Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Σαν σήμερα 17 Δεκεμβρίου 1907. Η πρώτη πτήση αεροσκάφους με μηχανή

E-mail Εκτύπωση PDF

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΚΔΕΜΤ . ΝΟΗΣΙΣ

 

Το Δεκέμβριο του 1903 ο Wilbur και ο Orville Η πρώτη πτήση αεροσκάφους με μηχανή είναι έτοιμοι για την πρώτη τους πτήση με αεροσκάφος που φέρει μηχανή, το Wright Flyer που οι ίδιοι έχουν επινοήσει και κατασκευάσει. Η ημερομηνία που έχουν επιλέξει είναι η 14 Δεκεμβρίου, την ημέρα που συμπληρώνονταν 121 χρόνια από την πρώτη επανδρωμένη πτήση με το αερόστατο των αδελφών Montgolfier.

O Wilbur επιχειρεί την πρώτη απογείωση που διαρκεί μόλις 3 δευτερόλεπτα. Το αεροσκάφος πέφτει στο έδαφος, χωρίς όμως σημαντικές ζημιές. Η δεύτερη προσπάθεια θα πραγματοποιηθεί στις 17 Δεκεμβρίου. Τώρα είναι η σειρά του Orville να πετάξει. Καταφέρνει να κρατήσει το αεροπλάνο στον αέρα για 12 δευτερόλεπτα στα οποία διανύει 37 μέτρα με ταχύτητα 10,9 Km/h σε ύψος 3m. Την ίδια μέρα, ακολούθησαν άλλες 3 πτήσεις, με τα αδέλφια να εναλλάσσονται στη θέση του πιλότου, όπου στην τελευταία ο Wilbur διανύει 260 m σε 59 s.

Μία προσπάθεια 5 χρόνων είχε καρποφορήσει. Σε αυτά τα 5 χρόνια οι αδελφοί Wright είχαν μελετήσει όλους τους επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την πτήση, από τον Leonardo da Vinci ως τους σύγχρονους τους όπως ο Otto Lilienthal και ο Samuel Langley. Ενώ οι περισσότεροι προσπαθούσαν να κατασκευάσουν ισχυρούς κινητήρες, αντίστοιχων των τρένων ή των πλοίων, οι αδελφοί Wright επικεντρώθηκαν στα ανεμόπτερα (gliders) του Lilienthal.

Ήταν οι πρώτοι που παρατήρησαν ότι τα πουλιά αλλάζουν την κλίση των φτερών τους για να στρίψουν, και το εφάρμοσαν πρώτα στους αετούς τους, στη συνέχεια στα ανεμόπτερα τους και τέλος στο Flyer. Κατασκεύασαν αεροδυναμική σήραγγα για να δοκιμάσουν διάφορα είδη φτερών και βρήκαν ποιο δίνει την καλύτερη αναλογία άντωσης ? αντίστασης (lift-drag). Βρήκαν τα λάθη στους υπολογισμούς των προηγούμενων και τα διόρθωσαν.

Εξασκήθηκαν στην πτήση του ανεμόπτερου, ελέγχοντας την πορεία του με μοχλούς και συστήματα τροχαλιών που άλλαζαν την κλίση των φτερών. Αυτό που τους ενδιέφερε περισσότερο ήταν να φτιάξουν ένα αεροσκάφος, όπου ο άνθρωπος θα έχει τον έλεγχο. Το 1903 αποφάσισαν να εξοπλίσουν το ανεμόπτερο τους με μηχανή. Οι μηχανές της εποχής είχαν μεγάλο βάρος για το Flyer, οπότε στράφηκαν στον συνεργάτη τους Charlie Taylor που επινόησε και ολοκλήρωσε έναν κινητήρα βενζίνης σε μόλις 6 εβδομάδες. Μάλιστα ήταν από τους πρώτους που κατασκευάστηκε από αλουμίνιο για μικρότερο βάρος.

Οι Wright είχαν σκεφτεί να χρησιμοποιήσουν προπέλες για την προωθητική δύναμη. Έτσι χρησιμοποιήσαν δύο προπέλες που περιστρέφονταν αντίθετα. Ήταν οι πρώτοι που συνέλαβαν την ιδέα ότι η πτήση γίνεται ελέγχοντας τρεις άξονες (ανόδου-καθόδου, δεξιά- αριστερά και περιστροφής γύρω από τον άξονα της ατράκτου) και την εφάρμοσαν στο Flyer.

Στις 17 Δεκεμβρίου 2003 έγινε προσπάθεια αναβίωσης της πρώτης πτήσης χωρίς επιτυχία, καθώς απαιτούνταν η εμπειρία των αδελφών Wright στον χειρισμό ανεμόπτερου για να μπορέσουν να χειριστούν το Flyer.

Στη συλλογή του Νόησις, μπορείτε να δείτεhttp://archive.noesis.edu.gr/repository/handle/?sid=51200

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 18 Ιανουάριος 2021 13:06
 

Ένας Έλληνας Επιστήμονας, παιδί του Τεχνικού Μουσείου, διαπρέπει στην Αμερική

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

 

ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

SVP Software Engineering at Aurora

Greater Seattle Area

(SVP Senior Vice President)

Technology Executive with proven track record of bringing cutting edge technologies and products to market.

Technologist with extensive research background and experience adapting research technologies to meet the needs of real world products.

Entrepreneurial Leader that successfully and consistently developed new product proposals, secured funding, and built organizations and businesses from the ground up.

Experience

SVP Software Engineering

Aurora

Oct 2020 - Present 3 months

 

SVP R&D

Cray Inc.

Jan 2017 - Sep 20203 years 9 months

Greater Seattle Area

Joined Cray in the early stages of planning, design, and implementation of the next generation exascale supercomputing product line (Shasta). Our goal was to redesign - from the ground up - the majority of our technology stack to address the needs of the traditional supercomputing customers and at the same time widen the appeal of our technology to a broader commercial and cloud market.

Shasta was announced at Supercomputing 2018 and shipped early 2020. Shasta has already been selected?

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 15 Ιανουάριος 2021 13:15 Περισσoτερα...
 

Μετά το πρώτο δείγμα φεγγαρόσκονης, νέες αποστολές της Κίνας στη Σελήνη

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Οι επόμενες τρεις αποστολές της σειράς Chang΄e-5 προετοιμάζονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα

ΤοΒΗΜΑ Team

17.12.2020, 14:25

 

Μετά το πρώτο δείγμα φεγγαρόσκονης, νέες αποστολές της Κίνας στη Σελήνη | tovima.gr

Λίγες ώρες μετά την άφιξη της κάψουλας που μετέφερε δείγματα από την ορατή πλευρά του φεγγαριού, η Κίνα ετοιμάζεται για νέες αποστολές που θα επιτρέψουν τελικά τη δημιουργία μόνιμης σεληνιακής βάσης, δήλωσε την Πέμπτη αξιωματούχος του κινεζικού διαστημικού προγράμματος.

Οι επόμενες τρεις αποστολές της σειράς Chang΄e-5 προετοιμάζονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μαζί με σχέδια για τη συλλογή δειγμάτων από τον Άρη και την εξερεύνηση του πλανήτη Δία, δήλωσε ο Γου Γιανχουά, υποδιοικητής του Κινεζικού Προγράμματος Σεληνιακής Εξερεύνησης.

«Η εξερεύνηση του Σύμπαντος μόλις τώρα αρχίζει» δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Γου, λίγες ώρες μετά την άφιξη της πολύτιμης κάψουλας, την οποία απελευθέρωσε πάνω από τη Γη η αποστολή Chang' e-5.

 


Η σεληνάκατος του Chang?e-5 σε καλλιτεχνική απεικόνιση

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 17 Δεκέμβριος 2020 15:56 Περισσoτερα...
 

Η τριπλή σύνοδος του Κέπλερ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Mια τριπλή σύνοδος των πλανητών Δία και Κρόνου το 7 π.Χ. οδήγησε τον περίφημο αστρονόμο του 17ου αιώνα Γιόχαν Κέπλερ στο συμπέρασμα ως προς το τι θα μπορούσε να ήταν το Αστρο της Βηθλεέμ. Φωτ. SHUTTERSTOCK

Mια τριπλή σύνοδος των πλανητών Δία και Κρόνου το 7 π.Χ. οδήγησε τον περίφημο αστρονόμο του 17ου αιώνα Γιόχαν Κέπλερ στο συμπέρασμα ως προς το τι θα μπορούσε να ήταν το Αστρο της Βηθλεέμ. Φωτ. SHUTTERSTOCK


ΔΙΟΝΥΣΗΣ Π. ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ*

14.12.2020

 

Πολλοί ίσως να έχετε ακούσει για την πλησιέστερη (όπως φαίνεται από τη Γη) σύνοδο των πλανητών Δία και Κρόνου που πρόκειται να συμβεί στις 21 Δεκεμβρίου, ανήμερα δηλαδή στο χειμερινό ηλιοστάσιο. Η φετινή προσέγγιση θα φέρει τους δύο πλανήτες τόσο κοντά τον ένα στον άλλο (0,1 της μοίρας) ώστε να φαίνονται σαν ένα λαμπερό αστέρι.

Τέτοια φαινόμενα είναι φυσικά αρκετά ενδιαφέροντα, αν μη τι άλλο γιατί μας δίνουν την ευκαιρία να σηκώσουμε (έστω και για λίγο) το κεφάλι μας προς τον ουρανό. Επειδή όμως η περιγραφή του φετινού φαινομένου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο Διαδίκτυο, δεν πρόκειται να ασχοληθούμε με μια ακόμη παρόμοια περιγραφή. Αντίθετα, εδώ θα αναφέρουμε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον και σπανιότερο φαινόμενο, μια τριπλή σύνοδο των πλανητών Δία και Κρόνου, που οδήγησε τον περίφημο αστρονόμο του 17ου αιώνα Γιόχαν Κέπλερ στο συμπέρασμα ως προς το τι θα μπορούσε να ήταν το Αστρο της Βηθλεέμ.

Σε μια ενδιαφέρουσα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the Royal Astronomical Society of Canada τον Δεκέμβριο του 1937, ο κληρικός W. Burke Gaffney περιέγραψε εκτενέστατα τις παρατηρήσεις που έκανε ο Κέπλερ για το Αστρο της Βηθλεέμ σε μια πραγματεία που δημοσιεύθηκε το 1614 στη Φρανκφούρτη και στην οποία προσδιόριζε το έτος 7 π.Χ. ως τον χρόνο γέννησης του Χριστού με βάση μια τριπλή σύνοδο του Δία και του Κρόνου εκείνη τη χρονιά. Ας εξηγηθούμε, όμως, καλύτερα.

Στο Πλανητάριο μπορούμε εύκολα να παρακολουθήσουμε τις τροχιές των πλανητών γύρω από τον Ηλιο που φαίνονται να κινούνται κανονικά από τη Δύση προς την Ανατολή. Οι πλανήτες που βρίσκονται πλησιέστερα στον Ηλιο φαίνονται να κινούνται ταχύτερα, ενώ οι πιο απομακρυσμένοι κινούνται πιο αργά. Ετσι, ο ένας από τους πλανήτες είναι δυνατόν να φθάσει και να προσπεράσει κάποιον άλλον. Το προσπέρασμα αυτό το λέμε σύνοδο των δύο πλανητών. Δεν είναι μάλιστα καθόλου παράξενο το να δει κανείς έναν πλανήτη να σταματά την κανονική του πορεία και να οπισθοδρομεί προς τη Δύση.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 15 Δεκέμβριος 2020 13:14 Περισσoτερα...
 

Ολική έκλειψη Ηλίου τη Δευτέρα και εντυπωσιακή βροχή διαττόντων αστέρων

E-mail Εκτύπωση PDF

Διδυμίδες

 

Ολική έκλειψη Ηλίου τη Δευτέρα και εντυπωσιακή βροχή διαττόντων αστέρων | tanea.gr

 

Η μοναδική ολική έκλειψη Ηλίου μέσα στο 2020 -και η τελευταία γενικά έκλειψη του έτους- θα συμβεί τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, αλλά δεν θα είναι ορατή από την Ελλάδα, παρά μόνο από τη Νότια Αμερική, το Νότιο Ειρηνικό και Ατλαντικό Ωκεανό και τη Νότια Αφρική. Στις 13 και 14 Δεκεμβρίου επίσης θα κορυφωθεί στο βόρειο ημισφαίριο (και στην Ελλάδα) η βροχή διαττόντων των Διδυμίδων

Η μοναδική ολική έκλειψη Ηλίου μέσα στο 2020 -και η τελευταία γενικά έκλειψη του έτους- θα συμβεί τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, αλλά δεν θα είναι ορατή από την Ελλάδα, παρά μόνο από τη Νότια Αμερική, το Νότιο Ειρηνικό και Ατλαντικό Ωκεανό και τη Νότια Αφρική.

Μια ολική ηλιακή έκλειψη συμβαίνει, όταν η Σελήνη μπλοκάρει τελείως τον δίσκο του Ήλιου, όπως φαίνεται από τη Γη. Η τελευταία ολική ηλιακή έκλειψη είχε συμβεί στις 2/7/2019. Το 2021 θα υπάρξουν τέσσερις εκλείψεις: μια ολική σεληνιακή (26 Μαΐου), μία δακτυλιοειδής ηλιακή (10 Ιουνίου), μία μερική σεληνιακή (18-19 Νοεμβρίου) και μία ολική ηλιακή (4 Δεκεμβρίου).

Στις 13 και 14 Δεκεμβρίου επίσης θα κορυφωθεί στο βόρειο ημισφαίριο (και στην Ελλάδα) η βροχή διαττόντων των Διδυμίδων, μία από τις πιο εντυπωσιακές του έτους. Επειδή το βράδυ της Δευτέρας θα υπάρξει Νέα Σελήνη, ο ουρανός θα είναι σκοτεινός και κατάλληλος για παρατήρηση, αν ο καιρός το επιτρέπει και δεν είναι νεφελώδης.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 14 Δεκέμβριος 2020 14:45 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 3 από 207

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1931

Εφευρίσκεται το νάϋλον.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου