Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Βράβευση του ΝΟΗΣΙΣ

E-mail Εκτύπωση PDF

Βράβευση του ΝΟΗΣΙΣ

από τη διεθνή Ένωση Επιστημονικών και Τεχνολογικών Κέντρων

(ASTC - Association Science Technology Centers)

 

Φωτογραφία του Athanasios Kontonikolaou.

Το ΝΟΗΣΙΣ έλαβε πρόσφατα νέα παγκόσμια τιμητική διάκριση για το πρόγραμμα φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, στο πλαίσιο της ενασχόλησης και της σύνδεσής τους με την επιστήμη και τον πολιτισμό, καθώς και της εξοικείωσής τους με κοινωνικές και επιμορφωτικές δράσεις στη χώρα υποδοχής τους.

Το βραβείο Roy L Shafer αποδίδεται στο ΝΟΗΣΙΣ από την μεγαλύτερη και σημαντικότερη παγκοσμίως ένωση Επιστημονικών και Τεχνολογικών Κέντρων - ASTC, που εδρεύει στην Washington των Ηνωμένων Πολιτειών. Μαζί με τον ΕCSITE τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό οργανισμό, από τον οποίο το ΝΟΗΣΙΣ βραβεύτηκε επίσης πρόσφατα για το ίδιο πρόγραμμα, αποτελούν τη ναυαρχίδα του δικτύου ανάλογων φορέων και τον καθρέπτη των σύγχρονων τάσεων στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την τεχνολογία.

Το εν λόγω βραβείο δίνεται κάθε χρόνο σε δύο οργανισμούς (μεγάλο και μικρό ανάλογα με το οικονομικό μέγεθος και άλλα τεχνικά δεδομένα), που παρέχουν εξαιρετικό έργο και ηγεσία κάτω από δύσκολες συνθήκες και συμβάλουν στην διαμόρφωση κουλτούρας και συνείδησης σε κοινωνικά πολιτιστικά και τεχνολογικά θέματα και εξελίξεις. Το βραβείο αυτό επιβεβαιώνει τη διεθνή αναγνώριση και καταξίωση του ΝΟΗΣΙΣ για το σημαντικό έργο που προσφέρει στη χώρα και την κοινωνία.

Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνιας, στην εναρκτήρια τελετή του ετήσιου παγκόσμιου συνεδρίου της ASTC, παρουσία τοπικών πολιτικών αρχών και πλήθους υψηλών καλεσμένων, όπως πολιτικούς αρκετών χωρών, επιστήμονες και διακεκριμένες εταιρίες με διεθνή παρουσία. Στην τελετή παρέστησαν επίσης ο Έλληνας Πρόξενος στο Σαν Φρανσίσκο, Αντώνης Σγουρόπουλος, ενώ το βραβείο για το ΝΟΗΣΙΣ παρέλαβαν ο Πρόεδρος του Ιδρύματος, καθηγητής κ. Μιχάλης Σιγάλας και ο Γενικός Διευθυντής κ. Θανάσης Κοντονικολάου.

Η νέα αυτή αναγνώριση λαμβάνει μεγάλη δημοσιότητα και συμβάλει στην προβολή του Ιδρύματος, ενδυναμώνει την παρουσία του σε συνεργασίες και το καθιστά αξιόλογο και συνεπή εταίρο σε διεθνή δίκτυα και συναλλαγές.

Πρόσθετα αυξάνει την ευθύνη διαχείρισης και διοίκησης του ΝΟΗΣΙΣ για να παραμείνει ο φορέας σε θετική τροχιά προόδου και να συνεχίσει με νέες ιδέες, δράσεις και επενδύσεις την πορεία προς την πρόοδο και την εξέλιξη.

Είναι πλέον σαφές ότι το ΝΟΗΣΙΣ αποτελεί τον σημαντικότερο φορέα στο είδος του στη Ν.Α. Ευρώπη και οι πρώτοι ιδρυτικοί στόχοι του έχουν επιτευχθεί επιτυχώς, με μεγάλη προσπάθεια, εξωστρέφεια και ευελιξία σε αποφάσεις και ενέργειες.

Το ΝΟΗΣΙΣ θα βελτιώνεται συνεχώς ώστε να παραμένει δημιουργικό, παραγωγικό, πρωτοποριακό, καινοτόμο, σύγχρονο και ανοικτό σε προτάσεις και συνεργασίες.

ΠΗΓΗ: ΚΔΕΜΤ - ΝΟΗΣΙΣ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 08 Νοέμβριος 2017 13:30
 

Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο

E-mail Εκτύπωση PDF

9 ΟΚΤ 2017 - 14 ΙΑΝ 2018

Σε διάφορους χώρους της Στέγης Ωνάση

Δύο χρόνια μετά την έκθεση "Digital Revolution", η Στέγη συνεργάζεται ξανά με το Barbican του Λονδίνου για την έκθεση "Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο", παρουσιάζοντας τη μακρόχρονη επιρροή της επιστημονικής φαντασίας σε όλο το εύρος της σύγχρονης κουλτούρας. Ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι με οδηγό την επιστημονική φαντασία: από το 19ο αιώνα στο μέλλον και πίσω στο σήμερα, στα βάθη της ανθρώπινης αντίληψης.



Φωτογραφία © Dan Tobin Smith | Σχεδιασμός: Praline

Στέγη συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον πολιτιστικό χώρο Barbican του Λονδίνου και παρουσιάζει την έκθεση Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο. Η επιστημονική φαντασία, που κάποτε απευθυνόταν σε ένα μικρό και εξειδικευμένο κοινό, σήμερα βρίσκεται παντού γύρω μας, έχοντας επηρεάσει ως είδος την τέχνη, το design, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία. Εξερευνά τα μυστήρια που μένουν ακόμα να ανακαλυφθούν και τη δύναμη της ανθρώπινης διάνοιας να τα επιλύσει. Δημιουργεί φανταστικές συνθήκες που φωτίζουν, συχνά κριτικά, τη σημερινή μας πραγματικότητα.

Ταξιδέψτε "μέσα από εμβληματικά βιβλία και κόμικς, κινηματογραφικά και μουσικά έργα που σχετίζονται με την επιστημονική φαντασία και μας έχουν «στοιχειώσει»" σε μια έκθεση που κάνει το άγνωστο να μοιάζει πολύ οικείο......

Από τις προθήκες θαυμάτων του 19ου αιώνα στην απεραντοσύνη του διαστήματος και μέσα από τις πόλεις του μέλλοντος στα εσώτερα τοπία της ανθρώπινης αντίληψης. Εξερευνήστε τις μυστηριώδεις χώρες του Ιουλίου Βερν και του Τζόναθαν Σουίφτ, ανακαλύψτε νέους γαλαξίες μέσω του Star Wars και του Alien, περιηγηθείτε ανάμεσα σε εξωγήινους και σταθείτε δίπλα σε εμβληματικές διαστημικές στολές κινηματογραφικών blockbusters, όπως του Star Trek και του Interstellar. Στη συνέχεια, φανταστείτε δυστοπικούς κόσμους με το Handmaid?s Tale, το Hunger Games, το Κουρδιστό πορτοκάλι, το 28 Days Later και το τηλεοπτικό Black Mirror. Τέλος, όταν δεν θα υπάρχει τίποτε άλλο να εξερευνήσετε παρά μόνο η ανθρώπινη συνειδητότητα, βιώστε τη μεταμόρφωση και μετάλλαξη του ανθρώπινου σώματος μέσα από τα μάτια του Ονειρομάντη, του Donnie Darko, του eXistenZ.

Η έκθεση περιλαμβάνει και έργα σύγχρονων καλλιτεχνών που εμπνέονται από τις δυνατότητες της επιστημονικής φαντασίας, ενώ πλαισιώνεται από μια σειρά συναυλιών, συζητήσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εργαστηρίων και κινηματογραφικών προβολών που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 06 Νοέμβριος 2017 23:27 Περισσoτερα...
 

Richard Feynman

E-mail Εκτύπωση PDF

Written by Δ.Μ.

Richard Feynman : Ο θεωρητικός των θεωρητικών αλλά και ο φυσικός των φυσικών και ο δάσκαλος των δασκάλων

 

Η φυσική του εικοστού αιώνα πολύ συχνά καθορίζεται από ένα ζευγάρι διάσημων θεωριών, ισχυρών εργαλείων για την περιγραφή της φύσης, δηλαδή, τις θεωρίες της Γενικής Σχετικότητας και της Κβαντομηχανικής, που παρουσιάστηκαν στον κόσμο ανάμεσα στο 1915 και 1925, αντίστοιχα. Αλλά μεταξύ αυτών των δύο ημερομηνιών, το 1918, γεννήθηκε ένας φυσικός που θα ήταν ικανός να εργαστεί, για την ενοποίηση των δύο αυτών κορυφαίων θεωριών του εικοστού αιώνα, ο Richard Feynman. Ήταν ένας εξαιρετικά ενδιαφέρον άνθρωπος και είχε μια σπάνια διαίσθηση στη φυσική. Πολλοί όμως τον θυμούνται για την παραξενιά του αλλά και το χιούμορ του.

 

Richard-Feynman

 

Ένας μεγάλος σύγχρονος θεωρητικός φυσικός

O Richard Feynman υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους θεωρητικούς φυσικούς. Θεμελίωσε την Κβαντική Ηλεκτροδυναμική, (QED), ένα σετ εξισώσεων που υπολογίζουν θεωρητικά τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στα άτομα και στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.

Αλλά υπάρχουν ακόμη σημαντικές συνεισφορές του Feynman στη Φυσική. Αναφέρουμε μερικές από αυτές:

Με βάση την QED βρέθηκε, θεωρητικά, ότι η μαγνητική ροπή του ηλεκτρονίου g είναι 2.00231930476, ενώ όταν μετρήθηκε πειραματικά βρέθηκε 2.00231930482. Δηλαδή συμφωνεί με τα πειραματικά δεδομένα με ακρίβεια 13 δεκαδικών ψηφίων, που είναι η μεγαλύτερη ακρίβεια στην ιστορία της Φυσικής.

Μια άλλη πρόβλεψη της QED ήταν η περίφημη «μετατόπιση Lamb», ανάμεσα στις ενεργειακές στάθμες 2s και 2p του ατόμου του υδρογόνου, που δεν μπορούσε να προβλέψει η εξίσωση του Dirac.

Πρόβλεψε, με βάση πάλι την QED, την υπέρλεπτη υφή του ατόμου του υδρογόνου, που είναι η διαφορά ενέργειας ανάμεσα στις καταστάσεις 3s και 1s του συστήματος ηλεκτρονίου και πρωτονίου του υδρογόνου. Αυτή οφείλεται στην αλληλεπίδραση της πυρηνικής μαγνητικής ροπής με τη μαγνητική ροπή του ηλεκτρονίου.

Μια καταπληκτική ιδέα ήταν να περιγράψει τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στα στοιχειώδη σωματίδια με απλά διαγράμματα, τα οποία ονομάζονται διαγράμματα Feynman, και τα οποία μας διευκολύνουν σημαντικά στην απλοποίηση των διαφόρων υπολογισμών. Η θεωρία αυτή είναι μια καθαρά διαισθητική μορφή της κβαντικής ηλεκτροδυναμικής.

Άλλη θεωρητική συνεισφορά του ήταν στην ουσιαστική  αποσαφήνιση της θεωρίας της ασθενούς αλληλεπίδρασης των στοιχειωδών σωματιδίων και στην επαναδιατύπωση της κβαντομηχανικής.

Διατύπωσε την θεωρία του υπερρευστού ηλίου, ενώ  ανέπτυξε δε και την θεωρία των partons που είναι ισοδύναμη με τη θεωρία των κουάρκς.

Μια άλλη ανεκτίμητη μεθοδολογική κληρονομιά του, ήταν η αναδιατύπωση της κβαντικής θεωρίας με την εισαγωγή της λεγόμενης ολοκλήρωσης στο σύνολο των τροχιών. Με την νέα διατύπωση, χωρίς να εισάγει τίποτα καινούργιο, προσεγγίζουμε το άλυτο ακόμη θέμα της συνεπούς  κβάντωσης της σχετικιστικής βαρύτητας.

Και τέλος το σπουδαιότερο, είναι ότι οι φυσικοί θα τον θυμούνται σαν τον μεγάλο δάσκαλο της Φυσικής, στο επίπεδο της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με το περίφημο έργο του «The Feynman Lectures in Physics», καρπό της διδασκαλίας του στο Τεχνολογικό Ίδρυμα της Καλιφόρνιας, στις αρχές της δεκαετίας του ΄60, όπου πέρασε τα τελευταία 38 χρόνια της σταδιοδρομίας του.

Είναι επίσης γνωστό, ότι η έννοια της νανοτεχνολογίας ακούστηκε για πρώτη φορά, περίπου σαράντα χρόνια πριν, από τον Richard Feynman. Ο Feynman  συναρπάστηικε από το μικροσκοπικό κόσμο, εξετάζοντας την αλληλεπίδραση των ατομικών σωματιδίων στα πλαίσια της Κβαντικής Ηλεκτροδυναμικής και έκανε την πρόβλεψή ότι τα πρωτόνια και τα νετρόνια είναι φτιαγμένα από άλλα σωματίδια (τα γνωστά quarks).

Ο Richard Feynmann είχε σαφώς τις μεγαλύτερες δυνατότητες έμφυτης αντίληψης από κάθε άλλον σύγχρονό του φυσικό. Στον πανηγυρικό που εκφώνησε κατά την βράβευσή του με το Nobel φυσικής το 1965, είπε «Συχνά δεν καταλάβαινα και ούτε μπορούσα να αποδείξω πως παρήγαγα  την σειρά από εξισώσεις και κανόνες της QED. Ποτέ δεν κάθισα κάτω όπως έκανε ο Ευκλείδης, να βεβαιωθώ ότι όλα αυτά προκύπτουν από μια σειρά αξιωμάτων».

 

Feynman

 

Ο Feynmann εκτός από μεγάλος δάσκαλος είχε και μεγάλο χιούμορ. Τις ιστορίες που τον αφορούν, τις κυκλοφόρησε ο ίδιος μάλιστα σε βιβλίο. Τσουχτερός μεν στην κριτική, προσιτός όμως στους φοιτητές, αντικομφορμιστής και φόβητρο στους ισχυρούς για την κριτική του.

Αλλά ενώ, πρώτα απ΄ όλα, ενδιαφερόταν για τη φυσική, δεν παραμέλησε την επαφή του με τη Φύση, τις Τέχνες (πήρε μαθήματα ζωγραφικής και σχεδίου) και τη μουσική. Είναι γνωστό πόσο του άρεσε να παίζει το αγαπημένο του ντραμς.

Συνέχισε να ασκεί την τέχνη συγχρόνως με τη φυσική, ως το τέλος της ζωής του.  Έτσι ασχολήθηκε ακόμη και με την αποκρυπτογράφηση της ιερογλυφικής γραφής των Μάγια.

Μεταξύ των άλλων, έγραψε την αυτοβιογραφία του που έγινε αμέσως bestseller, «Surely You?re Joking, Mr. Feynman!«,  «Ο χαρακτήρας του φυσικού νόμου» μια σειρά μαθημάτων του 1964 στο Πανεπιστήμιο Cornell, «QED: The Strange Theory of Light and Matter» και άλλα πολλά.

Εκτός του Νόμπελ, βραβεύτηκε με πολλά βραβεία κατά τη διάρκεια της ζωής του, συμπεριλαμβανομένων του βραβείου Albert Einstein (1954, στο Princeton) και του βραβείου Lawrence (1962).

Όπως είπε και η Valentine Telegdi, ο Feynman δεν ήταν μόνο ο θεωρητικός των θεωρητικών αλλά και ο φυσικός των φυσικών και ο δάσκαλος των δασκάλων.

Ο Feynman πέθανε βαριά άρρωστος στις 15 Φεβρουαρίου του 1988.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 31 Οκτώβριος 2017 00:26 Περισσoτερα...
 

Έκθεση Για Το Έργο Του Νικόλα Τέσλα Στο «Νόησις»

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Πώς θα είχαν εξελιχθεί η επιστήμη της μηχανικής, η τεχνολογία, αλλά και η καθημερινότητά μας, εάν ο Νικόλα Τέσλα είχε ολοκληρώσει κάποια από τα μεγαλύτερα πειράματά του, που αποτέλεσαν όραμα της ζωής του, όπως για παράδειγμα η ασύρματη δωρεάν μεταφορά ενέργειας; Το ερώτημα εξακολουθεί να παραμένει ρητορικό, αλλά σίγουρα μέσα από μια συνοπτική ξενάγηση στα εκατοντάδες επιτεύγματα του μεγάλου αυτού επιστήμονα εφευρέτη του 20ου αιώνα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί ότι η ανθρωπότητα θα είχε κερδίσει πολύ περισσότερες δυνατότητες, πολύ πιο γρήγορα και με μεγάλη οικονομία.

Η περιοδική έκθεση «Νικόλα Τέσλα: Ο άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον» φιλοξενείται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» και στοχεύει να αναδείξει το πολυσήμαντο έργο του, που διαμόρφωσε τον αιώνα του και άνοιξε νέες προοπτικές για το μέλλον. Σε συνεργασία με το Μουσείο «Νικόλα Τέσλα» του Βελιγραδίου, επιχειρείται παράλληλα η ανάδειξη της πολύπλευρης προσωπικότητάς του, η ευφυΐα και ο οραματισμός του, αλλά και η κοσμοθεωρία του για την ζωή, καθώς ο Νικόλα Τέσλα υπήρξε, με τις αξίες που πρέσβευε, και ένας φιλόσοφος.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 06 Νοέμβριος 2017 23:27 Περισσoτερα...
 

Η τέχνη της μελέτης

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, είναι πώς θα μάθουν οι μαθητές τον τρόπο μελέτης, ώστε η προσπάθεια τους να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ο τρόπος της μελέτης είναι βασικός παράγοντας για την πρόοδο του μαθητή που συνεχώς αξιολογείται. Οι καλοί βαθμοί δεν εξαρτώνται από το πόσο κάθεται κανείς και μελετά, αλλά από το πώς μελετά.

ΧΩΡΟΣ - ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Ο χώρος και ο χρόνος αποδεδειγμένα είναι σπουδαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση της μελέτης κάθε ανθρώπου.

ΧΩΡΟΣ:

Καλό είναι ο ίδιος ο μαθητής να επιλέγει το χώρο της μελέτης του που θα είναι ένα ήσυχο δωμάτιο του σπιτιού του, μακριά από όλους εκείνους που μπορεί να τον ενοχλούν και ιδιαίτερα από τα μικρά παιδιά της οικογενείας.
Στο γραφείο να είναι τακτοποιημένα τα βιβλία και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για το διάβασμα του συγκεκριμένου μαθήματος. Αναμνηστικά, φωτογραφίες, τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεόραση και κάθε άσχετο αντικείμενο με το διάβασμα αντικείμενο πρέπει να μην υπάρχουν στο γραφείο την ώρα της μελέτης, όσο κι αν μας αρέσει η νομίζουμε ότι δεν εμποδίζουν τη μελέτη μας. Ο φωτισμός πρέπει να πέφτει από πίσω αριστερά ή από μπροστά και διαγώνια.

Το βιβλίο να απέχει από τα μάτια 25-30 εκατοστά. Τα μάτια πρέπει να ξεκουράζονται κατά διαστήματα για μερικά δευτερόλεπτα, κοιτάζοντας σε μακρινή απόσταση η ανοιγοκλείνοντας τα. Επίσης η σπονδυλική στήλη να είναι κάθετη προς το κάθισμα. Μελέτη ξαπλωμένος(η) δεν γίνεται. Κατά τα διαλείμματα είναι απαραίτητο να γίνεται αλλαγή του χώρου.

ΧΡΟΝΟΣ:

Ο καθένας άνθρωπος έχει ορισμένες ώρες κατά τις οποίες είναι πιο αποδοτικός. Ο μαθητής όμως έχει περιορισμένο χρόνο μελέτης, γι' αυτό δεν πρέπει να τον σπαταλά άσκοπα ούτε να αναβάλει τη μελέτη για αργότερα, γιατί ο χαμένος χρόνος δεν κερδίζεται με βιαστικό διάβασμα. Καλό είναι η μελέτη να γίνεται την ημέρα παρά τη νύκτα και να υπάρχουν ορισμένες ώρες μελέτης. Κάθε αλλαγή χρειάζεται χρόνο προσαρμογής.
Το διάλειμμα είναι απαραίτητο και βοηθάει τη μάθηση, αλλά πρέπει να είναι προκαθορισμένης και μικρής διάρκειας και να τηρείται. Κατά τα διαλείμματα οι δραστηριότητες πρέπει να είναι διαφορετικές από το διάβασμα αλλά όχι κουραστικές ή τέτοιες που δύσκολα διακόπτονται.
Η σωματική ευεξία είναι προϋπόθεση για την αποδοτική μελέτη, γι' αυτό χρειάζεται κατάλληλη υγιεινή διατροφή και τα γεύματα να είναι σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το άδειο στομάχι όσο και το παραφορτωμένο είναι σοβαρός εχθρός της μελέτης.
Επίσης είναι απαραίτητη η κίνηση και η κανονική γυμναστική που δεν κουράζει. Απαραίτητος είναι ο αρκετός ύπνος για την αναζωογόνηση του σώματος.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Για την επιτυχία κάθε δουλειάς χρειάζεται η κατάλληλη μέθοδος και ο καλός σχεδιασμός. Το χρονοδιάγραμμα της μελέτης μας βοηθάει να κάνουμε σωστή δουλειά σε σύντομο χρονικό διάστημα, γι αυτό καλό είναι πριν αρχίσουμε τη μελέτη, να προγραμματίσουμε:

Ποιο μάθημα θα μελετήσουμε πρώτο, δεύτερο, κ.λ.π. Συνήθως αρχίζουμε από το ευκολότερο, αλλά αυτό είναι εντελώς προσωπικό, και γι' αυτό πρέπει τα δυσκολότερα μαθήματα να τα αφήνουμε για τις ώρες που το μυαλό μας είναι ακμαίο. Όποια και να είναι η σειρά που θα ακολουθηθούνε πρέπει να την τηρούμε καθημερινά.

Τελειώνοντας τη μελέτη κάθε μαθήματος πρέπει να μην υπάρχουν αμφιβολίες γι' αυτό προσπαθούμε να τις ξεδιαλύνουμε κατά βάθος, έτσι δεν θα χρειάζεται να ασχοληθούμε αργότερα πάλι με αυτή. Στη μελέτη δεν χρειάζεται βιασύνη και εκνευρισμός.

Όταν το πρόγραμμα δεν εκπληρώνεται πρέπει να αναρωτηθούμε εάν πρέπει να καλυφθεί το κενό με μείωση του ελεύθερου χρόνου. Σε περίπτωση που συνεχίζεται η αποτυχία εκπλήρωσης του προγράμματος, πρέπει να αναζητηθεί ο λόγος και να γίνει νέος προγραμματισμός. Στις περιπτώσεις αυτές οι καθηγητές μπορούν να βοηθήσουν το μαθητή/τρια να βρει τα αίτια να τα καταπολεμήσει και νά προχωρήσει στον κατάλληλο προγραμματισμό.

ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Όταν έχουμε συγκεκριμένη ύλη και χρόνο, όπως στις εξετάσεις, τότε για τον προγραμματισμό μας πρέπει να λογαριάσουμε:

-Πόσες ώρες έχουμε διαθέσιμες και πόσες μπορούμε να μελετήσουμε κάθε μέρα.
-Πόσες σελίδες κατά μέσο όρο μπορούμε να διαβάσουμε σε μια χρονική περίοδο [ ημέρα, εβδομάδα].
-Σε πόσες ώρες μπορούμε να διαβάσουμε μια φορά όλη την ύλη.
-Σε πόσες ώρες μπορούμε να κάνουμε μια επανάληψη.
-Πόσος χρόνος χρειάζεται για την τελική επανάληψη.
-Στον προγραμματισμό υπολογίζουμε και χρόνο για τυχαία γεγονότα.

Περισσoτερα...
 


Σελίδα 2 από 120

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1954

Κατοχυρώνεται με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας συσκευή ρομπότ.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΤ Συνεδρίο

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.