Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

12ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1η Ανακοίνωση

Η Περιφερειακή Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

σε συνεργασία με

το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ)

και το Σωματείο «Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. (πρώην Φίλοι Τ.Μ.Θ)»

διοργανώνουν το

12ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

με θεματικούς άξονες: Εφαρμογές για υπολογιστές, έξυπνες συσκευές

και Διαδίκτυο-Εκπαιδευτική Ρομποτική

που θα διεξαχθεί

7-10 Απριλίου 2020

στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου»

ΝΟΗΣΙΣ  - Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας

Έγκριση του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων

(σχετική άδεια ΥΠΑΙΘ Φ15.1/7914/Δ2  - 21/1/2020)

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών ? Τομέας Μακεδονίας Θράκης


 



 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 12ου ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ? 1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ?  13/1/2020

http://www.math-syn-pli.gr


 


Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 05 Φεβρουάριος 2020 10:22 Περισσoτερα...
 

Τα 9 κορυφαία μουσεία της Βιέννης

E-mail Εκτύπωση PDF

Jun 15, 2018

Γνωρίστε νέους κόσμους μέσα στα θαυμάσια μουσεία της Βιέννης και διευρύνετε το μυαλό σας, μαθαίνοντας για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων ? την ιστορία της τέχνης, του πολιτισμού και της ειρήνης. Η πόλη αυτή αποτελεί το επίκεντρο του πολιτισμού και θεωρεί την εκπαίδευση για την κοινωνία εξαιρετικά σημαντική. Επωφεληθείτε από τον ενθουσιασμό της για μάθηση κάνοντας ένα ταξίδι σε κάποια από αυτά τα κορυφαία μουσεία. Παρόλο που το Museumsquartier είναι μια προφανής επιλογή, πολλά συναρπαστικά μέρη βρίσκονται και έξω απ? αυτό.

Μουσείο Λεοπόλδου (Leopold museum)

Τα κύρια στοιχεία του μουσείου Leopold είναι τα κλασσικά αυστριακά καλλιτεχνικά έργα, με μερικά από τα έργα των Gustav Klimt, Egon Schiele και Oskar Kokoschka. Αποτελεί μέρος του διάσημου MuseumsQuartier (του τετραγώνου των μουσείων που βρίσκεται στο κέντρο της Βιέννης) και είναι ένα από τα καλύτερα για να επισκεφθείτε στην πλατεία. Το εξωτερικό του κτιρίου μπορεί επίσης να κεντρίσει το ενδιαφέρον αυτών που ασχολούνται ή είναι λάτρεις της αρχιτεκτονικής, καθώς είναι φωτεινό και αυταρχικό χτισμένο με ασβεστόλιθο λευκού κελύφους από τον ποταμό Δούναβη.



Egon Schiele (1890-1918) ? Mother with two children ll

Μουσείο εφαρμοσμένων τεχνών (Museum of Applied Arts)

Συχνά αναφέρεται ως MAK, το μουσείο αυτό στεγάζει μια παράξενη ποικιλία αναφερόμενη στις τέχνες που θα ευχαριστήσουν και θα εξιτάρουν. Μια ποικιλία εκθέσεων διοργανώνεται όλο το χρόνο σχετικά με την αρχιτεκτονική, το σχέδιο και τη μόδα. Μια καλή μέρα επίσκεψης είναι το βράδυ της Τρίτης όπου όλα τα εκθέματα είναι ανοιχτά προς το κοινό δωρεάν.

Περισσoτερα...
 

Αλλαγές στην καθημερινότητά μας από τις τεχνολογίες του «έξυπνου κόσμου»

E-mail Εκτύπωση PDF

Μεγάλες αλλαγές, που θα αρχίσουν πρακτικά πλέον προς το τέλος του 2020 να γίνονται αισθητές και στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας στην πράξη τον καλούμενο «έξυπνο κόσμο», θα έχουν οι νέες τεχνολογίες που έκαναν την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουν εφαρμογές μέχρι σήμερα κυρίως σε πιλοτικό στάδιο.

ΤοΒΗΜΑ Team

26.01.2020, 09:29

 

Αλλαγές στην καθημερινότητά μας από τις τεχνολογίες του «έξυπνου κόσμου» | tovima.gr

 

Οι αλλαγές που έχουν ήδη έχουν ξεκινήσει διεθνώς και στη χώρα μας πηγάζουν από το Internet of Things, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, σε συνδυασμό με την εμπορική έλευση των νέων δικτύων κινητών επικοινωνίας πέμπτης γενιάς (5G).

Με απλά λόγια, σταδιακά θα δίνεται η δυνατότητα διασύνδεσης κάθε συσκευής που υπάρχει γύρω μας με το διαδίκτυο ή τοπικά δίκτυα, καθώς και με άλλες συσκευές και ταυτόχρονα με το έξυπνο κινητό τηλέφωνο (smartphone).

Ειδικότερα, η ανάπτυξη της νέας γενιάς δικτύων κινητών επικοινωνιών 5G αλλά και του 4G σε ορισμένες περιπτώσεις θα επιτρέπει δικτύωση συσκευών και διαδικτύου σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων διεθνώς μπορεί να δημιουργήσει έως το 2021 αξία περίπου 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα έσοδα, εξοικονόμηση πόρων και κέρδος από την βελτίωση στην παραγωγικότητα.

Οι βάσεις για τον «έξυπνο κόσμο» έχουν τεθεί

Οι βάσεις για τη δημιουργία του «έξυπνου κόσμου» έχουν ήδη τεθεί και στη χώρα μας, καθώς «έξυπνα» προϊόντα κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο στην ελληνική αγορά.

Έξυπνα προϊόντα και συσκευές οικιακής χρήσης που μπορούν να συνδεθούν με το έξυπνο κινητό, διαθέτοντας τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), όπως πλυντήρια, ψυγεία, καφετιέρες, φούρνοι, λαμπτήρες, συναγερμοί, θερμοσίφωνες, θερμοστάτες και δεκάδες ακόμη διατίθενται από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στην Ελλάδα και έχουν αρχίσει και έχουν ζήτηση.

Με τον τρόπο αυτόν, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, τίθενται πλέον οι βάσεις για τη δημιουργία του «έξυπνου σπιτιού», που όλα θα ελέγχονται από το κινητό και πολλές λειτουργίες θα γίνονται πλέον αυτοματοποιημένα και από απόσταση, με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να χρειάζεται η μεσολάβηση του ανθρώπου.

Το έξυπνο σπίτι, καθώς δημιουργείται, θα ρυθμίζει, μεταξύ άλλων, αυτόματα θερμοκρασίες, φωτισμό, θα στέλνει απευθείας παραγγελίες από το ψυγείο στο σούπερ μάρκετ, ανάλογα με τον προγραμματισμό που έχει λάβει, θα έχει αισθητήρες στους τοίχους του σπιτιού που θα εντοπίζουν υγρασία και μούχλα πριν εμφανιστεί και θα στέλνουν σήμα στον υδραυλικό που θα είναι δικτυωμένος με το σπίτι και πολλά ακόμη.

Την ίδια στιγμή όμως δημιουργείται και η «έξυπνη πόλη».

Η «έξυπνη» στάση που δίνει πληροφορίες στο κινητό για την ώρα άφιξης του λεωφορείου ήδη υπάρχει, «έξυπνα» αυτοκίνητα που συνομιλούν με τους οδηγούς επίσης κυκλοφορούν στους δρόμους.

Σταδιακά όλα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, θα υπάρχουν παντού αισθητήρες που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από παντού και προς παντού, με αποτέλεσμα πολλά από όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα να πραγματοποιούνται αυτόματα.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ ? ΜΠΕ ο διευθυντής μάρκετινγκ του «Κωτσόβολου», Kώστας Σταματάκης, όλες πλέον οι συσκευές γίνονται «έξυπνες», από τις μικρότερες έως τις μεγαλύτερες, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «τολμώντας να πω και από τις φθηνότερες», και όλα αυτά με έναν τελείως «φυσικό» τρόπο.

«Όλοι οι μεγάλοι αλλά και μικρότεροι κατασκευαστές επανασχεδιάζουν ή αναβαθμίζουν τις συσκευές που διαθέτουν, προσθέτοντας hardware, software και συνδεσιμότητα, και έτσι καθιστούν τις συσκευές ικανές να επικοινωνούν και να διαδρούν με τους χρήστες τους αλλά και με παρόχους υπηρεσιών. Ο ρυθμός εισόδου τέτοιων συσκευών στην αγορά είναι τόσο γρήγορος, που οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμα αφομοιώσει ή -σε ορισμένες περιπτώσεις- καν φανταστεί τα οφέλη που μπορούν να έχουν. Υπάρχουν ακόμα και περιπτώσεις που οι νέοι κάτοχοι τέτοιων συσκευών δεν γνωρίζουν καν ότι αυτές έχουν τέτοιες δυνατότητες. Αλλά και οι κατασκευαστές προσαρμόζουν συνεχώς τη διάδραση, την εμπειρία και τις δυνατότητες των συσκευών τους, ώστε να έρθουν πιο κοντά στις ανάγκες των καταναλωτών» αναφέρει ο κ. Σταματάκης.

Επισημαίνει επίσης ότι «υπάρχουν κατηγορίες συσκευών που είναι αρκετά ή πολύ ώριμες όσον αφορά το βαθμό αποδοχής ή ζήτησης του κοινού, όπως π.χ. τα έξυπνα κινητά και οι τηλεοράσεις, και άλλες που ακόμα αναζητούν το δρόμο για να μπουν μέσα στο σπίτι, στην επιχείρηση μας, στη ζωή μας».

«Σε λίγο καιρό δε θα μπορούμε να ξεχωρίσουμε την τεχνολογία από τη ζωή μας, γιατί η πρώτη θα έχει ενσωματωθεί πλήρως σε αυτή. Και η τεχνολογία κρίνεται όμως. Και στην πορεία θα κριθεί από το πόσο καλύτερη μπορεί να κάνει τη ζωή μας» προσθέτει.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Ιανουάριος 2020 22:30 Περισσoτερα...
 

Η μαθηματική εξίσωση που έχει βάλει φωτιά στο twitter

E-mail Εκτύπωση PDF

Μια εξίσωση έφερε τα πάνω ? κάτω στην κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter

 

 

View image on Twitter

 

05.08.2019

Μια εξίσωση έφερε τα πάνω ? κάτω στην κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter

Ένας χρήστης ανέβασε την εξίσωση 8 ? 2(2+2) και ζήτησε τις απαντήσεις των χρηστών.

Αρκετοί υποστήριξαν ότι η σωστή απάντηση για το αποτέλεσμα είναι 16. Πολλοί όμως διαφώνησαν και επέμεναν ότι η απάντηση είναι 1.

Τότε ξεκίνησαν και οι έντονες συγκρούσεις μεταξύ των μαθηματικών, οι οποίοι συνήθως διακρίνονται για την μετριοπάθεια τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όλο το Twitter συμφώνησε ότι για να λυθεί η εξίσωση πρέπει να ξεκινήσει κανείς πρώτα από ό,τι βρίσκεται μέσα στην παρένθεση.

Έτσι 2+2=4. Άρα το επόμενο βήμα είναι 8?2?4. Και εδώ ξεκίνησαν τα προβλήματα. Όταν κάποιος έχει μία διαίρεση και έναν πολλαπλασιασμό με ποιο πρέπει να ξεκινήσει. Αν κάνουμε πρώτα την διαίρεση τότε έχουμε 4?4 = 16. Εάν όμως, κάνουμε πρώτα τον πολλαπλασιασμό τότε έχουμε 8?8 = 1.

Ποια είναι η σωστή λύση τελικά;

Σχετικό κείμενο έγραψε στους New York Times και ο καθηγητής μαθηματικών στο Κορνέλ, Steven Strogatz.

Όπως αναφέρει, εξηγώντας ότι η σωστή απάντηση είναι το 16, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πάντα προηγείται η παρένθεση, μετά έρχονται ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση και στο τέλος η πρόσθεση και η αφαίρεση.

Ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση έχουν την ίδια προτεραιότητα. Άρα τι κάνουμε πρώτα από αυτά; Ξεκινάμε από όποια πράξη είναι από αριστερά και συνεχίζουμε προς τα δεξιά.

Το ίδιο ισχύει και με την πρόσθεση και την αφαίρεση, που επίσης έχουν -μεταξύ τους- την ίδια προτεραιότητα: ξεκινάμε τις πράξεις από αριστερά προς τα δεξιά.

 

Τι είναι το πρόβλημα Φυσικής

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Είναι γεγονός ότι σήμερα η διδασκαλία της Φυσικής ταυτίζεται με εκμάθηση τεχνικών πάνω σε λύσεις προβλημάτων, χωρίς να υπάρχει η φροντίδα της εξοικείωσης των μαθητών με τη μέθοδο και τη φυσιογνωμία της επιστήμης στην οποία εμπλέκεται το εμπειρικό με το μαθηματικό και το αφηρημένο. Δεν δίνεται έμφαση στην κατανόηση των αρχών και των νόμων του προβλήματος, των διαδικασιών εκείνων που στοχεύουν ευρύτερα στην κατανόηση των φαινομένων στα οποία αναφέρεται το πρόβλημα.

Έτσι η αξία της διδασκαλίας της Φυσικής μέσω του προβλήματος υποβαθμίστηκε, αν και είναι ένα διδακτικό εργαλείο υψηλών προδιαγραφών, γιατί η δυνατότητα του διδασκομένου να το αντιμετωπίζει απορρέει από το ότι έχει κατανοήσει τις έννοιες και τους νόμους της Φυσικής.

Σύμφωνα με τον Κασσέτα (2004:σελ.275) κάθε πρόβλημα στη Φυσική είναι ένα μικρό συνήθως κείμενο, που συνοδεύεται κάποτε και από σχήμα, και το οποίο οφείλει να περιέχει αποσαφηνισμένα δεδομένα και ζητούμενα. Το πρόβλημα οικοδομείται πάνω στη λογική των ειδικών οδών της σκέψης που οδηγούν στη λύση του. Η αξιοποίησή του στη διδασκαλία της Φυσικής μπορεί να το κάνει εργαλείο ικανό να συμβάλλει σε διδακτικούς στόχους κατανόησης και εφαρμογής.

Η λύση ενός προβλήματος απαιτεί από αυτόν που την επιδιώκει να είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζει το γενικότερο φαινόμενο
  • Να το μετατρέπει στη γλώσσα της Φυσικής
  • Να μπορεί να επιλέγει τις κατάλληλες έννοιες και τα κατάλληλα σύμβολα
  • Να μπορεί να επιλέγει τους φυσικούς νόμους που πρέπει να επικαλεστεί
  • Να είναι σε θέση να τους εφαρμόζει καταγράφοντας τις σχετικές εξισώσεις.
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 25 Ιανουάριος 2020 13:06 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 5 από 187

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1947

Η τηλεόραση μπαίνει στα σπίτια των Αμερικανών.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου