Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

ΑΡΧΗ

Σαν σήμερα 17 Δεκεμβρίου 1907. Η πρώτη πτήση αεροσκάφους με μηχανή

E-mail Εκτύπωση PDF

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΚΔΕΜΤ . ΝΟΗΣΙΣ

 

Το Δεκέμβριο του 1903 ο Wilbur και ο Orville Η πρώτη πτήση αεροσκάφους με μηχανή είναι έτοιμοι για την πρώτη τους πτήση με αεροσκάφος που φέρει μηχανή, το Wright Flyer που οι ίδιοι έχουν επινοήσει και κατασκευάσει. Η ημερομηνία που έχουν επιλέξει είναι η 14 Δεκεμβρίου, την ημέρα που συμπληρώνονταν 121 χρόνια από την πρώτη επανδρωμένη πτήση με το αερόστατο των αδελφών Montgolfier.

O Wilbur επιχειρεί την πρώτη απογείωση που διαρκεί μόλις 3 δευτερόλεπτα. Το αεροσκάφος πέφτει στο έδαφος, χωρίς όμως σημαντικές ζημιές. Η δεύτερη προσπάθεια θα πραγματοποιηθεί στις 17 Δεκεμβρίου. Τώρα είναι η σειρά του Orville να πετάξει. Καταφέρνει να κρατήσει το αεροπλάνο στον αέρα για 12 δευτερόλεπτα στα οποία διανύει 37 μέτρα με ταχύτητα 10,9 Km/h σε ύψος 3m. Την ίδια μέρα, ακολούθησαν άλλες 3 πτήσεις, με τα αδέλφια να εναλλάσσονται στη θέση του πιλότου, όπου στην τελευταία ο Wilbur διανύει 260 m σε 59 s.

Μία προσπάθεια 5 χρόνων είχε καρποφορήσει. Σε αυτά τα 5 χρόνια οι αδελφοί Wright είχαν μελετήσει όλους τους επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την πτήση, από τον Leonardo da Vinci ως τους σύγχρονους τους όπως ο Otto Lilienthal και ο Samuel Langley. Ενώ οι περισσότεροι προσπαθούσαν να κατασκευάσουν ισχυρούς κινητήρες, αντίστοιχων των τρένων ή των πλοίων, οι αδελφοί Wright επικεντρώθηκαν στα ανεμόπτερα (gliders) του Lilienthal.

Ήταν οι πρώτοι που παρατήρησαν ότι τα πουλιά αλλάζουν την κλίση των φτερών τους για να στρίψουν, και το εφάρμοσαν πρώτα στους αετούς τους, στη συνέχεια στα ανεμόπτερα τους και τέλος στο Flyer. Κατασκεύασαν αεροδυναμική σήραγγα για να δοκιμάσουν διάφορα είδη φτερών και βρήκαν ποιο δίνει την καλύτερη αναλογία άντωσης ? αντίστασης (lift-drag). Βρήκαν τα λάθη στους υπολογισμούς των προηγούμενων και τα διόρθωσαν.

Εξασκήθηκαν στην πτήση του ανεμόπτερου, ελέγχοντας την πορεία του με μοχλούς και συστήματα τροχαλιών που άλλαζαν την κλίση των φτερών. Αυτό που τους ενδιέφερε περισσότερο ήταν να φτιάξουν ένα αεροσκάφος, όπου ο άνθρωπος θα έχει τον έλεγχο. Το 1903 αποφάσισαν να εξοπλίσουν το ανεμόπτερο τους με μηχανή. Οι μηχανές της εποχής είχαν μεγάλο βάρος για το Flyer, οπότε στράφηκαν στον συνεργάτη τους Charlie Taylor που επινόησε και ολοκλήρωσε έναν κινητήρα βενζίνης σε μόλις 6 εβδομάδες. Μάλιστα ήταν από τους πρώτους που κατασκευάστηκε από αλουμίνιο για μικρότερο βάρος.

Οι Wright είχαν σκεφτεί να χρησιμοποιήσουν προπέλες για την προωθητική δύναμη. Έτσι χρησιμοποιήσαν δύο προπέλες που περιστρέφονταν αντίθετα. Ήταν οι πρώτοι που συνέλαβαν την ιδέα ότι η πτήση γίνεται ελέγχοντας τρεις άξονες (ανόδου-καθόδου, δεξιά- αριστερά και περιστροφής γύρω από τον άξονα της ατράκτου) και την εφάρμοσαν στο Flyer.

Στις 17 Δεκεμβρίου 2003 έγινε προσπάθεια αναβίωσης της πρώτης πτήσης χωρίς επιτυχία, καθώς απαιτούνταν η εμπειρία των αδελφών Wright στον χειρισμό ανεμόπτερου για να μπορέσουν να χειριστούν το Flyer.

Στη συλλογή του Νόησις, μπορείτε να δείτεhttp://archive.noesis.edu.gr/repository/handle/?sid=51200

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 18 Ιανουάριος 2021 13:06  

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1916

Διατυπώνεται η θεωρία για την ύπαρξη μαύρων τρυπών.

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου