Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Τι γνωρίζουμε για τη δημιουργία του Κόσμου

E-mail Εκτύπωση PDF

Πώς δημιουργήθηκε ο Κόσμος; Πάντα οι άνθρωποι ζητούσαν να το μάθουν και οι απαντήσεις προέρχονταν από όλες τις πλευρές: από τη θρησκεία, την παράδοση, τη φιλοσοφία, το μυστικισμό και την επιστήμη.

 

Εισαγωγή

 

Πώς δημιουργήθηκε ο Κόσμος; Πάντα οι άνθρωποι ζητούσαν να το μάθουν και οι απαντήσεις προέρχονταν από όλες τις πλευρές: από τη θρησκεία, την παράδοση, τη φιλοσοφία, το μυστικισμό και την επιστήμη.

Παρόλο που αυτό δεν φαίνεται σαν πρόβλημα που επιδέχεται επιστημονική μέτρηση, έχει οδηγήσει τους επιστήμονες να δημιουργήσουν λύσεις με συναρπαστικές ιδέες και παρατηρήσεις: το Big Bang, την έννοια του πληθωρισμού, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου αποτελείται από σκοτεινή ύλη και σκοτεινή ενέργεια που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε, και πολλές άλλες ιδέες.

Φυσικά οι επιστήμονες δεν μπορούν να ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν την οριστική αλήθεια. Αλλά μπορούμε να προσεγγίσουμε το θέμα από επιστημονική άποψη και να δούμε τι μπορούμε να ανακαλύψουμε. Πώς γίνεται αυτό; Κατ ?αρχάς, να κοιτάξουμε τα δεδομένα. Χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία, έχουμε πολύ περισσότερες πληροφορίες από ό,τι είχαν οι άνθρωποι τα προηγούμενα χρόνια, στην ίδια ερώτηση. Τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε επιστημονικές μεθόδους και τεχνικές για την ανάλυση των δεδομένων, να τα οργανώσουμε με ένα συνεκτικό τρόπο και να προσπαθήσουμε να εξάγουμε μια απάντηση. Αυτή η διαδικασία και τα κύρια πορίσματά της περιγράφονται παρακάτω.

Η ιδέα της δημιουργίας προσλαμβάνει μια ιδιαίτερη και συγκεκριμένη έννοια στο επιστημονικό πλαίσιο, και δεν πρέπει να συγχέεται με την έννοια της "δημιουργίας εκ του μηδενός» που συναντάμε στη μεταφυσική ή σε μονοθεϊστικές θεολογίες. Στη στενή και πιο συχνή χρησιμοποιούμενη έννοια της, σημαίνει τις προδιαγραφές που πρέπει να υπήρχαν στο σύμπαν στον αρχικό χρόνο, μαζί με τους νόμους της φυσικής οι οποίοι έχουν εξελιχθεί από αυτή την αρχική κατάσταση μέχρι σήμερα.

Η αρχική κατάσταση μπορεί να είναι ή μπορεί να μην είναι κατά προσέγγιση κλασική ή κβαντική και οι νόμοι της εξέλιξης μπορεί να περιλαμβάνουν εξισώσεις της κβαντομηχανικής ή της κλασικής φυσικής.

Μερικές φορές ο προσδιορισμός της αρχικής κατάστασης είναι μόνο στατιστικός, που επιλέγεται από κάποιο σύνολο καταστάσεων με μία καθορισμένη πιθανότητα. Στην περίπτωση αυτή, η ιδέα μιας αρχικής κατάστασης αντικαθίσταται από ένα σύνολο πιθανών αρχικών καταστάσεων και η κατανομή πιθανοτήτων σε αυτόν. Ακόμα και όταν ο Stephen Hawking περιγράφει τη δημιουργία του Σύμπαντος από το "τίποτα" η διαδικασία περιλαμβάνει τον προσδιορισμό ορισμένων αρχικών συνθηκών για την κβαντική κυματοσυνάρτηση.

Έτσι, προκειμένου να συζητήσουμε για τη δημιουργία, χρειαζόμαστε να εξετάσουμε ποιές μπορεί να ήταν οι αρχικές συνθήκες. Έτσι, η επιστημονική έννοια της «Δημιουργίας» είναι στην πραγματικότητα μια μαθηματική περιγραφή με εξισώσεις και αρχικές συνθήκες μιας «φυσικής αρχής» ή μια «εμφάνιση από κάτι».

Το σύμπαν σήμερα

Επειδή θέλουμε να γνωρίζουμε αν το σύμπαν είχε μια αρχή και αν ναι, πώς ξεκίνησε το σύμπαν, θα βοηθούσε να κατασκευάσουμε μια εικόνα του πρώιμου σύμπαντος ? πώς θα ήταν στις πρώτες ? πρώτες στιγμές του; Το καταφέρνουμε εξετάζοντας το σύμπαν σήμερα. Γνωρίζουμε πολλά για τους νόμους της φύσης σήμερα, και έχουμε πολλές ενδείξεις ότι δεν έχουν αλλάξει στη διάρκεια της ζωής του σύμπαντος. Έτσι, μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε για να κατασκευάσουμε μια εικόνα του πρώιμου σύμπαντος.

Μπορούμε να δούμε το σύμπαν σήμερα ? το περιεχόμενο, το μέγεθος καθώς και την ανάπτυξη του ? και να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια προέκταση προς τα πίσω. Ένας άλλος συμπληρωματικός τρόπος μάθησης σχετικά με την κατάσταση του σύμπαντος στις πρώτες στιγμές βασίζεται στη θεωρία σχετικότητας του Αϊνστάιν. Αυτή η θεωρία μας λέει ότι το φως που έρχεται έπρεπε να ταξιδέψει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Έτσι, το φως που παρατηρούμε σήμερα από απομακρυσμένες πηγές εκπέμφθηκε όταν το Σύμπαν ήταν πολύ νεότερο, κι έτσι προσφέρει πληροφορίες για μια στιγμή που πολύ καιρό πριν.

Όταν κοιτάξετε τον κόσμο σήμερα, τι θα βρείτε; Ξεκινάμε με το τι μπορούμε να δούμε. Αποδεικνύεται ότι δεν μπορούμε να δούμε πολλά! Πολύ μικρό μέρος του σύμπαντος είναι η ορατή ύλη, στην πραγματικότητα, περίπου πέντε τοις εκατό μόνο. Αυτή αποτελείται από αστέρια και αέρια (κυρίως υδρογόνου), όλα συνδέονται μεταξύ τους με τη βαρύτητα μέσα σε γαλαξίες. Οι γαλαξίες επίσης συνδέονται μεταξύ τους, οργανωμένοι σε ομάδες.

Κλίμακες μήκους στο Σύμπαν

  • Μια χρήσιμη μονάδα είναι η απόσταση παρσέκ, η οποία είναι η τυπική απόσταση μεταξύ των άστρων.
  • 1pc = 3,26 έτη φωτός ? περίπου 30 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα.
  • τυπικό μέγεθος γαλαξία: 10 Kiloparsec, ή 30.000 έτη φωτός.
  • απόσταση μεταξύ των γαλαξιών: 500 Kpc, ή περίπου 1,5 εκατομμύρια έτη φωτός.
  • απόσταση από το πλησιέστερο γαλαξιακό σμήνος: 20 Mpc (εκατομμύρια παρσέκ)
  • μέγεθος του ορατού σύμπαντος: 10 Gpc (1 gigaparsec είναι ένα δισεκατομμύριο παρσέκ), περίπου 30 δισεκατομμύρια έτη φωτός.
  • Η πυκνότητα του είναι μόνο 1,4?10-29 gr/cm3

Τα αστέρια είναι σφαιρικά σώματα που αποτελούνται κυρίως από υδρογόνο. Ένα αστέρι εκπέμπει φως, επειδή έχει ένα φυσικό πυρηνικό αντιδραστήρα μέσα του, που καίει με σταθερή ?καύση? το υδρογόνο. Υπάρχουν περίπου εκατό δισεκατομμύρια αστέρια σε έναν γαλαξία, και εκατοντάδες δισεκατομμύρια γαλαξίες στο ορατό σύμπαν ? που έχουν συνολικά 10.000.000.000.000.000.000.000 άστρα. Οι γαλαξίες περιστρέφονται με μια εκπληκτική ταχύτητα, μία πλήρη περιστροφή κάθε εκατό εκατομμύρια χρόνια.

Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολύ περισσότερα αστέρια από τους κόκκους της άμμου στις ακτές μας!

  • Το μέσο μέγεθος ενός κόκκου άμμου είναι 1 mm. έτσι υπάρχουν ένα δισεκατομμύριο κόκκοι άμμου ανά τετραγωνικό μέτρο.
  • Σε ένα χιλιόμετρο θαλάσσιας ακτής υπάρχουν περίπου δέκα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα ? δηλαδή περίπου 1013 κόκκους άμμου.
  • Η χώρα μας έχει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα αιγιαλού ? 1017κόκκους της άμμου! Το νούμερο αυτό είναι επτά τάξεις μεγέθους (ένα εκατομμύριο φορές) μικρότερο από το ποσό των αστεριών στον ουρανό.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 30 Μάιος 2018 08:43 Περισσoτερα...
 

Τιμάμε τον S.p.l. Sorensen: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τον Δανό που επινόησε την κλίμακα PH

E-mail Εκτύπωση PDF

Το Doodle της Google έχει ένα ξεχωριστό παιχνιδάκι σήμερα και εμείς αναζητάμε περισσότερες λεπτομέρειες

Λευτέρης Σαββίδης

29 Μαΐου 2018

Αποτέλεσμα εικόνας για S.P.L. S?rensen

Ο Δανός επιστήμονας, S.p.l. Sorensen, είναι ο άνδρας που σύστησε στον κόσμο την κλίμακα μέτρησης pH και το πρόσωπο που επέλεξε για το σημερινό της Doodle, η μηχανή αναζήτησης της Google. Ήταν εκείνος που επινόησε στις αρχές του 20ου αιώνα την κλίμακα μέτρησης οξύτητας ή αλκαλικότητας, η οποία αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για μια σειρά από δραστηριότητες σήμερα.

Τι είναι το pH;

Διαβάζουμε στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια: Το pH αποτελεί μέτρο οξύτητας ή αλκαλικότητας μιας χημικής ουσίας, εξ ου και αναφέρεται ως ενεργός οξύτητα.

Η έννοια και η κλίμακα του pH επινοήθηκε, όπως προείπαμε, το 1909 από το Δανό χημικό Σέρενσεν (S?ren Peter Lauritz Sorensen), επικεφαλής του χημικού τμήματος του εργαστηρίου Carlsberg.

Η ενεργός οξύτητα ή pH (προφέρεται πεχά) είναι ένας εύχρηστος τρόπος έκφρασης της συγκέντρωσης των ιόντων υδρογόνου πιο σωστά των κατιόντων υδροξωνίου (H3O+) σε ένα υδατικό διάλυμα.

Στους 25 °C, η κλίμακα pH κυμαίνεται από 0 έως 14 και χρησιμοποιείται ευρέως για τον προσδιορισμό της οξύτητας ενός διαλύματος. Διαλύματα για τα οποία η τιμή του pH είναι μικρότερη από 7 χαρακτηρίζονται ως όξινα, ενώ διαλύματα με pH μεγαλύτερο από 7 χαρακτηρίζονται αλκαλικά.

Tέλος, τα διαλύματα με pH=7 ονομάζονται ουδέτερα. Στο διπλανό πίνακα εμφανίζονται οι τιμές του pH για τα διαλύματα ορισμένων ουσιών που χρησιμοποιούνται συχνά.

Για τα περισσότερα διαλύματα η τιμή του pH βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο 0 και το 14, ακριβέστερα μεταξύ 1 και 13 αφού οι μετρήσεις pH στα άκρα της κλίμακας εμπεριέχουν μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας. Παρόλ' αυτά, ιδιαίτερα όξινα ή αλκαλικά διαλύματα είναι δυνατόν θεωρητικά να έχουν pH μικρότερο από 0 ή μεγαλύτερο από 14. Κάτι τέτοιο δεν αντιτίθεται στο μαθηματικό ορισμό του pH, το οποίο ως λογαριθμική συνάρτηση μπορεί θεωρητικά να παίρνει οσοδήποτε μικρές και οσοδήποτε μεγάλες τιμές. Εντούτοις, αρνητικές τιμές pH αντιτίθενται στον "χημικό" ορισμό του pH και δε μπορούν να μετρηθούν με πεχάμετρο επειδή τέτοια πολύ πυκνά διαλύματα περιέχουν λίγο νερό και συνεπώς δεν είναι πλέον "υδατικά διαλύματα".

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 29 Μάιος 2018 14:18 Περισσoτερα...
 

ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/5/2018

E-mail Εκτύπωση PDF

GDPR: Τι αλλάζει με την προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει



Από τις 25 Μαίου ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα/Φωτογραφία: Pixabay

Από τις 25 Μαίου ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα - Φωτογραφία: Pixabay


Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα, τι αλλάζει από τις 25 Μαΐου και γιατί είναι σημαντικό οι χρήστες του διαδικτύου να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους;

Απαντήσεις για τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα τεθεί σε εφαρμογή από την Παρασκευή δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσει τα δικαιώματα που απορρέουν από τα νέα δεδομένα.

Στις 25 Μαΐου 2018 αρχίζει η εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, δηλαδή ο Κανονισμός για τη Γενική Προστασία Δεδομένων. Η νομοθεσία αυτή απαιτεί όλοι οι φορείς και οι δημόσιοι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα με διαφάνεια και ορθότητα. Ενδυναμώνει το δικαιώματά μας και εφαρμόζεται σε όλους τους φορείς, όπου κι αν είναι η βάση τους, εφόσον διαχειρίζονται δεδομένα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα;

Κάθε πληροφορία, που δίνει τη δυνατότητα αναγνώρισής μας, είτε άμεσα, είτε έμμεσα π.χ. το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, το email μας, η τοποθεσία μας, το ιστορικό περιήγησής μας. Επίσης περιλαμβάνουν διαδικτυακούς μηχανισμούς αναγνώρισης, όπως η διεύθυνση IP, ή τα cookies, που αποθηκεύονται, στο φυλλομετρητή μας και οι οποίοι χρησιμοποιούνται, για να μας συνδέσουν, με τις συσκευές, ή τις υπηρεσίες, που χρησιμοποιούμε.

Ποια είναι τα δικαιώματά μας;

Έχουμε δικαίωμα:

  • Να πληροφορούμαστε, με ξεκάθαρο και εύκολα κατανοητό τρόπο, για το πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά μας δεδομένα, καθώς και ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται, από ποιόν και για ποιους σκοπούς.
  • Να έχουμε πρόσβαση, στα δεδομένα μας, που ένας φορέας διατηρεί και να αποκτήσουμε αντίγραφό τους.
  • ΝΑ διορθώσουμε λανθασμένα δεδομένα μας.
  • Να ζητήσουμε διαγραφή των δεδομένων μας.
  • Να ζητήσουμε, είτε προσωρινή, είτε μόνιμη αναστολή χρήσης των δεδομένων μας.
  • Να λάβουμε τα δεδομένα μας, σε τέτοια μορφή, που να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε κάπου αλλού.
  • Να εναντιωθούμε, σε αυτοματοποιημένες αποφάσεις, που βασίζονται στα προσωπικά μας δεδομένα και οι οποίες μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά (π.χ. αξιολόγηση και απόρριψη δανείου).
  • Να ενημερωθούμε, αν τα δεδομένα μας χάθηκαν, ή κλάπηκαν.

Οι φορείς πρέπει να σχεδιάζουν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους, με τρόπο φιλικό, προς την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής, από την αρχή. Τα δεδομένα μας πρέπει να προστατεύονται, από τη στιγμή της αρχικής τους χρήσης, από εμάς. Οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις πρέπει να είναι οι πλέον «φιλικές», προς την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής.

Όταν μας ζητείτε η άδεια να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα μας, αυτό πρέπει να γίνεται, με ξεκάθαρο και άμεσο τρόπο. Η συναίνεση μας πρέπει να είναι αδιαμφισβήτητη, συγκεκριμένη, βασισμένη σε πληροφόρηση και να δίνεται, ελεύθερα. Αυτό σημαίνει:-Πρέπει να λάβουμε πληροφόρηση, σε τι συγκεκριμένα θα συναινέσουμε και να έχουμε πραγματικές επιλογές.

Όταν π.χ, χρησιμοποιούμε, ή υπογράφουμε σύμβαση, για μια υπηρεσία, δεν πρέπει να μας ασκείται πίεση να συναινέσουμε, στη χρήση, περισσότερων προσωπικών μας δεδομένων, από αυτά, που είναι απαραίτητα, για να λάβουμε τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το αίτημα, για τη συναίνεση μας, δεν πρέπει να «κρύβεται», μέσα σε μακροσκελείς και δυσνόητους όρους και συνθήκες, ή σε κείμενα γενικά για τις πολιτικές προστασίας ιδιωτικής ζωής. Πρέπει να γίνεται αντιληπτό, ξεκάθαρα και άμεσα.

-Οι φορείς δεν έχουν το δικαίωμα να θεωρήσουν τη συναίνεση μας δεδομένη. Η συναίνεση πρέπει να είναι μια ξεκάθαρη δική μας ενέργεια. Η μη αντίδραση, ή απλή περιήγηση, σε μια ιστοσελίδα, δε μπορεί να θεωρείται συναίνεση.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 24 Μάιος 2018 10:45 Περισσoτερα...
 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

E-mail Εκτύπωση PDF


Στην κλασική Αθήνα ένα μεγάλο μέρος του αντρικού πληθυσμού γνώριζε γραφή και ανάγνωση, όπως προκύπτει από τις σχετικές αναφορές στα έργα του Αριστοφάνη. Στο τελευταίο τέταρτο του 5ου αιώνα π.X. δεν υπήρχαν αναλφάβητοι στα πρόσωπα των κωμωδιών του. Ακόμη και ο χωρικός Στρεψιάδης στις Νεφέλες και ο αλλαντοπώλης Αγοράκριτος στους Ιππής γνώριζαν γράμματα. Παρ' όλα αυτά μαρτυρούνται και οι περιπτώσεις αναλφαβητισμού, όπως ενός Αθηναίου που το 482 π.Χ. ζήτησε από τον ίδιο τον Αριστείδη να γράψει το όνομά του πάνω στο όστρακο του οστρακισμού, καθώς εκείνος δε γνώριζε γραφή. Δεν υπάρχουν αναφορές στην εκπαίδευση των γυναικών, αν και ορισμένες ήταν εγγράμματες.

Η εκπαίδευση ήταν ελεύθερη και είχε αφεθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Παρ' όλα αυτά, οι αθηναϊκοί νόμοι καθόριζαν τις ώρες λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, τον αριθμό και τις ηλικίες των μαθητών και επέβαλλαν κρατικό έλεγχο στους δασκάλους. Είναι ενδιαφέρον ότι ο δάσκαλος δεν κρινόταν σε ζητήματα που άπτονταν του γνωστικού του πεδίου αλλά σε θέματα συμπεριφοράς. Οι ημέρες της σχολικής αργίας εξαρτώνταν από τον κύκλο του ετήσιου εορτολογίου και οι περισσότερες ήταν συγκεντρωμένες στη διάρκεια του μήνα Ανθεστηριώνα (Φεβρουαρίου).

 

H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.

Οι μαθητές που προέρχονταν από εύπορες οικογένειες συνοδεύονταν στο σχολείο από τον παιδαγωγό, έναν έμπιστο δούλο. Αυτός μετέφερε τις κερωμένες πλάκες, την πένα, τα βιβλία και την κιθάρα ή τον αυλό του μαθητή και συχνά παρέμενε στην αίθουσα διδασκαλίας για όσο διάστημα το παιδί βρισκόταν εκεί. Τέλος, βοηθούσε το μαθητή στη μελέτη του.

 

 

 

 

Περισσoτερα...
 

Η σκοτεινή πλευρά του Ήλιου

E-mail Εκτύπωση PDF


?— ?ƒ?????„?????½?? ?€?»???…??¬ ?„???… ?‰?»?????…

 

Συνεντεύξεις: Σωτήρης Σκουλούδης, Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
Κάμερα: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος
Μοντάζ: Μάριος Τρίμπαλης, Αποστόλης Μαρούσης, Νίκος Στρατηγός


 

Από τις απαρχές του κόσμου ο άνθρωπος λάτρεψε τον ήλιο σαν Θεό. Τον τίμησε χτίζοντας μεγαλοπρεπείς ναούς και πρόσφερε θυσίες για την εύνοιά του. 

Το άστρο μας αποτελεί τη μοναδική πηγή ενέργειας για τη συντήρηση της ζωής στη Γη με σημαντικές επιδράσεις στον άνθρωπο, τόσο βιολογικές όσο και ψυχολογικές. Ωστόσο ο ήλιος έχει ακόμη μία πλευρά, πιο σκοτεινή και επικίνδυνη.

Μία πλευρά που όταν βγαίνει στην επιφάνεια τον μετατρέπει από ζωοδότη σε εν δυνάμει καταστροφέα. Ο λόγος για τις ηλιακές καταιγίδες, για τεράστιες δηλαδή εκρήξεις πλάσματος σε μορφή ηλιακής ενέργειας που, ανάλογα με την έντασή τους, θα μπορούσαν να βυθίσουν τον πλανήτη στο σκοτάδι για μήνες ή ακόμα και για χρόνια, γυρίζοντας την ανθρωπότητα ακόμη και δύο αιώνες πίσω...

 


 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 23 Μάιος 2018 11:34 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 3 από 139

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1969

Ο Νιλ αρμστρονγκ είναι ο πρώτος άνθρωπος, που περπάτησε πάνω στη Σελήνη.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου