Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

«Άστρο της Ανθρωπότητας»: Ένας πολύ φωτεινός δορυφόρος τέθηκε μυστικά σε τροχιά

E-mail Εκτύπωση PDF

 

«Άστρο της Ανθρωπότητας»: Ένας πολύ φωτεινός δορυφόρος τέθηκε μυστικά σε τροχιά

Newsroom , CNN Greece

Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το «Άστρο της Ανθρωπότητας» είναι ένας νέος δορυφόρος, που θυμίζει μια απαστράπτουσα σφαίρα ντισκοτέκ και τον οποίο μόλις έθεσε μυστικά, σε τροχιά γύρω από τη Γη, η νεοζηλανδική ιδιωτική εταιρεία Rocket Lab.

Ο δορυφόρος έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να είναι τρομερά ανακλαστικός και αναμένεται να γίνει το πιο φωτεινό νυχτερινό αντικείμενο στον ουρανό του πλανήτη μας. Ωστόσο οι αστρονόμοι δεν βλέπουν με «καλό μάτι» τον δορυφόρο αυτό καθώς, για να κάνουν τη δουλειά τους, ο ουρανός πρέπει να είναι σκοτεινός.

Θεωρούν, σύμφωνα με τις εφημερίδες Guardian και Washington Post, ότι το «Άστρο της Ανθρωπότητας» είναι ένα είδος διαστημικού γκράφιτι που «βανδαλίζει» τον ουρανό και θα φέρει προσκόμματα στην επιστημονική μελέτη του διαστήματος λόγω της πρόκλησης φωτορύπανσης.

«Πρόκειται για μια βλακεία που βανδαλίζει τον νυχτερινό ουρανό και παραμορφώνει την παρατήρηση του σύμπαντος», δήλωσε ο αστρονόμος Ντέιβιντ Κίπινγκ του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Άλλοι επισήμαναν ότι δεν χρειάζεται ένα τεχνητό άστρο για να διεγείρει τον θαυμασμό μας για τον ουρανό. «Δεν χρειαζόμαστε μια τεχνητή μπάλα ντίσκο σε τροχιά για να νιώσουμε αισθήματα θαυμασμού», δήλωσε η πλανητική επιστήμων Μεγκ Σουάμπ του Αστεροσκοπείου Τζέμινι της Χαβάης. Για «άλλη μια εισβολή στο προσωπικό σύμπαν μου», έκανε λόγο ο αστροβιολόγος Κάλεμπ Σαρφ του Κολούμπια.

Ο περιστρεφόμενος με ταχύτητα γύρω από τον εαυτό του σφαιρικός δορυφόρος, διαμέτρου περίπου ενός μέτρου, καλύπτεται από 65 πάνελ που αντανακλούν το φως του Ήλιου προς τη Γη, όπως κάνει μια σφαίρα ντίσκο στην οροφή ενός κλαμπ. Οι παρατηρητές από τη Γη θα βλέπουν ένα φωτεινό άστρο να διασχίζει γρήγορα τον ουρανό (οπότε αναμένονται να αυξηθούν και οι αναφορές για UFO?).

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 29 Ιανουάριος 2018 23:33 Περισσoτερα...
 

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

 


 

Την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, το Ίδρυμα Νόησις-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το Σωματείο Φίλοι του Κ.Δ.Ε.Μ.Τ και το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» , διοργανώνουν εκδήλωση με σκοπό την ανάδειξη του έργου του Δικτύου.

 


Δύο χιλιάδες πενήντα μαθητές (2.050) , διακόσιοι τριάντα (230) δάσκαλοι και καθηγητές, διακόσια τριάντα (230) Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια , ΕΠΑΛ, από 13 Διευθύνσεις Α/βαθμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Αιτωλοακαρνανίας, Αχαϊας, Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ηλείας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Κιλκίς, Λασιθίου, Πέλλας, Σερρών,  Χαλκιδικής, Χανίων), αποτελούν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο με τον τίτλο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο».

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Φεβρουάριος 2018 08:51 Περισσoτερα...
 

Τι αυτοκίνητο να διαλέξουμε;

E-mail Εκτύπωση PDF


Ποιό συμφέρει την τσέπη μας και ποιό το περιβάλλον; Πώς μετράμε την απόδοση; Αλλο όχημα για την πόλη και άλλο για ταξίδια; Απλές απαντήσεις σε σύνθετα ερωτήματα.

 

Τι αυτοκίνητο να διαλέξουμε;

 

Ομ. Καθηγητής Χάρης Βάρβογλης

 

Μόλις πριν από τρεις ημέρες η εταιρεία Volvo ανακοίνωσε ότι, εντός τριετίας, προχωρεί στην κατάργηση κάθε αυτοκινήτου με συμβατικό κινητήρα. Τα νέα της μοντέλα θα είναι εφεξής είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Ηταν ο πρώτος κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας που είπε επισήμως «αντίο» στον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Η αλήθεια είναι ότι ο πυρετός προετοιμασίας για την εποχή της ηλεκτρικής αυτοκίνησης έχει χτυπήσει κόκκινο. Ποιες είναι όμως σήμερα οι επιλογές για όποιον θέλει να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα του βενζινοκινητήρα, του ντιζελοκινητήρα, της ηλεκτροκίνησης ή των υβριδικών συστημάτων; Διαβάστε σχετικά με την ενεργειακή απόδοση της κάθε επιλογής, τις επιπτώσεις της στην τσέπη μας και στο περιβάλλον και τους υπόλοιπους παράγοντες που πρέπει να έχουμε υπόψη μας προτού προβούμε σε μια αγορά.

Το αυτοκίνητο έχει γίνει εδώ και καιρό αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής μας: το χρησιμοποιούμε για τη δουλειά μας, για ψώνια, για εκδρομές ή και απλά για διασκέδαση. Ποιο άραγε είναι το πιο κατάλληλο αυτοκίνητο για τον καθένα μας; Η απάντηση δεν είναι εύκολη, γιατί το πρόβλημα έχει πολλές πλευρές, όπως είναι η απόδοση, ο εξοπλισμός, η αξιοπιστία και, πάνω απ' όλα, η οικονομική πλευρά -δηλαδή η τσέπη μας. Πώς όμως μπορούμε να υπολογίσουμε το κόστος της επιλογής μας, πέρα από το απολύτως προφανές, που είναι η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου; Και, πέρα από αυτό, δεν θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας και την οικολογική πλευρά του προβλήματος, δηλαδή τις συνέπειες της επιλογής μας στον κόσμο στον οποίο ζούμε και τον οποίο θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές; Για την απάντηση των δύο παραπάνω ερωτημάτων, βασικό στοιχείο αποτελεί το είδος της ενέργειας που χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο για να κινείται. Οι σημερινές δυνατές επιλογές είναι δύο: ο ηλεκτρισμός και τα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο. Ποια από τις δύο επιλογές συμφέρει περισσότερο, ο ηλεκτρισμός ή κάποιο από τα ορυκτά καύσιμα - ή μήπως ένας συνδυασμός;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ιδέα ή πραγματικότητα;

Σε ένα τόσο πολύπλοκο πρόβλημα όσο είναι η επιλογή ενός αυτοκινήτου, θα πρέπει να προσπαθούμε να ιεραρχήσουμε τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε. Οπως ήδη ανέφερα, τα πιο σημαντικά ίσως είναι το συνολικό κόστος λειτουργίας και οι συνέπειες της χρήσης του στο περιβάλλον, και ειδικότερα στη μόλυνση της ατμόσφαιρας των πόλεων και στην ενίσχυση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Αυτά τα δύο στοιχεία δεν είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, επειδή κάποιος πρέπει να πληρώσει για τη ζημιά στο περιβάλλον! Αρχίζοντας λοιπόν με την οικονομική πλευρά του προβλήματος, παρατηρούμε ότι το βασικό στοιχείο του κόστους χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι η κατανάλωσή του, που είναι στενά συνδεδεμένη με τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα, δηλαδή με το πόση ενέργεια χρειάζεται να καταναλώσουμε για να μετακινηθεί το αυτοκίνητο σε μια συγκεκριμένη διαδρομή.

Από αυτή την πλευρά η επικράτηση του ηλεκτροκινητήρα είναι απόλυτη: πρακτικά όλη η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλίσκει ο κινητήρας μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Μια πιο προσεκτική εξέταση όμως των στοιχείων δείχνει ότι έτσι μεταθέτουμε το πρόβλημα: η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού, τα οποία διεθνώς λειτουργούν κατά κύριο λόγο με την καύση ορυκτών καυσίμων, δηλαδή άνθρακα και φυσικού αερίου. Ειδικότερα στη χώρα μας η συμμετοχή των υδροηλεκτρικών εργοστασίων, των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών στη συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι τόσο μικρή ώστε και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινούνται, σε τελευταία ανάλυση, με ορυκτά καύσιμα!

Εστιάζοντας στην απόδοση

Όλες οι θερμικές μηχανές, που παράγουν κινητική ή ηλεκτρική ενέργεια από την κατανάλωση θερμότητας, χαρακτηρίζονται από την απόδοσή τους, δηλαδή από το ποσοστό της θερμικής ενέργειας που μετατρέπεται τελικά σε κίνηση ή ηλεκτρισμό. Οι σύγχρονες ηλεκτρικές γεννήτριες έρχονται πρώτες, αφού για καύση λιγνίτη έχουν απόδοση γύρω στο 40% και για καύση φυσικού αερίου γύρω στο 50%. Για σύγκριση, μια καλή μηχανή ντίζελ αυτοκινήτου έχει καθαρή απόδοση (διαθέσιμη για την κίνηση) 36% και αντίστοιχα μια μηχανή βενζίνης ή υγραερίου μόνο 25%.

Ενεργειακά και οικολογικά λοιπόν φαίνεται ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα υπερτερούν σαφώς, με δεύτερα τα ντίζελ, ενώ στο τέλος μένουν βενζίνη και υγραέριο. Για τον υπολογισμό του κόστους του καυσίμου θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και την τιμή μονάδας, δηλαδή ευρώ ανά κιλοβατώρα για το ηλεκτρικό ρεύμα και ευρώ ανά λίτρο για τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και την ενέργεια κίνησης που μπορεί να αποδώσει κάθε λίτρο καυσίμου. Μία κιλοβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας κοστίζει σήμερα περίπου 0,25 ευρώ. Αντίστοιχα, μία κιλοβατώρα για την κίνηση ενός αυτοκινήτου ντίζελ κοστίζει περίπου 0,40 ευρώ, ενός αυτοκινήτου βενζίνης 0,60 ευρώ και ενός αυτοκινήτου υγραερίου 0,35 ευρώ. Είναι φανερό ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπερτερεί και οικονομικά, και ακολουθούν με μικρή διαφορά το ντίζελ και το φυσικό αέριο, αφήνοντας τη βενζίνη τελευταία. Αλλά αυτή δεν είναι η τελική απάντηση, επειδή υπάρχουν και άλλα στοιχεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.

Όταν στην εξίσωση μπαίνει το βάρος

Η βασική φιλοσοφία της εφεύρεσης του αυτοκινήτου περιέχεται στο όνομά του: είναι ένα όχημα που μεταφέρει μαζί του την ενέργεια που χρειάζεται για να κινηθεί. Κάθε φορά που το όχημα αρχίζει να κινείται, καταναλίσκεται ενέργεια για να επιταχυνθεί και για να υπερνικηθούν οι τριβές, η οποία είναι τόσο μεγαλύτερη όσο «βαρύτερο» είναι το όχημα, δηλαδή όσο μεγαλύτερη μάζα έχει. Σε αυτό το σημείο υστερούν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία απαιτούν βαριές μπαταρίες για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επομένως για να έχουν «λογικό» βάρος θα πρέπει να έχουν και -σχετικά - μικρές μπαταρίες και μικρή δυνατότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, στοιχείο στο οποίο οφείλεται και η μικρή -σήμερα - αυτονομία τους.

Η ιστορία όμως διδάσκει ότι η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται, οπότε διαβλέπω ότι στο μέλλον το πρόβλημα αυτό μάλλον θα πάψει να υφίσταται. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει σήμερα και με το φυσικό αέριο, δηλαδή το μεγάλο βάρος της διάταξης αποθήκευσης, γεγονός που δυσχεραίνει και τη διανομή του. Ετσι, παρά τη σημαντικά μικρότερη επιβάρυνση που προκαλεί στη μόλυνση του αέρα των πόλεων και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, η χρήση του περιορίζεται μόνο σε μεγάλα οχήματα (λεωφορεία, φορτηγά) και δεν αποτελεί - προς το παρόν - επιλογή για επιβατηγά αυτοκίνητα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 23 Ιανουάριος 2018 13:14 Περισσoτερα...
 

Η κλίμακα του σύμπαντος: Μέρος Α'

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω πάντα όταν διαβάζω ή ακούω πράγματα για το σύμπαν, είναι τα αστρονομικά μεγέθη. Γνωρίζω πως ο Ήλιος έχει διάμετρο περίπου 1,4 δισεκατομμύρια μέτρα και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 150 δισεκατομμυρίων μέτρων. Όσο και να προσπαθώ όμως, απλά δεν μπορώ να κατανοήσω αυτά τα μεγέθη. Ναι, ο Ήλιος είναι τεράστιος. Ναι, βρίσκεται πολύ μακριά από εμάς ... προς το παρόν. Και η Αυστραλία όμως είναι πολύ μακριά. Όταν κοιμάμαι και με πιάνει κατούρημα στις 5 τα ξημερώματα, θα ορκιζόμουν πως ακόμα και η τουαλέτα βρίσκεται στην ίδια απόσταση με τον Ήλιο.

 

Η τουαλέτα το 'σκασε

 

Στο άρθρο αυτό, θα επιχειρήσω να συγκρίνω κάποια πολύ μεγάλα μεγέθη, τα οποία δεν μπορώ να καταλάβω, με άλλα μεγέθη πιο μικρά, πιο καθημερινά και να δημιουργήσω σχετικές αναλογίες που ελπίζω να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε το σύμπαν λίγο καλύτερα.

Ας ξεκινήσουμε από τους ανθρώπους. Θα υποθέσω πως είσαι άνθρωπος. Φοβερό, και εγώ είμαι! Ήξερες ότι υπάρχουν περίπου 7,4 δισεκατομμύρια από εμάς; Σύμφωνα με εκτιμήσεις, όλοι οι άνθρωποι που έχουν ζήσει από την αυγή της ανθρωπότητας μέχρι σήμερα, είναι περίπου 108 δισεκατομμύρια 1. Περίπου το 7% όλων των ανθρώπων που έχουν ζήσει δηλαδή, ζουν αυτή τη στιγμή! Αν αυτό το νούμερο δε σου φαίνεται μεγάλο, σκέψου το διαφορετικά: Ένας στους 15 ανθρώπους που έχουν ζήσει σε αυτόν τον πλανήτη, γεννήθηκε στην καλύτερη μέχρι και πριν από 116 χρόνια. 2

 

Γράφημα: Όλοι οι άνθρωποι που έχουν ζήσει και οι άνθρωποι που ζουν τώρα

Πόσοι άνθρωποι χωράνε σε ένα τετραγωνικό μέτρο; Απ? ότι φαίνεται δεν είμαι ο μόνος με αυτή την απορία. Μία ομάδα Καναδών δημοσιογράφων αποφάσισε να δώσει μια απάντηση και το αποτέλεσμα του πειράματός της ήταν 9 3. Εννιά ενήλικες, μέτριοι σε ύψος και σε?πλάτος. Αν και εμφανέστατα είναι αρκετά στριμωγμένοι, όλοι στέκονται όρθιοι και κανείς δεν έχει καβαλήσει κανέναν. Άρα ένας μέσος άνθρωπος καταλαμβάνει επιφάνεια περίπου 0,1 τετραγωνικά μέτρα (m2). Ας το κρατήσουμε αυτό.

Η Πάτρα έχει έκταση 333 τετραγωνικά χιλιόμετρα (km2) ή 333 εκατομμύρια m2 (όχι δεν έχω κάνει λάθος, ένα km2 είναι ένα εκατομμύριο m24. Αυτό σημαίνει πως αν το χόμπι μας ήταν να στριμώχνουμε ανθρώπους, όπως έκαναν οι Καναδοί, στην Πάτρα θα χωρούσαν 3,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι?λίγοι λιγότεροι από τον μισό πληθυσμό της Γης αυτή τη στιγμή.

Για να δούμε την Αθήνα. Ας πιάσουμε όλη την Αττική, η οποία έχει έκταση 3.808 km2ή 3,8 δισεκατομμύρια m2 5. Η Αττική θα χωρούσε και τους 7,4 δισεκατομμύρια από εμάς και σχετικά άνετα μάλιστα!

Για να πάμε σε κάτι μεγαλύτερο. Η Ευρώπη είναι περίπου 77 φορές (10.180.000 km26) μεγαλύτερη από την Ελλάδα (131.957 km2 7). Η επιφάνεια ολόκληρης της Γης είναι 510.100.000 km2 ή αλλιώς 50 φορές η Ευρώπη.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 21 Ιανουάριος 2018 19:21 Περισσoτερα...
 

Ποιος είπε ότι η Επιστήμη δεν εμπνέει;

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Η συναρπαστική διάλεξη του Κώστα Δασκαλάκη στην κατάμεστη αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ.


Συντάκτης: Στελίνα Μαργαριτίδου

 

Ο Κώστας Δασκαλάκης στο βήμα του ΑΠΘ

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου, η αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μια αίθουσα χωρητικότητας 1500 ατόμων, ήταν ήδη γεμάτη μισή τουλάχιστον ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα της διάλεξης του διάσημου νέου επιστήμονα.

Οι φοιτητές στην πλειοψηφία τους λίγο πριν αρχίσει η ομιλία ήταν ήδη όρθιοι στους διαδρόμους και  όπως εξήγησε λίγο αργότερα μιλώντας ο Πρύτανης του Αριστοτελείου Περικλής Μήτκας , «η αίθουσα έφθασε στα όριά της», οπότε για λόγους ασφαλείας έκλεισαν οι πόρτες.

Ο Κώστας Δασκαλάκης, ένας από τους σημαντικότερους επιστήμονες στον κόσμο σήμερα, μόλις 37 ετών, λίγο πριν ξεκινήσει την ομιλία του με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη» δέχθηκε να βγει δεκάδες φωτογραφίες με ομάδες φοιτητών που περίμεναν να τον συγχαρούν και να τον αγκαλιάσουν.

Στο πρόσωπο του 37χρονου αριστούχου αποφοίτου του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, που σήμερα είναι αναπληρωτής καθηγητής στο περίφημο ΜΙΤ, οι φοιτητές βλέπουν όπως εξήγησαν, όχι μόνο την εκπλήρωση ενός ονείρου, αλλά και την τρανή απόδειξη πως σε καιρούς που η φήμη και η δόξα παραπέμπουν σχεδόν αποκλειστικά σε γρήγορο πλούτο και αναγνώριση, υπάρχει μια άλλη επίπονη, αλλά ουσιαστικότερη διαδρομή.

Για τον Κώστα Δασκαλάκη

Ο δρ Δασκαλάκης είναι απόφοιτος των Ηλεκτρολόγων του ΕΜΠ. Έκανε διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλευ και εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Microsoft. Έχει μεταξύ άλλων τιμηθεί με το βραβείο  της καλύτερης διδακτορικής διατριβής στην πληροφορική από τον διεθνή οργανισμό επιστήμης και υπολογιστών ACM , με το βραβείο Kalai από τη διεθνή ένωση Θεωρίας Παιγνίων, το βραβείο εξαιρετικής δημοσίευσης από τη διεθνή ένωση εφαρμοσμένων μαθηματικών SLAM, το Career Award από το Ίδρυμα Επιστημών της Αμερικής, το βραβείο Πληροφορικής του Ιδρύματος Sloan και την ερευνητική υποτροφία της Microsoft.


Ο Πρύτανης του ΑΠΘ καθηγητής κ. Περικλής Μήτκας

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 21 Ιανουάριος 2018 19:15 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 3 από 127

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1905

Επινοείται ο όρος "δείκτης νοημοσύνης" (IQ - Intelligence Quotient).

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου