μπαταρία αυτή ήταν τόσο πετυχημένη, ώστε χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα στα αυτοκίνητα, έχει όμως μεγάλο βάρος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φορητές συσκευές. Αλλά σηματοδότησε την αρχή μιας ολόκληρης σειράς από επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, οι οποίες διαφέρουν μεταξύ τους στο υλικό των ηλεκτροδίων και του ηλεκτρολύτη. Οι πιο συνηθισμένες από αυτές, που χρησιμοποιούνται στα κινητά τηλέφωνα, είναι οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίων μετάλλων και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 24 Αύγουστος 2017 10:31 Περισσoτερα...
 

Η κλιματική αλλαγή έκανε χειρότερους τους καύσωνες του φετινού Ιουνίου στην Ευρώπη, λένε οι επιστήμονες

E-mail Εκτύπωση PDF

"H ανάλυση των έως τώρα στοιχείων δείχνει «ένα πολύ ισχυρό σήμα», που παραπέμπει στην κλιματική αλλαγή ως τον παράγοντα εκείνο που ευθύνεται για την μεγάλη ζέστη του φετινού Ιουνίου πανευρωπαϊκά"

Τα πρώιμα κύματα καύσωνα που έπληξαν τη δυτική Ευρώπη μέσα στον Ιούνιο -με αποκορύφωμα τις φονικές δασικές πυρκαγιές στην Πορτογαλία- και έφθασαν πλέον στην Ελλάδα, έχουν γίνει πιο συχνά και πιο έντονα εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με επιστήμονες.

Οι ερευνητές της οργάνωσης World Weather Attribution, σύμφωνα με το BBC, εκτιμούν ότι η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή έχει δεκαπλασιάσει την πιθανότητα να υπάρξουν καύσωνες ρεκόρ σε ορισμένα μέρη της ηπείρου μας όπως η Ιβηρική, ενώ έχει τετραπλασιάσει τον κίνδυνο σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία και η Ολλανδία.

Τον Ιούνιο, οι μέσες μηνιαίες θερμοκρασίες ήταν περίπου τρεις βαθμοί πάνω από τις φυσιολογικές γι' αυτόν τον μήνα σε διάφορες χώρες της δυτικής Ευρώπης (με βάση την περίοδο αναφοράς 1981-2010).

Η Γαλλία είχε τον πιο ζεστό Ιούνιο του 21ου αιώνα, ενώ η νύχτα της 21ης Ιουνίου ήταν η πιο ζεστή νύχτα για μήνα Ιούνιο στην ιστορία της χώρας, καθώς η μέση θερμοκρασία έφθασε τους 26,4 βαθμούς Κελσίου.

Η Βρετανία είχε φέτος τον πιο θερμό Ιούνιο μετά το κύμα καύσωνα του 1976, η Ολλανδία τον πιο καυτό Ιούνιο στα μετεωρολογικά χρονικά της και η Ελβετία το δεύτερο πιο ζεστό από το 1864.

Όπως δήλωσε η επικεφαλής της νέας μελέτης δρ Φριντερίκε Ότο του Ινστιτούτου Περιβαλλοντικής Αλλαγής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η ανάλυση των έως τώρα στοιχείων δείχνει «ένα πολύ ισχυρό σήμα», που παραπέμπει στην κλιματική αλλαγή ως τον παράγοντα εκείνο που ευθύνεται για την μεγάλη ζέστη του φετινού Ιουνίου πανευρωπαϊκά.

Σύμφωνα με τους ερευνητές (οι οποίοι ακόμη δεν έχουν δημοσιεύσει την μελέτη τους σε επιστημονικό περιοδικό, αλλά δημοσιοποίησαν τις εκτιμήσεις τους), μέχρι σήμερα τέτοιοι καύσωνες εμφανίζονται τον Ιούνιο κάθε δέκα έως 30 χρόνια, ανάλογα με την κάθε χώρα. Όμως έως το 2050, η ακραία ζέστη του Ιουνίου αναμένεται να γίνει ο κανόνας, αν στο μεταξύ δεν έχουν μειωθεί τα «αέρια του θερμοκηπίου» στην ατμόσφαιρα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 19 Ιούλιος 2017 17:12 Περισσoτερα...
 

Η συνύπαρξη Ανθρώπου και Μηχανών το 2030, κατά το Ινστιτούτο του Μέλλοντος

E-mail Εκτύπωση PDF

Dell Technologies: «Προετοιμαστείτε»

 

Η συνύπαρξη Ανθρώπου και Μηχανών το 2030, κατά το Ινστιτούτο του Μέλλοντος

Το 2030, κάθε οργανισμός θα έχει τεχνολογική υπόσταση και ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να σκέπτονται από τώρα πως θα διασφαλίσουν το μέλλον τους, όσον αφορά τις υποδομές και το εργατικό δυναμικό τους, όπως αποκαλύπτει έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε από την Dell Technologies.

Η έρευνα, με επικεφαλής το Institute for the Future (IFTF, Ινστιτούτο του Μέλλοντος) και σε συνεργασία με 20 ειδικούς τεχνολογίας, ακαδημαϊκούς και επιχειρηματίες από όλον τον κόσμο, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, θα μετασχηματίσει τις ζωές μας, αλλά και τον τρόπο εργασίας μας, μέσα στην επόμενη δεκαετία. 

Η έρευνα με τίτλο «Η επόμενη εποχή συνεργατικότητας μεταξύ ανθρώπων και μηχανών» παρέχει επίσης πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις μπορούν να προετοιμαστούν για μιαευμετάβλητη κοινωνία.

Η έρευνα προβλέπει ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες, υποστηριζόμενες από τεράστιες προόδους στο software, στα big data και την υπολογιστική ισχύ, θα επαναδιαμορφώσουν τις ζωές μας. Η κοινωνία θα εισέλθει σε ένα νέο στάδιο, όσον αφορά τη σχέση της με τις μηχανές, σχέση η οποία θα χαρακτηρίζεται από:

  • Μεγαλύτερη αποδοτικότητα και δυνατότητες από κάθε άλλη φορά, κάτι που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τους περιορισμούς τους
  • Ανθρώπους ως «ψηφιακούς συνθέτες» για τους οποίους η τεχνολογία θα αποτελεί προέκταση, βοηθώντας τους να διευθύνουν καλύτερα και να διαχειρίζονται τις καθημερινές δραστηριότητες
  • Ανθρώπους στο κυνήγι εργασίας, τους οποίους οι οργανισμοί, χρησιμοποιώντας προηγμένες συνδυαστικές τεχνολογίες, καθοδηγούμενες από δεδομένα, θα εντοπίζουν ως ταλέντα και θα απασχολούν, όπου κι αν βρίσκονται στον κόσμο
  • Ανθρώπους που θα μαθαίνουν «στη στιγμή», καθώς οι ρυθμοί της αλλαγής θα είναι τόσο γρήγοροι, που οι νέοι κλάδοι θα δημιουργούνται και νέες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες προκειμένου να επιβιώσουν.
Περισσoτερα...
 

Βλέποντας το Σύμπαν από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Στην Πνύκα, εκεί που οι Αθηναίοι συγκαλούσαν την Εκκλησία του Δήμου, βρίσκονται τα θεμέλια του Ηλιοσκόπιου του Μέτωνα, του πρώτου αστεροσκοπείου της Ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας.

Στέφανος Νικήτας

 

Στέφανος Νικήτας ,

CNN Greece

 

Φωτογραφίες: Αστεροσκοπείο Αθηνών - Πηγή: Aνδρέας Καμουτσής

 

 

Λίγα μέτρα πιο πέρα, εδώ και σχεδόν δύο αιώνες,στην κορυφή του βραχώδους λόφου των Νυμφών, με υπέροχη θέα προς τον Παρθενώνα, είναι χτισμένο το κτίριο του Θεόφιλου Χάνσεν το οποίο στέγαζε το νεοϊδρυθέν τότε Αστεροσκοπείο. Λίγο παραπέρα, στον πρόσφατα επισκευασμένο Θόλο στο λόφο της Πνύκας, ένα τηλεσκόπιο του 1902 παραπέμπει στο μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν «Ο περίπλους της Σελήνης».

Μια μέρα πριν από το θερινό ηλιοστάσιο επισκέφτηκα το αστεροσκοπείο και αισθάνθηκα έστω και για λίγες ώρες ήρωας του μυθιστορήματος του μεγάλου Γάλλου συγγραφέα. Στη σιδερένια πόρτα της εισόδου με υποδέχθηκε ηαστροφυσικός Φιόρη - Αναστασία Μεταλληνού η οποία μου παρουσίασε τον χώρο, τα κτίρια, τα αστρονομικά όργανα και μου διηγήθηκε την ιστορία του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών αποτελεί το πρώτο Ερευνητικό Κέντρο της Χώρας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πορεία του είναι συνυφασμένη και αντανακλά την εξέλιξη της έρευνας και τη σύνδεσή της με τις κοινωνικές υπηρεσίες στη νεότερη Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι η θέση του βρίσκεται σε έναν από τους επτά λόφους των Αθηνών, στον Λόφο των Νυμφών, απέναντι από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και δίπλα στον Λόφο της Πνύκας, όπου βρισκόταν το Ηλιοτρόπιο του αστρονόμου Μέτωνα, ήδη από το Χρυσό Αιώνα των Αθηναίων.

 

 AK00068


Από τον Μέτωνα στην ίδρυση του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

Η ίδρυση του Εθνικού Αστεροσκοπείου, την περίοδο που ακολούθησε της σύστασης του νέου ελληνικού κράτους, αντανακλά την επιθυμία των εθνικών ευεργετών να δημιουργήσουν στην Αθήνα θεσμούς αντίστοιχους με εκείνους που υπήρχαν σε άλλες πόλεις του κόσμου.

Πριν από 175 χρόνια, το 1842, ένας πεφωτισμένος άνθρωπος, ο βαρόνος Γεώργιος Σίνας, τότε πρόξενος της Ελλάδας στην Βιέννη, εκδήλωσε την πρόθεσή του να πραγματοποιήσει δωρεά ώστε να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη της επιστημονικής έρευνας σε ένα από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Με παρότρυνση του φυσικού και αστρονόμου, καθηγητή Γεωργίου Βούρη, και του πρεσβευτή της Αυστρίας στην Ελλάδα, Anton Prokesh-Osten, ο Σίνας δώρισε στο ελληνικό κράτος 500.000 δραχμές για την ίδρυση αστεροσκοπείου στην Αθήνα. Για τον σχεδιασμό ενός λιτού αλλά εμβληματικού κτιρίου χρησιμοποιήθηκαν τα σχέδια ενός μεγαλοφυούς αρχιτέκτονα, του Θεόφιλου Χάνσεν.

Μεταξύ των προταθέντων λόφων του Αγχέσμου (λόφος του Στρέφη), της Ακροπόλεως, του Λυκαβηττού και των Νυμφών, επέλεξαν τον τελευταίο ως τον καταλληλότερο για την θεμελίωση του πρώτου ελληνικού ερευνητικού ιδρύματος. Ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε στις 26 Ιουνίου του 1842 (8 Ιουλίου με το νέο ημερολόγιο), κατά τη διάρκεια μιας έκλειψης ηλίου, υπό τους ήχους μουσικής, παρουσία πλήθους Αθηναίων και τους κανονιοβολισμούς μιας φρεγάτας αγκυροβολημένης στον Πειραιά. Η επιγραφή «Servare Intaminatum», δηλαδή «να διατηρηθεί ανέπαφο», τοποθετήθηκε ύστερα από επιθυμία του Σίνα και στο πέρασμα του χρόνου έγινε απόλυτα σεβαστή. Το κτίριο Σίνα, το οποίο σήμερα στεγάζει το Μουσείο Γεωαστροφυσικής, έχει την ίδια μορφή, όπως όταν ολοκληρώθηκε, το 1846.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 27 Ιούνιος 2017 20:34 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 6 από 118

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1943

Εφευρίσκεται η αυτόνομη υποβρύχια αναπνευστική συσκευή.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΤ Συνεδρίο

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.