Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Ποια είναι η σχέση των επιστημόνων με τον Θεό; Ο Αϊνστάιν απαντά

E-mail Εκτύπωση PDF

«Όποιος ασχολείται σοβαρά με την επιστήμη είναι πεπεισμένος ότι κάποια ανώτερη δύναμη διατρέχει τους νόμους του Σύμπαντος, μια δύναμη που είναι πολύ ανώτερη από εκείνη του ανθρώπου».

 

Ποια είναι η σχέση των επιστημόνων με την πίστη στο Θεό; Ο Αϊνστάιν απαντά

 

piperies.gr

 

Από τη Μαρία Πόποβα

Είτε πρόκειται για ακούσιους αλλά εμπνευσμένους προβληματισμούς σχετικά με τα δύο φύλα είτε για φαινομενικά απλές αλλά βαθυστόχαστες ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος, τα παιδιά έχουν έναν μοναδικό τρόπο να βλέπουν καθαρά την ουσία ακόμα και των πιο πολύπλοκων πολιτιστικών φαινόμενων αναγκάζοντάς μας να επανεξετάσουμε τις εικασίες μας.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, την πανάρχαια διαμάχη ανάμεσα στην επιστήμη και τη θρησκεία, η οποία προβλημάτισε φωτισμένα μυαλά όπως ο Γαλιλαίος και ο Καρλ Σαγκάν, καθώς και μερικά από τα πιο φημισμένα επιστημονικά μυαλά στις μέρες μας.

Το τεράστιο πολιτιστικό υπόβαθρο του ερωτήματος δεν εμπόδισε τη Φύλλις, ένα κοριτσάκι από τη Νέα Υόρκη, να το θέσει στο σπουδαίο επιστήμονα Άλμπερτ Αϊνστάιν όπως αποκαλύφθηκε το 1936 σε μια επιστολή από το βιβλίο «Αγαπητέ καθηγητή Αϊνστάιν: Οι επιστολές του Άλμπερτ Αϊνστάιν από και προς τα παιδιά» (Dear Professor Einstein: Albert Einstein?s Letters to and from Children, δημόσια βιβλιοθήκη | IndieBound) ? δηλαδή στην ίδια συλλογή που περιέχει τα ενθαρρυντικά λόγια του Αϊνστάιν όσον αφορά την ενασχόληση των γυναικών με την επιστήμη.

Εκκλησία Ρίβερσαϊντ

19 Ιανουαρίου 1936

Αγαπητέ δρα Αϊνστάιν,

Την Κυριακή στην τάξη μας είχαμε την εξής απορία: Προσεύχονται οι επιστήμονες; Το θέμα ξεκίνησε με την ερώτηση αν θα μπορούσαμε να πιστεύουμε ταυτόχρονα και στην επιστήμη και στη θρησκεία. Γράφουμε σε επιστήμονες αλλά και σε άλλους σημαντικούς ανθρώπους με σκοπό να καταφέρουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό.

Θα ήταν μεγάλη μας τιμή αν μας απαντούσατε στο ερώτημα αν προσεύχονται οι επιστήμονες, καθώς επίσης και σε τι προσεύχονται. Είμαστε μαθητές της έκτης τάξης, με δασκάλα την κυρία Έλις.

Με εκτίμηση,
Φύλλις

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 05 Οκτώβριος 2018 07:27 Περισσoτερα...
 

Δύο ελληνικά ονόματα στους υπερυπολογιστές

E-mail Εκτύπωση PDF

Στάθης Παπαευσταθίου. Στη διάρκεια της τριαντάχρονης πορείας του στο εξωτερικό εργάστηκε στις μεγαλύτερες εταιρείες υπολογιστών στον κόσμο

Στάθης Παπαευσταθίου. Στη διάρκεια της τριαντάχρονης πορείας του στο εξωτερικό 
εργάστηκε στις μεγαλύτερες εταιρείες υπολογιστών στον κόσμο

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 29.09.2018

 

Συντάκτης: Στελλίνα Μαργαριτίδου

 

Το καλοκαίρι του 2015 ο ελληνικός υπερυπολογιστής ARIS (Advanced Research Information System) εγκαταστάθηκε στα υπόγεια του υπουργείου Παιδείας, σε έναν χώρο 15 τετραγωνικών μέτρων. Μακριά ίσως από τα φώτα της δημοσιότητας, η Ελλάδα μπήκε στη λίστα με τους 500 ισχυρότερους υπολογιστές στον κόσμο, αφού ο ARIS αναβαθμίστηκε την επόμενη χρονιά με επιπλέον υπολογιστική ισχύ και διπλάσιο αποθηκευτικό χώρο.

Στην άλλη άκρη του δυτικού κόσμου, ο Στάθης Παπαευσταυθίου, από την Cray Inc, μια εταιρεία που έχει ειδικευτεί στους υπερυπολογιστές γράφοντας τη δική της ιστορία, η οποία ξεκίνησε με τον Seymour Cray και συνεχίζεται με τη δημιουργία των ισχυρότερων υπολογιστών στον κόσμο, εξηγεί πώς θα είναι ή πώς θα έπρεπε να είναι η επόμενη μέρα στην επιχειρηματικότητα και κυρίως στην καινοτομία.

Μια εικόνα από το μέλλον που αντανακλάται στο παρόν

«Εργάζομαι στην Cray Inc, μια εταιρεία που έχει χτίσει για δεκαετίες ένα όνομα στους υπερυπολογιστές, εδραιώνοντας τη φήμη της. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Seymour Cray, ανέπτυξε στη διάρκεια του '70 και του '80 μερικά από τα πιο ισχυρά μοντέλα υπολογιστών στον κόσμο (Cray-, Cray-YMB, Cray-T3D). Σ' αυτόν τον τομέα συνεχίζουμε, διερευνώντας και αναπτύσσοντας όλες τις τεχνολογικές δυνατότητες που υφίστανται στον τομέα των υπερυπολογιστών, τόσο στο λογισμικό όσο και στο λειτουργικό σύστημα», λέει ο Στάθης Παπαευσταθίου, που είναι υπεύθυνος για την έρευνα και την ανάπτυξη στην Cray Inc.

Το μέλλον για μια τέτοια εταιρεία και πολύ περισσότερο για τον τομέα της πληροφορικής είναι μια έννοια σχετική ή σχεδόν ανύπαρκτη.

«Μια δεκαετία είναι πολύ μεγάλο διάστημα για τη βιομηχανία της Πληροφορικής. Είμαστε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα φάση τεχνολογικής εξέλιξης. Στον τομέα των υπολογιστών ισχύει μια αρχή που είναι γνωστή ως Νόμος του Μουρ (Moore?s Law). Σύμφωνα με την αρχή αυτή, το υπολογιστικό σας σύστημα μπορεί να γίνεται ακόμη πιο γρήγορο κάθε δύο χρόνια εξαιτίας της επανάστασης των ολοκληρωμένων τεχνολογικών κυκλωμάτων», λέει ο κ. Παπαευσταθίου, για να προσθέσει πως στο συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον των Deep Learning Technologies και των νευρωνικών δικτύων, οι ρυθμοί της εξέλιξης γίνονται όλο και πιο ταχείς.

Transcendence και Artificial Intelligence (Υπέρβαση και Τεχνητή Νοημοσύνη)

Μπορεί το ευρύ κοινό να μιλά για την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI) με κάποιο δέος και κυρίως θεωρώντας πως πρόκειται για ένα ζήτημα μακρινό, όσοι όμως ασχολούνται λίγο περισσότερο με την τεχνολογία γνωρίζουν πως η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη γεγονός:

«Είμαστε κοντά στη χρήση τεχνολογιών που θα μπορούν άνετα να περάσουν το Turing Test. Ενα τεστ που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '50 για να πιστοποιήσει την ικανότητα ή όχι ενός υπολογιστή να αναπτύσσει ορισμένες ικανότητες λογικής σκέψης. Για παράδειγμα, οι χρήστες του I Phone που έχουν Siri ή Amazon χρησιμοποιούν την Alexa, έναν άνθρωπο-βοηθό, με τον οποίο μπορούν να αναπτύσσουν μια ολοκληρωμένη συζήτηση. Ηδη οι δύο κόρες μου, οκτώ και έξι ετών αντίστοιχα, μιλούν μαζί της στην κουζίνα», εξηγεί ο Στάθης Παπαευσταθίου.

Το ελληνικό περιβάλλον της καινοτομίας

Ο Στάθης Παπαευσταθίου διαθέτει εμπειρία στην υψηλή τεχνολογία που μετρά τρεις δεκαετίες. Είναι υπεύθυνος για την έρευνα και την ανάπτυξη τόσο στο software όσο και στο hardware των υπολογιστών. Είχε ηγετικές θέσεις σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας υπολογιστών όπως η Aerohive Networks, η F5 Netwoks και η Microsoft και ειδικότερα σε τομείς όπως αυτοματοποιημένα συστήματα πληροφοριών, συστήματα λειτουργίας και ρομποτικής.

«Η διαρροή εγκεφάλων (brain drain) είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις για την Ελλάδα», λέει. «Για να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ευημερίας και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδότηση ακριβώς γι' αυτόν τον σκοπό, αξιόπιστο επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και δημόσια διοίκηση που θα υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα», συμπληρώνει.

 

ARIS Info

Την υποδομή αναπτύσσει και λειτουργεί το Εθνικό Δίκτυο Ερευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), στο οποίο έχει απονεμηθεί το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Στρατηγική, Καινοτομία & Εξωστρέφεια - Εργα Ερευνας και Ανάπτυξης (R&D)» των Business IT excellence (BITE) awards. Η πρόσβαση στο σύστημα ARIS είναι ανοιχτή για τα ελληνικά ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια και γίνεται μέσω περιοδικών προσκλήσεων για έργα παραγωγής, προετοιμασίας και κλιμάκωσης.

 

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

 

http://www.ka-business.gr/pages/Texnologia/19862/stathhs-papaeystathioy-sto-ka-business-gr-h

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 02 Οκτώβριος 2018 12:56 Περισσoτερα...
 

Νικόλαος Μελετίου.

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Μεγάλος χορηγός συλλογής φωτογραφικών μηχανών στο ΝΟΗΣΙΣ

Ο αρχιτέκτονας των γηπέδων τένις, των καθεδρικών ναών, των παλατιών στο Κατάρ, μιλά αποκλειστικά στο ka-business.gr


Στελίνα Μαργαριτίδου

 

26/09/2018

 

Απέκτησε την πρώτη του ρακέτα τένις σε ηλικία 10 ετών. Έγινε ο αρχιτέκτονας  που σχεδίασε  τις επεκτάσεις στο διάσημο QueensTennisClubτου Λονδίνου, και μετά από γήπεδα τένις  στα οποία έχουν παίξει οι μεγαλύτεροι αθλητές στον κόσμο. Ο Αρχιτέκτονας Νικόλαος Μελετίου, έχει σχεδιάσει δύο παλάτια στο Κατάρ, οικιστικά συγκροτήματα στην Ισπανία και Πορτογαλία , ξενοδοχεία στην Πάφο, το Μνημείο Θυσιασθέντων κατά τη φονική έκρηξη στο Μαρί και τώρα τον Καθεδρικό Ναό Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία...
Τα έργα του Νικόλαου Μελετίου έχουν βραβευτεί

 

???± ?­??³?± ?„???… ??????Œ?»?±???… ?œ???»???„?????… ?­?‡???…?½ ?²??±?²???…?„????

 

Ο Νικόλαος Μελετίου έχει αποκτήσει στενούς δεσμούς στη Θεσσαλονίκη χάρη στο...Νόησις!

Ο αρχιτέκτονας των ...courts

«Σε ηλικία 10 ετών , όταν παραθέριζα στο Τροόδος, μετά την  ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και την αποχώρηση της Αγγλικής Διοίκησης , μπαίνοντας σε μια αποθήκη που είχαν αφήσει οι Άγγλοι είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου ρακέτα του τένις...» διηγείται ο κ Μελετίου.

Αυτή η ξύλινη ρακέτα, τον έφερε κοντά στο τένις που έγινε το χόμπυ  του , αλλά κυρίως η πρώτη του μεγάλη δουλειά που τον καθιέρωσε.

Στα φοιτητικά του χρόνια στο Λονδίνο, ο Νικόλαος Μελετίου έπαιζε τένις σε ένα από τα ιστορικότερα clubs:Το Queens Club του Λονδίνου.

«Στην πτυχιακή μου στο Πανεπιστήμιο, επέλεξα να σχεδιάσω την ανακαίνιση του QueensClub. Κάλεσα μάλιστα τον Πρόεδρο και τον Γραμματέα του Clubνα δουν  το έργο μου. Λίγο διάστημα αργότερα μια πυρκαγιά κατέστρεψε μεγάλο μέρος  του QueensClubκαι η Διοίκηση μου εμπιστεύτηκε την ανακαίνισή του».

Μετά από αυτή τη δουλειά ήρθαν τα νέα γραφεία του LawnTennisAssociation, τα νέα γραφεία του InternationalTennisFederation, τα εσωτερικά κλειστάtennis , του Διεθνούς Συγκροτήματος Τένις  της Αγγλίας, το συγκρότημα εσωτερικών γηπέδων τένις στο SurreyCountyγια το SurreyCountyTennisTrainingCentre. Όλα αυτά τα έργα έγιναν στην Αγγλία, ενώ η πρώτη εμπλοκή σε μεγάλο έργο εκτός Αγγλίας, ήταν για τον Νικόλαο Μελετίου πάλι γήπεδο τένις. Το πρώτο Συγκρότημα του Andalucia Hill Rackets Club στην Marbellaτης Ισπανίας.

Ο συλλέκτης και το Νόησις

Ο Νικόλαος Μελετίου έχει αποκτήσει στενούς δεσμούς στη Θεσσαλονίκη χάρη στο...Νόησις!

Ο κ Μελετίου, έχει σχεδιάσει συγκροτήματα κατοικιών, παλάτια, γήπεδα τένις, ναούς και μνημεία σε διάφορες  χώρες και ζει ανάμεσα στην Κύπρο και την Αγγλία όπου διατηρεί αρχιτεκτονικά γραφεία.

Στον...χάρτη των δρομολογίων του πριν από μερικά χρόνια μπήκε και η Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το Νόησις!

«Η Θεσσαλονίκη ήταν σταθμός σε ένα από τα πρώτα ταξίδια που έκανα με την οικογένειά μου. Ήρθε ξανά στη...ζωή μου όταν αποφάσισα  να δώσω μια συλλογή Φωτογραφικών Μηχανών που κάλυπτε μεγάλο φάσμα στον τομέα των καμερών. Ήθελα να δωρίσω τη συλλογή σ ένα Τεχνικό Μουσείο και γνωρίζοντας πως δεν υπήρχε στην Κύπρο , απευθύνθηκα στο Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, που τότε ήταν στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου . Έτσι γνώρισα έναν από τους βασικούς συντελεστές του τον Ιωάννη Παπαευσταθίου και τον υπέροχο κόσμο του Τεχνικού Μουσείου που μετεξελίχθηκε σε Νόησις!

 



Εκθετήριο Φωτογραφίας

Στο Εκθετήριο Φωτογραφίας που λειτούργησε στις εγκαταστάσεις του Τεχνικού Μουσείου, στη ΒΙ.ΠΕ.Θ., στη Σίνδο, στεγάστηκαν εκθέματα που προήλθαν από την μεγαλύτερη και πλέον αξιόλογη δωρεά στην 40χρονη ιστορία του Μουσείου και αντιπροσωπεύει ένα πρότυπο εκθετήριο. Η συλλογή είναι ευγενική δωρεά του Κύπριου αρχιτέκτονα και συλλέκτη Νίκου Μελετίου.

Πρόκειται για μια συλλογή φωτογραφικών μηχανών και εξαρτημάτων που χρονολογείται από τα τέλη του 19ου αιώνα και φτάνει μέχρι σήμερα.  Ξύλινες φωτογραφικές μηχανές με φυσούνα, μηχανές του αμερικάνικου στρατού, της αγγλικής και της γερμανικής αεροπορίας, μηχανές μινιατούρες, κατασκοπευτικών αποστολών και υποβρύχιων εξερευνήσεων περιγράφουν τους σταθμούς της φωτογραφίας και τις ιστορικές στιγμές που χαρακτήρισαν την εποχή μας. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την εξέλιξη της τεχνολογίας μέσα από επώνυμα προϊόντα που δημιούργησαν εταιρίες όπως η Leica,  η Nikon, η Pentax η Kodak κ.α.

Σήμερα, το πολύτιμο αυτό υλικό είναι αποθηκευμένο στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ και 'έχει προβλεφθεί να παρουσιασθεί στο Εκθετήριο "Φως και Ηχος" που πρόκειται, μελλοντικά, να οργανωθεί στο πατάρι των Εκθετηρίων"



Ο Καθεδρικός Ναός στη Λευκωσία

Μετά τη σχεδίαση του μεγάλου οικιστικού συγκροτήματος με εσωτερική λίμνη και εγκαταστάσεις σπορ στο Portiamo της Πορτογαλίας, και δύο παλάτια στο Quatar , -την κλίμακα ενός τέτοιου έργου δεν μπορείς να την συνειδητοποιήσεις εάν δεν εμπλακείς- , τώρα ο κ Μελετίου δημιουργεί το έργο του Νέου Καθεδρικού Ναού Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία.

Στις  μεγάλες αγάπες του αρχιτέκτονα Νικόλαου Μελετίου, είναι και ο σχεδιασμός αυτοκινήτων, οι φωτογραφικές μηχανές και το τένις!

«Ξεκίνησα να σχεδιάζω αυτοκίνητα από 14 ετών. Βέβαια το βεληνεκές για δημιουργία καριέρας στον χώρο της σχεδίασης αυτοκινήτου στο νησάκι μας, ήταν όχι απλώς περιορισμένο , αλλά ανύπαρκτο, και έτσι επαγγελματικά επέλεξα τον τομέα της Αρχιτεκτονικής, ο οποίος ήταν συνυφασμένος  με τον τομέα της δημιουργίας, αλλά και πιο ρεαλιστικός στα πλαίσια της χώρας μου», λέει.

Όσο για τη φωτογραφία «την πρώτη κάμερα που απέκτησα ήταν δώρο από το Νονόμου και με αυτή την κάμερα κέρδισα και τον πρώτο μου διαγωνισμό στο σχολείο», διηγείται.

«Από παιδικής ηλικίας εμένα μ ενδιέφεραν αντικείμενα μηχανικής ομορφιάς, εξ ού και το ενδιαφέρον μου για τις κάμερες και τα αυτοκίνητα. Με μια Leicaκάμερα έχεις την εντύπωση ότι το κάθε τι όπως έχει σχεδιαστεί είναι για να λειτουργεί αυτό το εργαλείο με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο...»

 

ΠΗΓΗ: ΠΗΓΗ:Ka-business.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 02 Οκτώβριος 2018 13:21
 

Η ερμηνεία του Δίσκου της Φαιστού

E-mail Εκτύπωση PDF

«Η ερμηνεία του Δίσκου της Φαιστού έχει ξεπεράσει το 50%», λέει ο γλωσσολόγος - ερευνητής Γκάρεθ Όουενς

 

από Ερανιστής

6 Φεβρουαρίου 2018

 

Ο Δίσκος της Φαιστού, που χρονολογείται πιθανόν στον 17ο αι. π. Χ., αποκαλύπτει σταδιακά τα μυστικά του. Ο γλωσσολόγος Δρ. Γκάρεθ Όουενς, που εδώ και 30 χρόνια ζει στην Κρήτη (τα 25 εργάζεται στο ΤΕΙ Κρήτης και τα 10 τελευταία ως συντονιστής του προγράμματος Erasmus+), έχει αφιερώσει τον ερευνητικό χρόνο του στην ερμηνεία του δίσκου. Μάλιστα, σε συνεργασία με τον καθηγητή Φωνητικής στην Οξφόρδη, Τζον Κόουλμαν, έχει προχωρήσει στην «ανάγνωση» του δίσκου σε ποσοστό 99%.

 

?Ÿ ?”???ƒ?????‚ ?„?·?‚ ?¦?±???ƒ?„??? ?????½?±?? ?­?½?± ?±??‡?±?????»???³?????Œ ?????·???± ?±?€?Œ ?„?· ?œ???½?‰?????? ?€?Œ?»?· ?„?·?‚ ?¦?±???ƒ?„??? ?ƒ?„?· ?½?Œ?„???± ?š????„?· ???±?? ?‡????½???»???³?????„?±?? ?€?????±?½?Ž?‚ ?ƒ?„???½ 17?? ?±???Ž?½?± ?€.?§..

 

Ο Δίσκος της Φαιστού είναι ένα αρχαιολογικό εύρημα από τη Μινωική πόλη της Φαιστού
στη νότια Κρήτη και χρονολογείται πιθανώς στον 17ο αιώνα π.Χ..

 

«Διαβάζουμε τον Δίσκο της Φαιστού με τις φωνητικές αξίες της Γραμμικής Β και με τη βοήθεια της συγκριτικής γλωσσολογίας, δηλαδή συγκρίνοντας με άλλες συγγενικές γλώσσες από την ινδοευρωπαϊκή οικογένεια γλωσσών. Το να διαβάζουμε κάτι, όμως, δεν σημαίνει κατανόηση», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Όουενς με αφορμή την ομιλία που θα δώσει στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Β. Κωνσταντίνου 48, Αθήνα www.ekt.gr ) την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου, ώρα 17:30, με τίτλο «Η φωνή του Δίσκου της Φαιστού». Και συμπληρώνει: «Ο Δίσκος της Φαιστού είναι γραμμένος στη μινωική γραφή που καταγράφει τη μινωική γλώσσα. Πρόκειται για το καλύτερο δείγμα "κρητικών ιερογλυφικών", σε εισαγωγικά πάντα, γιατί δεν πρόκειται για το σύστημα γραφής της αρχαίας Αιγύπτου. Είναι λάθος η ονομασία. Ο Δίσκος της Φαιστού είναι και συλλαβική γραφή, όπως είναι η μινωική Γραμμική Α». Παράλληλα, ενημερώνει ότι οι ηχητικές συλλαβές από τον δίσκο έχουν ηχογραφηθεί «γιατί θέλω ο κόσμος να τις ακούσει. Η μινωική δεν είναι μια νεκρή γλώσσα. Κνωσός, Φαιστός, Κρήτη είναι μινωικές λέξεις, όπως και πάρα πολλές ακόμα που χρησιμοποιούνται σήμερα», τονίζει.

 

?Ÿ ?????ƒ?????‚ ?„?·?‚ ?¦?±???ƒ?„??? ?????½?±?? ?†?„???±?³???­?½???‚ ?±?€?Œ ?€?·?»?Œ, ?? ???€???????‚ ???„?±?½ ?±?€?Œ ?„?± ?²?±?ƒ?????Œ?„????± ?…?»?????¬ ?„???… ?œ???½?‰?Š????? ???Œ?ƒ?????…. ?— ???­?ƒ?· ?????¬?????„??Œ?‚ ?„???… ?????½?±?? 15 ?????±?„???ƒ?„?¬ ???±?? ?„?? ???­?ƒ?? ?€?¬?‡???‚ ?„???… 1 ?????±?„???ƒ?„?Œ. ?£?„???‚ ????? ?Œ?ˆ?????‚ ?„???… ?²????ƒ?????½?„?±?? 45 ?????±?†??????„?????¬ ?ƒ????²???»?±, ?€???»?»?¬ ?±?€?Œ ?„?± ???€?????± ?±?½?±?€?±????ƒ?„????½ ????????»?± ?±?½?±?³?½?‰????ƒ?????± ?±?½?„?????????????½?±, ?Œ?€?‰?‚ ?±?½????Ž?€???½???‚ ??????†?­?‚, ?ˆ?¬????±, ?€???…?»???¬, ?­?½?„?????±, ?†?…?„?¬ ??.?±.

Ο δίσκος της Φαιστού είναι φτιαγμένος από πηλό, ο οποίος ήταν από τα βασικότερα υλικά του Μινωϊκού κόσμου. Η μέση διάμετρός του είναι 15 εκατοστά και το μέσο πάχος του 1 εκατοστό. Στις δύο όψεις του βρίσκονται 45 διαφορετικά σύμβολα, πολλά από τα οποία αναπαριστούν εύκολα αναγνωρίσιμα αντικείμενα, όπως ανθρώπινες μορφές, ψάρια, πουλιά, έντομα, φυτά κ.α.

 

Σε ποιο σημείο, όμως, βρίσκεται η ερμηνεία του δίσκου, η επεξήγηση του οποίου παραμένει ένα άλυτο μυστήριο; Ή μήπως όχι και τόσο άλυτο; «Μετά από 10 χρόνια ερευνών, πιστεύω ότι η ερμηνεία του Δίσκου της Φαιστού έχει ξεπεράσει το 50%, ποσοστό που είχα βάλει ως «πήχυ». Δηλαδή, είχα πει στον εαυτό μου ότι θα παρουσίαζα τη δουλειά μου μόνο όταν θα μπορούσα να προσφέρω δοκιμαστική ερμηνεία για τις περισσότερες από τις μισές λέξεις του δίσκου. Και αυτό είναι ένα νέο στοιχείο της έρευνας», επισημαίνει ο κ. Όουενς, ο οποίος δεν φοβάται τις αναθεωρήσεις.

«Όταν κάνω ομιλίες προσπαθώ να κάνω βελτιώσεις. Παλιότερα νόμιζα ότι ο δίσκος αναφερόταν στην έγκυο μητέρα. Τώρα πιστεύω ότι μιλάει για την έγκυο θεότητα, αλλαγή που μοιάζει μικρή, αλλά είναι μεγάλη ως βελτίωση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγώντας περαιτέρω: «Στην αρχή είχα κολλήσει στην α πλευρά του δίσκου, όπου η λέξη I-QE-KU-RJA επαναλαμβάνεται τρεις φορές και θεώρησα ότι αυτή είναι η λέξη - κλειδί για την ερμηνεία του. Είναι η λέξη για την έγκυο θεότητα, όπως πιστεύω. Τώρα στη β πλευρά υπάρχει μια πρόταση που αναφέρεται στη θεότητα αυτή, η οποία είναι γνωστή από τη μινωική Κρήτη», ενημερώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμπληρώνοντας φειδωλά για να μην χαλάσει τις εκπλήξεις της ομιλίας του, ότι «υπάρχουν αρκετές λέξεις στον δίσκο που έχουν σχέση με τη θρησκεία και πιστεύω ότι μας δείχνουν για ποια θεότητα μιλάμε».

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 22 Σεπτέμβριος 2018 10:43 Περισσoτερα...
 

Η ΙΔΕΑ στον Ελληνικό Κόσμο

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Στις 21 Σεπτεμβρίου τα προεόρτια της Βραδιάς του Ερευνητή


Από τη Διόπτρα του Ήρωνα και τον Υδραυλικό Τηλέγραφο, μέχρι τον Παρθενώνα και το Ευπαλίνειο Υδραγωγείο?


vradia-erevniti

 

Όλες οι σημαντικές ανακαλύψεις και τα σπουδαία επιτεύγματα των Αρχαίων Ελλήνων στα πεδία της Επιστήμης και των Τεχνών φιλοξενούνται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ στην έκθεση ΙΔΕΑ που παρουσιάζει την επίδραση και τη συνεισφορά του Αρχαίου Ελληνικού Κόσμου στα θεμέλια της γνώσης και της εξέλιξης του δυτικού πολιτισμού.

vradia-erevniti-1

Την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το πλούσιο εποπτικό υλικό και τις κινούμενες εικόνες (3D animation), τις αφηγήσεις αρχαίων προσώπων, τα ολογράμματα, τους ήχους, τις μικρογραφίες και τα φυσικά μοντέλα των τεχνολογικών ευρημάτων και των έχουμε στις 21 Σεπτεμβρίου στο pre-event της Βραδιάς του Ερευνητή, της μεγάλης γιορτής για την επιστήμη και την έρευνα που διοργανώνεται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 300 πόλεις σε όλη την Ευρώπη.


Η έκθεση απευθύνεται κυρίως σε ομάδες νεανικού και σχολικού κοινού, οικογένειες και μη εξειδικευμένους επισκέπτες, αποτελώντας ένα πολιτιστικό γεγονός για όλους. Με εύληπτο και ψυχαγωγικό τρόπο, μικροί και μεγάλοι μαθαίνουν για τεχνολογικά επιτεύγματα 3.000-2.000 χρόνων και για επιστημονικούς τομείς, που έδωσαν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες των ανθρώπων, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει ανοιχτές προβολές σχετικά με την έρευνα για την πολιτιστική μας κληρονομιά (στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς).
Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου από τις 18:00 μέχρι τις 21:00
Πειραιώς 254, Ταύρος

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΘΕΜΑ


Η είσοδος σε όλες τις δράσεις είναι δωρεάν.

Info

Λόγω του περιορισμένου αριθμού των θέσεων για τις προβολές είναι απαραίτητη η προ-κράτηση (Τ. 212 254 0000).

Για περισσότερες πληροφορίες ενημερωθείτε από τη σελίδα www.hellenic-cosmos.gr και τη σελίδα στο Facebook/Ελληνικός Κόσμος - Hellenic Cosmos

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 06 Δεκέμβριος 2018 15:46
 


Σελίδα 7 από 152

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1932

Εφευρίσκεται το υλικό πολαρόϊντ.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου